poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

DS 4 kontra Audi A3 – wielkie starcie! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 04/2022

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-03-22
w Przeglad Prasy
Czas czytania 10 minut
179 9
47
161
UDOSTĘPNIEŃ
538
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022

Renault Arkana po teście długodystansowym. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 07/2022

Citroën, Peugeot, Renault – ale niedużo. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 25/2022

Dużo jest samochodów na okładce czwartego tegorocznego numeru AUTO MOTO, z czego aż dziesięć, to BMW. Do tego dwa Fordy, dwa Volkswageny i dwie Toyoty, jedno Audi, jedna Kia i – niejako na osłodę – jeden DS 4. W prawym dolnym rogu okładki. Zapowiada porównanie z Audi A3.

 

AUTO MOTO nr 04 (311) z IV.2022
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 7,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 9,5 grosza
Warto kupić?  Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5, DS, DS 4, DS 5, 208, 2008, 308, 508, Partner, Austral, Fluence, Kadjar, Koleos, Laguna, Megane, Megane E-Tech Electric, Duster, Lodgy, Logan, Sandero

 

Wśród Premier miesiąca na stronach 6-8 sporo miejsca poświęcono nowemu SUV-owi Renault. Następca Kadjara nazywa się Austral i ma nieco ponad 4,5 metra długości. Otrzyma też hybrydowy napęd (HEV), a w najbogatszej wersji będzie sygnowany (dodatkowo) logotypem Alpine. Innym modelem wspomnianym w tym dziale jest Jeep Grand Cherokee (marka należy do koncernu Stellantis). Zapowiedziano też hybrydowego Nissana Juke’a.

Również strona 9. przynosi interesujące nas wieści. Przede wszystkim wyniki sprzedażowe dziesięciu najpopularniejszych modeli w Europie w styczniu br. Na czele stawki – Dacia Sandero (18.026 aut). Potem był Peugeot 208 (16.337 sztuk) i na najniższym stopniu podium – Volkswagen Golf (14.563). Tuż za nim (z wynikiem 14.417 aut) znalazł się Peugeot 2008. Siódme w stawce Renault Clio (13.271) uległo jeszcze Volkswagenowi T-Roc’owi i Škodzie Octavii.

Publikując wyniki Car of the Year 2022 AUTO MOTO wspomniało tez o drugim miejscu zajętym w tym prestiżowym konkursie przez Renault Megane E-Tech Electric. Nieco niżej znajdziecie też wzmiankę o pięciogwiazdkowym wyniku testu zderzeniowego EuroNCAP tego samego modelu.

Na tej samej stronie pojawiła się też informacja o planach wprowadzenia na rynek pierwszego w historii elektrycznego Jeepa.

Strony 15-41, to w zasadzie folder reklamowy BMW M. Nie wiem, dlaczego nie powstało to w formie dodatku, albo nie obniżono ceny pisma. To niemal 1/3 objętości numeru i nie wierzę, że AUTO MOTO zrobiło to za darmo. Trzeba było wypuścić odrębne wydawnictwo, albo dołączyć książeczkę, a nie zmuszać klientów do płacenia za coś, czego nie chcą – mogę cenić markę z Bawarii, ale płacić za jej laurkę? Nie chcę.

Na stronach 44-49 zamieszczono porównawczy test Audi A3 i DS 4. Oba auta napędzane są silnikami wysokoprężnymi, przy czym ten w modelu niemieckim ma 150 KM, a we francuskim – 130 KM. To jedyny diesel oferowany w gamie DS 4. Jest mniej dynamiczny od tego w Audi, pozwala się rozpędzić do niższej prędkości, ale za to auto okazuje się nieco tańsze. Powstaje jednak pytanie, dlaczego nie wybrano wersji A3 z dieslem o mocy 116 KM – wówczas różnica w mocy wynosiłaby tylko 14 KM, a nie 20 KM. Czy zrobiono tak po to, by zapewnić niemieckiemu modelowi przewagę mocy? Czy zrobiono tak po to, by nie drażnić potencjalnych klientów tym, że bazowy diesel ma tak nikczemną moc? Ale to jest trzon oferty! A3 z dieslem można kupić z mocą 116 KM w sześciu wariantach zespołów napędowych, a z mocą 150 KM jedynie w trzech – przynajmniej tak pokazał mi konfigurator.

AUTO MOTO od razu pisze, że A3 jest bardzo przestronne, DS 4 dorównuje mu w tym względzie kroku, ale tylko w pierwszym rzędzie siedzeń. Z tyłu francuski kompakt zapewni już znacznie mniej miejsca na kolana od rywala, może też brakować miejsca na stopy i nad głowami, bo DS 4 ma szklany dach. Gdzieś niedawno widziałem tekst, że szklany dach wcale nie zabiera miejsca. Widocznie kradnie je tylko w samochodach francuskich… Kiedy zaś popatrzymy na grafiki z wymiarami obu rywali, to okaże się, że faktycznie A3 jest przestronniejsze, ale bardzo nieznacznie! Różnice z tyłu nie przekraczają 3 cm, przy czym to DS 4 ma dłuższe siedziska kanapy, co zapewnia lepsze podparcie ud.

To, że bagażnik Audi jest o 50 litrów mniejszy, to dla AUTO MOTO też nie jest problem, bo okazuje się za to bardziej funkcjonalny i łatwiej dostępny. Owszem – próg załadunku w DS 4 znajduje się o 10 cm wyżej, a kufer nie tworzy niemal (!) płaskiej podłogi z oparciami złożonej kanapy, ale właśnie stąd się bierze pojemność. A ja wolę mieć większą pojemność bagażnika, niż płaską powierzchnie po złożeniu kanapy – z tego po prostu korzystam nieporównywalnie rzadziej, niż z objętości kufra!

Oczywiście obsługa systemu infotainment w DS 4 jest znacznie bardziej skomplikowana, niż w Audi. Swego czasu kolega, wieloletni fan Audi kupujący wyłącznie nowe modele tej marki, porównywał swoje wówczas nowo zakupione Q5 z testowym przeze mnie DS 7 Crossbackiem i stwierdził, że co, jak co, ale system infotainment w Audi jest cholernie skomplikowany i ten w DS-ie jest znacznie prostszy. Opanował go po kilku minutach siedzenia w samochodzie!

Fajny w teście AUTO MOTO jest też taki fragment: [w Audi] do sterowania wentylacją służą tradycyjne mechaniczne instrumenty. Co prawda DS 4 też je oferuje, lecz są one niezbyt jasno oznaczone. No wymiękłem.

DS-a pochwalono za to za bardzo bogate wyposażenie, w tym to z zakresu bezpieczeństwa, włączając w to centralną poduszkę powietrzną pomiędzy fotelami. Audi jest tu bardzo skąpe i za niemal wszystko wymaga dopłaty. To uwaga pod adresem tych, którzy u nas w komentarzach piszą, jakie to Audi jest tanie. Jest – w ubogiej podstawie. Po wyrównaniu wyposażenia odlatuje z ceną w rejony, gdzie DS Automobiles nigdy nie było! Ale Audi ma seryjnie nisko położony próg załadunkowy i niemal płaską podłogę bagażnika po złożeniu kanapy…

AUTO MOTO, zapewne z bólem, przyznało iż DS 4 ma szlachetniejsze materiały wykończeniowe. Ale cóż to, skoro Audi ma przewagę w detalach, takich jak masywne uchwyty w bagażniku czy solidnie wykonane klamki. To klamki w DS są niesolidne? A te masywne uchwyty w bagażniku Audi na pewno się przydają – jak już porwiecie komuś dziecko, to wrzucicie je do kufra (łatwo, bo próg ładunkowy jest położony nisko) i przywiążecie je do tych masywnych uchwytów, więc samo się nie uwolni!

Za to zawieszenie DS 4 okazuje się bajeczne. Stwierdzono nawet, że nawiązuje komfortem do legendarnego Citroëna DS. Doszukano się jednak kiepskiej pracy tegoż zawieszenia przy pełnym załadunku. Oczywiście Audi, choć nie tak komfortowe, robi bardziej harmonijne wrażenie. Tu nadwozie zawsze pozostaje spokojne, a podczas jazdy z pełnym załadunkiem komfort pogarsza się jedynie nieznacznie. Dlaczego? Bo jest kiepski już w standardzie? No i zapewne to pełne załadowanie łatwiej tu osiągnąć, bo i bagażnik mniejszy, więc trzeba mniej wrzucać, i próg załadunku położony niżej…

Doceniono dużo lepsze wyciszenie DS 4, ale podobno to silnik HDi przenosi do środka więcej wibracji. No i zapewnia gorszą dynamikę. A pisałem, żeby wziąć do testu bardziej zbliżoną wersją 116-konną w Audi? No ale przecież Audi ma aspiracje sportowe – sztywne zawieszenie i – oczywiście – świetny układ kierowniczy. Jakżeby mogło być inaczej? A jak czytam o konieczności wyczucia dozowania siły hamowania w DS, to mi się krew w żyłach burzy.

Podobnie z listą opcji – można tu zamówić bardzo dużo, za wszystko płacąc extra, ale to jest dla niemieckich dziennikarzy (test pochodzi z Niemiec) po prostu extra. Z każdej wady potrafią zrobić zaletę. Cóż – ten naród miał kiedyś naprawdę przysłowiowy wręcz wzorzec propagandy…

Jak łatwo przewidzieć – Audi wygrało to starcie i to w stosunku, który nie pozostawia wątpliwości – DS 4, to dziwak. Ma charakter, ale jednak dziwak. Audi zdobyło 3.003 punkty, a DS 4 uciułał jedynie 2.936. Francuskie auto zwyciężyło – nieznacznie – tylko w kategorii komfort i wyraźnie w kategorii koszty/eksploatacja. W szczegółach – okazało się lepsze także w kwestii pojemności bagażnika ;-) ale to mała pociecha, bo przegrało pod względem funkcjonalności. Jednak próg załadunku i masywne uchwyty w kufrze mają duże znaczenie… Francuzi, czas porzucić styl i finezję i zacząć robić masywne samochody ;-)

Nie da się ukryć – SUV-y zawładnęły światem motoryzacji. Ale nie każdy chce taki samochód, więc AUTO MOTO w dziale Używane prezentuje sześć par – SUV-a i kombi tej samej marki w zbliżonej cenie. A do tego jeszcze inną propozycję. Ten materiał znajdziecie na stronach 52-59.

Na stronie 54. opisano Dacię Duster, dla której alternatywą może być Dacia Logan MCV lub Dacia Lodgy. Za założone 35.000 zł da się kupić 10-letniego Dustera, albo sześcioletnie Lodgy, ewentualnie pięcioletniego Logana MCV.

Trzy strony dalej opisano pierwszą generację Renault Koleosa – 35.000 zł powinno pozwolić na zakup 11-letniego egzemplarza. W zamian można kupić o dwa lata młodszą Lagunę III (oczywiście kombi), albo siedmioletnie Megane III Grandtour.

W zamieszczonym na stronach 60-64 materiale będącym swoistym przeglądem rynku wtórnego pod kątem czterodrzwiowych coupe na ostatniej z tych stron przypomniano Renault Megane GrandCoupe (stosując zresztą dwa różne warianty tej nazwy – „Gran Coupe i Grand Coupe). To następca Renault Fluence’a i jest chwalony przez AUTO MOTO. Faktycznie – to solidne, funkcjonalne auto, przestronne i całkiem dobrze jeżdżące. Nie ma też jakichś większych problemów, a potwierdzają to niezbyt niskie ceny na rynku wtórnym.

Citroëna C5, DS 4, DS 5, a także Peugeoty 508 i Partner zostały wymienione w materiale poświęconym testom opon w rozmiarze 215/55/R17. Te modele (i wiele innych) otrzymywały takie kapcie fabrycznie. Test znajdziecie na stronach 74-81. W stawce pojawiły się też opony Michelin Primacy 4, które zajęły ex aequo trzecie miejsce. Na przedostatnim miejscu sklasyfikowano opony BFGoodrich Advantage.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w kwietniowym numerze AUTO MOTO.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: AUTO MOTO

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008208308508AustralAUTO MOTOC5CitroenDaciaDSDS 4DS 5DS AutomobilesDusterFluenceGrand CherokeeJeepJukeKadjarKoleosLagunaLodgyLoganMeganeMegane E-Tech ElectricMichelinNissanPartnerPeugeotRenaultSandero
Udostepnij64Tweet40Udostepnij11
Poprzedni

Stellantis Polska z dużymi spadkami w marcu, grupa Renault pnie się w górę. Sprzedaż nowych samochodów marzec 2022

Następny

Alfa Romeo Tonale „EDIZIONE SPECIALE”: otwarcie zamówień

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Alfa Romeo Tonale „EDIZIONE SPECIALE”: otwarcie zamówień

Używany samochód: Citroën C4 czy Citroën DS4. Różnice, opinie, czy warto dopłacić?

Nowa Dacia Duster

Dacia Duster to "Mistrz Wartości" według tygodnika Auto Świat

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
47 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • chłopczyku - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • zawsze - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Kolo - Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Jak narodził się nowy Peugeot 408? Początkiem był projekt Manifesto 2015
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
47
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.