Jazda samochodem DS Automobiles powinna być inna niż wszystkie inne, dlatego modele tej marki łączy jedna wspólna definicja: dynamiczny spokój. Jest to połączenie stylu, komfortowego zawieszenia oraz dynamicznego napędu, jak w przypadku 300-konnego DS 7 Crossback E-Tense.
Łączenie spokoju z dynamizmem może wydawać się sprzeczne. Pod pewnymi względami specjaliści językowi uznaliby to za oksymoron: metaforyczne zestawienie wyrazów o przeciwstawnym, wykluczającym się wzajemnie znaczeniu. To jest paradoks, nad którym pracuje szef rozwiązań dla klientów Alain Joseph i jego zespół.
Spokój polega na wiodących rozwiązaniach technicznych. Weźmy na przykład DS 7 Crossback, zawieszenie tylne typu multi-link oraz adaptacyjne tłumienie dają wyraźną przewagę nad konkurencją: „To jeden z głównych elementów rozwoju stylu jazdy, który jest charakterystyczny dla marki DS” – wyjaśnia Alain Joseph. – „Podczas testów jesteśmy przyzwyczajeni do pokonywania prototypami zakrętów z prędkością 180 km/h. Samochód musi być w stanie to zrobić bez konieczności kurczowego trzymania kierownicy przez kierowcę, który powinien być w stanie oprzeć łokieć na drzwiach, nie myśląc o tym, ze względu na niesamowitą stabilność. To jest ten rodzaj spokoju, którego szukamy”.
Praca nad tym rodzajem napędu idzie znacznie dalej. Pianki o dużej gęstości odgrywają ważną rolę, podobnie jak akustyka. To jeden z powodów, dla których DS 7 Crossback wyróżnia się: podwójne szyby przednie i tylne są wyjątkowe w tym segmencie.
Dzięki tym cechom, powiązania z historią DS są oczywiste. Niesamowite trzymanie się drogi i legendarne zawieszenie sedana, obchodzące swoje 65. urodziny, były inspiracją do opracowania rozwiązań dostosowanych do dzisiejszej jazdy.
Do 300 koni mechanicznych i napędu na cztery koła
Ta idea dynamicznego spokoju pochodzi z czasów tworzenia DS Automobiles. Jest to filar marki, który jest rozwinięciem koncepcji komfortu.
„Jesteśmy bardzo wrażliwi na jakość układu kierowniczego. Jeśli chodzi o resztę, to należy znaleźć kompromis. Nie chodzi o to, aby wszystko usztywnić, aby dać fałszywe wrażenie dynamizmu, który zostałby osiągnięty ze szkodą przede wszystkim dla komfortu”.
W DS Active Scan Suspension w DS 7 Crossback i DS 9 sterowniki są dostosowane do prędkości, rodzaju drogi i sposobu prowadzenia kierowcy. W trybie sportowym podwozie staje się jeszcze bardziej stabilne, umożliwiając pokonywanie płaskich zakrętów bez zbytniego przechylania się nadwozia. Silnik reaguje w ten sam sposób, co pozwala na bardziej swobodną jazdę.
Miliony kilometrów testów
Przed udostępnieniem samochodu klientom, przeprowadza się wiele testów wytrzymałości i dynamicznego poczucia spokoju.
„Jeśli chodzi o specyfikę, prototypy są już bardzo w stylu DS-a, gdy są nam powierzane po raz pierwszy”, wspomina Alain Joseph. „Przez ocenę zakamuflowanych samochodów, zauważamy każdy drobny szczegół, często porównując je z konkurencją. Testujemy wszystko: jednostkę napędową, zawieszenie, akustykę i ergonomię. W przypadku DS 9 na przykład, akustyka, prowadzenie i komfort są mocnymi stronami w porównaniu z konkurencją. Ten sedan doskonale wpisuje się w dynamiczny spokój, którego szukamy”.
Informacja prasowa: DS Automobiles
Najnowsze komentarze