czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Renault

Drugie życie akumulatorów: Renault partnerem projektu ELSA przy tworzeniu unikalnego systemu magazynowania energii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2016-11-16
w Renault, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
8 1
0
15
UDOSTĘPNIEŃ
25
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu

Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja

W Maison des Travaux Publics, w Paryżu odbyła się konferencja śródokresowa europejskiego projektu ELSA (Energy Local Storage Advanced system). Konsorcjum ELSA przedstawiło pierwsze wnioski z testów stacjonarnego systemu magazynowania energii elektrycznej wykorzystującego drugie życie akumulatorów dostarczanych przez firmy Renault i Nissan.

Dwa główne cele europejskiego projektu ELSA to zwiększenie lokalnej produkcji energii odnawialnej oraz przyspieszenie wdrożenia inteligentnych sieci energetycznych. Projekt ten, zapoczątkowany w 2015 roku i zaplanowany na okres trzech lat, realizowany jest przez wielobranżowe konsorcjum, składające się z dziesięciu członków, z pięciu krajów Unii Europejskiej.

Według Erica Portalesa, koordynatora projektu ELSA w firmie Bouygues Énergies & Services „system ELSA przenosi rozwiązania współdzielonego magazynowania energii elektrycznej na wyższy poziom dojrzałości”. System magazynowania energii ELSA opiera się na drugim życiu akumulatorów pochodzących z samochodów elektrycznych Renault Kangoo Z.E. i Nissan Leaf. System ELSA jest zbudowany z wielu akumulatorów wymontowanych bezpośrednio z tych pojazdów, bez konieczności ich dodatkowego przystosowania. W ten sposób ELSA nie tylko daje drugie życie akumulatorom pojazdów elektrycznych przed ich ostatecznym recyklingiem, ale tworzy również ekonomiczne i wydajne rozwiązania stacjonarnego magazynowania energii, zgodne z wymogami bezpieczeństwa dotyczącymi akumulatorów pojazdów elektrycznych. ELSA proponuje systemy magazynowania energii dla zakładów produkcyjnych, budynków biurowych lub mieszkalnych, a także dla całych dzielnic. ELSA rozwija innowacyjne technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT) do zarządzania systemem magazynowania energii, którego elementami są akumulatory o różnej pojemności i parametrach, pochodzące z różnych źródeł.

Podczas konferencji śródokresowej ELSA zatytułowanej „ELSA – bezpieczny, skalowalny i przyjazny dla środowiska system magazynowania energii w akumulatorach” konsorcjum przedstawiło wyniki pierwszej eksperymentalnej fazy systemu ELSA zainstalowanego w sześciu pilotażowych obiektach w całej Europie. Konferencję otworzył Michael Lippert, dyrektor Europejskiego Stowarzyszenia na rzecz Magazynowania Energii (EASE).

Kilka informacji o systemie ELSA

Aby zaspokoić istniejące potrzeby rozwoju, ELSA łączy akumulatory, które otrzymały drugie życie, z innowacyjnym systemem zarządzania energią opartym na technologiach ICT w celu stworzenia ekonomicznego, skalowalnego i prostego w uruchomieniu systemu magazynowania energii w akumulatorach.
Konsorcjum ELSA składa się z dziesięciu członków z pięciu krajów Unii Europejskiej: Bouygues Énergies & Services, Renault SAS, Nissan West Europe SAS, RWTH Aachen University, United Technologies Research Centre Ireland Limited, Engineering Ingegneria Informatica S.p.A., B.A.U.M. Consult GmbH, ASM Terni S.p.A., Gateshead College oraz Allgäuer Überlandwerk. Projekt jest współfinansowany w ramach programu badań i innowacji Horyzont 2020 Unii Europejskiej (projekt nr 646125).
Więcej o ELSA

 

 

źródło: Renault Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: elektryczny RenaultRenault
Udostepnij10Tweet2Udostepnij1
Poprzedni

Niespodziewany pieszy – Szkoła Bezpiecznej Jazdy Renault radzi

Następny

Pojazdy Renault Trucks CNG – inwestycja w czasie

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Pojazdy Renault Trucks CNG - inwestycja w czasie

Citroën w konkursie Auto Lider 2016

UOKiK: Peugeot Partner do serwisu

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • MIŚ - Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.