poniedziałek, 4 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

DS 3 Crossback E-Tense – można składać zamówienia w Wielkiej Brytanii

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-07-05
w DS, Wiadomości
Czas czytania 5 minut
12 0
0
26
UDOSTĘPNIEŃ
35
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?

Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

DS 3 Crossback, miejski SUV, już jest dostępny w Polsce i na wielu innych rynkach. Ale za wersjami napędzanymi silnikami termicznymi, czyli benzyniakami i dieslami, postępuje DS 3 Crossback E-Tense – odmiana całkowicie elektryczna. Od początku bieżącego miesiąca można ją już zamawiać w Wielkiej Brytanii.

Na początek kwestia najważniejsza – ile kosztuje DS 3 Crossback E-Tense? Może dla wyobrażenia proporcji podajmy cały brytyjski cennik. Będzie łatwiej odnieść się do cen wersji elektrycznej.

DS 3 Crossback Elegance PureTech 100 – 21.555 GBP
DS 3 Crossback Performance Line PureTech 100 – 22.955 GBP
DS 3 Crossback Prestige PureTech 100 – 24.955 GBP
DS 3 Crossback Elegance PureTech 130 Automatic – 24.555 GBP
DS 3 Crossback Performance Line PureTech 130 Automatic – 25.955 GBP
DS 3 Crossback Prestige PureTech 130 Automatic – 27.955 GBP
DS 3 Crossback Ultra Prestige PureTech 130 Automatic – 30.955 GBP
DS 3 Crossback Performance Line PureTech 155 Automatic – 27.455 GBP
DS 3 Crossback Prestige PureTech 155 Automatic – 29.455 GBP
DS 3 Crossback Ultra Prestige PureTech 155 Automatic – 32.455 GBP
DS 3 Crossback Elegance BlueHDi 100 – 23.705 GBP
DS 3 Crossback Performance Line BlueHDi 100 – 25.105 GBP
DS 3 Crossback Prestige BlueHDi 100 – 27.105 GBP

DS 3 Crossback E-Tense Prestige dostępny będzie w cenie od 32.350 GBP. Droższa wersja, Ultra Prestige, kosztować będzie od 35.350 GBP. Obie te wartości uwzględniają już premię rządową dla aut niskoemisyjnych w wysokości 3.500 GBP.

DS 3 Crossback E-Tense dysponuje zasięgiem na poziomie 200 mil / 320 km (wg WLTP; wg NEDC jest to 267 mil). Jednocześnie napęd i baterie nie stanowią żadnego ograniczenia – jest to samochód dokładnie tak samo funkcjonalny, jak w wersjach z silnikami termicznymi. Zamówienia można w Wielkiej Brytanii składać już, dostawy planowane są na styczeń przyszłego roku.

„DS Automobiles to miejsce, w którym łączy się luksus i zaawansowana technologia. W 2019 r. wprowadzamy E-Tense i mamy dwa modele, które są światowymi premierami w swoich segmentach. E-Tense łączy wymagania transformacji energetycznej i przyjemności prowadzenia samochodu dla niezależnej mobilności. Zdecydowaliśmy się całkowicie zelektryzować naszą gamę. Od tego roku każdy z naszych modeli będzie oferowany w wersji E-Tense, BEV lub PHEV, która wykorzystuje energię w najbardziej efektywny sposób uzupełniony energią odzyskiwaną podczas zwalniania. DS 3 Crossback E-Tense i DS 7 Crossback E-Tense 4×4 to realizacja naszej strategii elektryfikacji bez kompromisów w kwestii przestronności, a jednocześnie niezrównana pod względem stylu i komfortu” – Yves Bonnefont, prezes marki DS Automobiles.

Pod maską DS 3 Crossback E-Tense pracuje 100-kilowatowy (136 KM) silnik elektryczny generujący 260 Nm momentu obrotowego. Zespół akumulatorów litowo-jonowych zapewnia moc 50 kW, a całość jest wyposażona w system odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania. Przyspieszenie od 0 do 30 mil na godzinę (ok 48 km/h) zajmuje 3,3 sekundy. Przyspieszenie od 0 do 62 mil/h zajmuje 8,7 sekundy.

Cechą charakterystyczną DS 3 Crossback E-Tense jest wysoki komfort – silnik elektryczny jest cichutki i nie wytwarza praktycznie żadnych wibracji. Akumulatory są umieszczone centralnie i nisko, dzięki czemu rozkład masy samochodu jest bardzo korzystny, a jego śreodek ciężkości jest nisko położony. Baterie są w całości umieszczone pod podłogą. Ich masa częściowo jest kompensowana przez odelżenie auta w innych miejscach o łącznie 50 kg. Kompletny zestaw akumulatorów – ogniwa, system chłodzenia, zarządzanie i inteligentna kontrola – waży 350 kg. Z tego wniosek, że DS 3 Crossback E-Tense jest cięższy od wersji spalinowych o 300 kg.

DS 3 Crossback E-Tense może jeździć w jednym z trzech trybów. ECO zapewnia maksymalizację zasięgu. NORMAL i SPORT zapewniają lepsze osiągi, ale kosztem zasięgu. Są one wyposażone w dwa, wybierane przez kierowcę, tryby odzyskiwania energii: NORMAL, opracowany tak, by był możliwie najbardziej zbliżony do wrażeń znanych z samochodów z silnikami spalinowymi, oraz BRAKE spowalniający auto o 1,2 m/s.

Auto wyposażone jest w bardzo wydajną pompę ciepła, dzięki czemu można je nagrzać jeszcze przed podróżą (jeśli jest podłączone do ładowarki) maksymalizując zasięg. Korzystając z szybkich ładowarek o mocy 100 kW każda minuta ładowania zwiększa zasięg o 5,5 mili. W efekcie po półgodzinnym ładowaniu uzyskuje się poziom 80% pojemności akumulatorów. Wraz z samochodem można nabyć jednofazową ładowarkę ścienną, która pozwoli naładować akumulatory w 100% w ciągu 8 godzin.

Gwarancja na akumulatory, w jakie wyposażono DS 3 Crossback E-Tense, wynosi 8 lat lub 100.000 mil.

DS 3 Crossback E-Tense dostępny jest z pakietem usług:
– można zaprogramować lub włączyć ładowanie;
– za pomocą smartfona można śledzić stan naładowania akumulatorów i zatrzymać je po osiągnięciu wystarczającego poziomu naładowania lub otrzymać powiadomienie, gdy bateria jest pełna;
– ustawienie temperatury we wnętrzu, która może być również sterowana zdalnie; zapewnia to rozszerzenie zasięgu o 3%, jeśli jest wstępnie ustawione, oraz znaczny komfort początkowy.

Dodatkowo oferowane są też inne usługi:
– wybór rozwiązań naściennych do ładowania w domu;
– dostęp do publicznej infrastruktury ładowania;
– DS Mobility – dostęp do wynajmu innych modeli DS – na przykład z silnikami spalinowymi na długą podróż.

Finansowanie tych usług można połączyć z finansowanie zakupu DS 3 Crossback E-Tense.

Depozyt, jakiego oczekuje dealer przyjmujący zamówienie na DS 3 Crossback E-Tense, wynosi 500 funtów.

Teraz pozostaje nam czekać na polskie ceny tego samochodu w wersji elektrycznej.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: DS Automobiles

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3 CrossbackDS AutomobilesE-Tense
Udostepnij19Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

Niesamowita futurystyczna Dacia Duster wprost z przyszłości!

Następny

Nowe Renault Clio czy Peugeot 208? Porównanie nowych modeli

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowe Renault Clio czy Peugeot 208? Porównanie nowych modeli

Nowe Renault Clio czy Peugeot 208? Porównanie nowych modeli

Renault Megane - testy

Bardzo dziwne Renault Megane przechodzi testy – czy to nowa hybryda?

Nowa Dacia Dokker

Nowa Dacia Dokker zadebiutuje w roku 2020. Model przechodzi testy

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Emerson - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Krzysztof Gregorczyk - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Fake Peugeot i Stellantis - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Jean - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Opel Vivaro-e Hydrogen z nagrodą energetyczno-środowiskową automobilklubu KS za 2022 rok
  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.