Organizacja Euro NCAP przeprowadziła testy zderzeniowe modelu DS 7 Crossback. Samochód może pochwalić się maksymalną punktacją 5 gwiazdek.
DS 7 Crossback jest jedną z kilku nowości, które niedawno przetestowała niezależna organizacja Euro NCAP. W crash-testach samochód poradził sobie bardzo dobrze, uzyskał maksymalną punktację 5 gwiazdek. Jak elegancki francuski SUV wypadł w poszczególnych kategoriach?
Ochrona dorosłych – 91 proc.
W zakresie ochrony dorosłych model zdobył punktację 91 proc. Przy przednim zderzeniu, przestrzeń pasażerska pojazdu pozostała stabilna. Konstrukcja DS 7 Crossback dobrze chroni kolana i część udową oraz zabezpiecza kierowcę oraz pasażera przed urazami kręgosłupa. Model odznacza się podobnym zakresem ochrony dla osób o różnym wzroście i siedzących w różnych pozycjach. Jedynie w przypadku prostopadłego uderzenia (tzw. pole test) wykazano słabą ochronę klatki piersiowej dorosłego.
Na pokładzie DS 7 Crossback znajduje się standardowy system autonomicznego hamowania, który spełnił swoje zadanie podczas testu. Z jego pomocą samochód potrafił całkowicie uniknąć kolizji lub złagodzić jej skutki.
Ochrona dzieci 87 proc.
DS 7 Crossback zdobył maksymalną liczbę punktów w zakresie ochrony dzieci w wieku 6 i 10 lat. Krytyczne części ciała zostały dobrze zabezpieczone zarówno podczas przedniego, jak i bocznego uderzenia. W pojeździe istnieje możliwość dezaktywacji przedniej poduszki powietrznej, aby umożliwić przewóz dziecka tyłem do kierunku jazdy.
Ochrona pieszych 73 proc.
Ochrona, jaką zapewnia maska w przypadku kolizji z pieszym, została określona jako „dobra” lub „odpowiednia” w większości testowanych przypadków. Słabą ochronę zapewniała jedynie przednia szyba oraz słupki. Tutaj także egzamin zdał system autonomicznego hamowania awaryjnego, który wykrywał pieszych oraz inne pojazdy.
Systemy bezpieczeństwa 76 proc.
Na pokładzie pojazdu znajduje się skutecznie pracujący system, który rozpoznaje ograniczenia prędkości i pozwala kierowcy w łatwy sposób dostosować prędkość do obowiązujących na danym odcinku przepisów. Ponadto DS 7 Crossback został wyposażony również w system ostrzegający przed niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu i system przypominający o niezapiętych pasach, które bardzo dobrze spełniły swoje zadanie. Awaryjne hamowanie przy prędkościach autostradowych działało sprawnie.
Najnowsze komentarze