Organizacja Euro NCAP poddała testom zderzeniowym nowe modele samochodów wśród których znalazł się crossover DS 3 Crossback. Samochód otrzymał cztery gwiazdki, ale egzemplarz z systemem Active Safety Brake, który jest dostępny w standardzie został oceniony na pięć gwiazdek.
Testy organizacji Euro NCAP oceniają bezpieczeństwo podczas symulacji kolizji drogowej, sprawdzają ochronę dorosłych, dzieci oraz pieszych na pokładzie pojazdu, a także obecność i sprawność systemów bezpieczeństwa. Najwyższa ocena, czyli pięć gwiazdek powinna mieć duże znaczenie zarówno dla producentów jak i klientów, Okazuje się, że duży wpływ na ostateczny rezultat nowego modelu DS Automobiles ma technologia. DS 3 Crossback otrzymał 4 gwiazdki bez systemu bezpieczeństwa, natomiast ze standardowym Active Safety Brake, model został oceniony na 5 gwiazdek.
Ochrona dorosłych: 33,1 pkt / 87% (z Active Safety Brake 36,5 pkt / 96%)
Podczas testu zderzeniowego kabina pasażerska DS 3 Crossback pozostała stabilna. Samochód odznacza się podobnym poziomem ochrony podczas zderzenia dla pasażerów o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach. Wszystkie krytyczne części ciała były chronione w stopniu dobrym lub odpowiednim.
Testy Euro NCAP przednich i tylnych siedzeń oraz zagłówków wykazały dobre zabezpieczenie przed urazem kręgosłupa szyjnego. Autonomiczne hamowanie awaryjne (AEB) sprawdziło się w testach funkcjonalności przy niskich prędkościach.
Ochrona dzieci: 42,4 pkt / 86%
Ochrona jaką pojazd zapewnia 10-letniemu pasażerowi została uznana za dobrą i odpowiednią dla wszystkich krytycznych części ciała. Pomiary wskazywały na niewystarczającą ochronę odcinka szyjnego dla 6-letniego dziecka. Inne obszary ciała były chronione dobrze lub odpowiednio.
Czołowa poduszka powietrzna pasażera DS 3 Crossback może zostać wyłączona, aby umożliwić instalację fotelika dziecięcego skierowanego tyłem do kierunku jazdy. Kierowca otrzymuje jasne informacje o stanie poduszki. Wszystkie rodzaje fotelików, dla których zaprojektowano DS 3 Crossback, mogą być prawidłowo zainstalowane i umieszczone w samochodzie.
Ochrona pieszych: 6,1 Pkt / 54% (z Active Safety Brake: 31.0 Pkt / 64%)
Ochrona zapewniona pieszym przez maskę i zderzak podczas kolizji była w większości dobra, z niektórymi obszarami u podstawy i na słupkach przedniej szyby, które wykazały słabą ochronę. Active Safety Brake reaguje na pieszych, ale nie na rowerzystów. System nie został uwzględniony w ocenie Euro NCAP.
Systemy bezpieczeństwa 8,3 pkt / 63% (z Active Safety Brake: 10.0 Pkt / 76%)
DS 3 Crossback został wyposażony w system przypominający o zapięciu pasów na przednich i tylnych siedzeniach. Pojazd identyfikuje i informuje o lokalnych ograniczeniach prędkości, a także umożliwia odpowiednie ustawienie ogranicznika prędkości. Asystent pasa ruchu zapobiega przed przypadkowym zjazdem z pasa i interweniuje w sytuacjach krytycznych. System AEB działał odpowiednio i reagował na inne pojazdy przy prędkościach autostradowych.
Najnowsze komentarze