DS 7 Crossback E-Tense – SUV, który pali 1,4 l/100 km

6 199

DS 7 Crossback E-Tense, czyli nowy SUV o napędzie hybrydowym przeszedł testy homologacyjne. Rezultat jest lepszy niż zapowiadał producent, zarówno pod względem zasięgu jak i emisji CO2. Według WLTP spalanie samochodu w cyklu mieszanym wynosi 1,4 l/100 km.

Francuski SUV przeszedł testy homologacyjne, które pozytywnie zaskoczyły nawet samego producenta. Dane jakie uzyskano w testach WLTP okazały się lepsze od obiecywanych wartości. Marka DS Automobiles zapowiadała, że SUV będzie w stanie pokonać 50 km wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, ale w teście DS 7 Crossback E-Tense pokonał 58 km. Emisja CO2 hybrydowej wersji pojazdu wyniosła 31 g/km zamiast 49 g/km, które podawano wcześniej. Według norm WLTP francuski SUV na każde 100 km potrzebuje tylko 1,4 litra paliwa. Ciekawe, jakie będzie to miało odzwierciedlenie w realnym teście samochodu. Maksymalna prędkość w trybie elektrycznym ma wynosić 135 km/h.

Model jest zasilany jednostką benzynową PureTech o pojemności 1.6 litra, która generuje 200 KM. Silnik współpracuje z dwoma motorami elektrycznymi o mocy 109 KM. DS 7 Crossback E-Tense dysponuje łączną mocą 300 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,6 sekundy.

Hybrydową wersję pojazdu można zamawiać we Francji od marca tego roku. Cena samochodu rozpoczyna się od 54.300 euro (ok. 233 tys. zł). Pierwsze dostawy są planowane na rok 2019. Nie będzie to jedyny hybrydowy SUV Grupy PSA, wkrótce zadebiutuje także Peugeot 3008 Hybrid oraz Citroen C5 Aircross Hybrid.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
RafałRomanHoracyAlekMateusz Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Pytanie
Gość
Pytanie

Oleju silnikowego?

Mateusz
Gość
Mateusz

Czyli podczas badania Ds przejechał tylko około 10 km z udziałem silnika spalinowego. I co teraz producent może podawać w katalogach spalanie 1,4 litra na sto kilometrów, a w rzeczywistości spali pewnie 6-8 litrów. Wltp miało urealnić wyniki spalania, podobno.

Alek
Gość
Alek

Mam pojechać z Poznania do Warszawy ok. 300 km. Potrzebuję więc 4,5 l paliwa? Czy jest ktoś, kto uwierzy w rzetelność tej informacji? Chyba tylko bezmyślny idiota. W jakim celu podaje się takie i podobne informacje? Każdy hybrydowy Lexus pali ok. 13-15 l/100 km. Jeździłem osobiście i to dane z doświadczenia a nie dziennikarskie.

Horacy
Gość
Horacy

Tu rzetelne informacje? Tu są żarty z czytelników

Rafał
Gość
Rafał

Bo auto za 250 tys. kupują kretyni, którzy kasę mają w spadku i naprawdę pomyślą, że pali 1,5 litra… Każdy wie, że WLTP to pic na wodę. Unia sama chciała, to producenci z radością kopijują wadliwą procedurę, a użytkownicy i tak muszą czekać na testy.

Roman
Gość
Roman

Może jednak warto podać szczegółowe wymogi nowej normy WLTP bo bez ich znajomości to wypowiadać się można w przysłowiowym stylu „gadał jak ślepy o kolorach”. Otóż norma WLTP obejmuje cztery fazy jazdy samochodem: 1/ tzw wolna jazda czyli max prędkość 57 km/h, czas jej trwania 9 min 49 sek, a w tym czas postojów 2 min 30 sek, dystans do przejechania 3 km, a średnia prędkość 18 km/h – imituje jakby jazdę w intensywnym ruchu miejskim, 2/ jazda ze średnimi prędkościami czyli max prędkość 77 km/h, czas jej trwania 7 min 13 sek, w tym czas postojów 49 sek, dystans… Czytaj więcej »