DS 7 Crossback E-Tense, czyli nowy SUV o napędzie hybrydowym przeszedł testy homologacyjne. Rezultat jest lepszy niż zapowiadał producent, zarówno pod względem zasięgu jak i emisji CO2. Według WLTP spalanie samochodu w cyklu mieszanym wynosi 1,4 l/100 km.
Francuski SUV przeszedł testy homologacyjne, które pozytywnie zaskoczyły nawet samego producenta. Dane jakie uzyskano w testach WLTP okazały się lepsze od obiecywanych wartości. Marka DS Automobiles zapowiadała, że SUV będzie w stanie pokonać 50 km wyłącznie za pomocą silnika elektrycznego, ale w teście DS 7 Crossback E-Tense pokonał 58 km. Emisja CO2 hybrydowej wersji pojazdu wyniosła 31 g/km zamiast 49 g/km, które podawano wcześniej. Według norm WLTP francuski SUV na każde 100 km potrzebuje tylko 1,4 litra paliwa. Ciekawe, jakie będzie to miało odzwierciedlenie w realnym teście samochodu. Maksymalna prędkość w trybie elektrycznym ma wynosić 135 km/h.
Model jest zasilany jednostką benzynową PureTech o pojemności 1.6 litra, która generuje 200 KM. Silnik współpracuje z dwoma motorami elektrycznymi o mocy 109 KM. DS 7 Crossback E-Tense dysponuje łączną mocą 300 KM oraz 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,6 sekundy.
Hybrydową wersję pojazdu można zamawiać we Francji od marca tego roku. Cena samochodu rozpoczyna się od 54.300 euro (ok. 233 tys. zł). Pierwsze dostawy są planowane na rok 2019. Nie będzie to jedyny hybrydowy SUV Grupy PSA, wkrótce zadebiutuje także Peugeot 3008 Hybrid oraz Citroen C5 Aircross Hybrid.
Najnowsze komentarze