Chat with us, powered by LiveChat

DS 3 Crossback E-Tense – ile kosztuje elektryczny model w Niemczech?

2 547

DS 3 Crossback E-Tense, czyli nowy elektryczny crossover z Francji jest już dostępny na zamówienie w Niemczech. Samochód został wyceniony na 38.390 euro.

Zgodnie ze strategią na najbliższe lata, marka DS Automobiles rozpoczęła elektryfikację swojej gamy modelowej. Na niemiecki rynek trafił hybrydowy SUV DS 7 Crossback wyceniony na 50.290 euro oraz miejski crossover z napędem elektrycznym. DS 3 Crossback E-Tense jest dostępny w Niemczech w cenie rozpoczynającej się od 38.390 euro (ok. 163 tys. zł).

Silnik pojazdu generuje 100 kW (136 KM) mocy oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Aby przyspieszyć od 0 do 50 km/h DS 3 Crossback potrzebuje 3,3 sekundy. Samochód został wyposażony w akumulator litowo-jonowy o pojemności 50 kWh oraz system odzyskiwania energii z hamowania. Według standardów WLTP jedno ładowanie wystarcza na pokonanie dystansu do 320 kilometrów.

Ile czasu trzeba, aby naładować akumulatory? Z publicznej stacji o mocy 100 kW ładowanie do uzyskania 80 procent pojemności baterii trwa 30 minut (co odpowiada 9 km zasięgu na min). Z sieci DS Smart Wallbox o mocy 11 kW (trójfazowa), pełne ładowanie uzyskamy w ciągu pięciu godzin. Jednofazowe stacje o mocy 7,2 kW naładują akumulator w ciągu ośmiu godzin.

Elektryczny crossover został wykończony kolorem Crystal Grey z elementami w matowym chromie i emblematami E-Tense. Tylny zderzak pojazdu został opracowany specjalnie z myślą o pojeździe, który nie potrzebuje rury wydechowej.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Tylko dlaczego informacja o cenach elektrycznego DS 3 Crossback opatrzona jest zdjęciem DS 7 Crossback też elektrycznego? Trzeba jednak też podkreślić, że DS Crossback E-Tense ma dobrze zaprojektowane różne możliwości ładowania baterii zarówno prądem stałym DC o mocy 100 kW z szybkich ładowarek publicznych ale też chyba najistotniejsze dla większości użytkowników ładujących baterię samochodu w warunkach domowych/garażowych że pozwala ładować zarówno prądem jednofazowym ale też i trójfazowym. Koncern PSA w tym samochodzie jak i w pozostałych elektrykach tj Peugeot e-208 i Opel Corsa-e zastosował to rozwiązanie jako najbardziej optymalne.

Roman
Gość
Roman

jednak po moim wcześniejszym wpisie zdjęcie samochodu zmieniono na odpowiadające treści informacji. Dziękuję za tak szybką reakcję.