czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny.
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

DS 9 E-Tense – jakie systemy wspomogą kierowcę?

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2020-08-04
w DS, Wiadomości
Czas czytania 4 minut
488 31
1
445
UDOSTĘPNIEŃ
1.5k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk

Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii

TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault

Z niecierpliwością czekamy na premierę handlową DS 9 E-Tense, flagowego modelu najmłodszej francuskiej marki samochodowej. Auto, jak przystało na francuski samochód, będzie dobrze wyposażone i bardzo komfortowe. Nie zabraknie w nim także systemów, które wspomogą kierowcę w najróżniejszych warunkach i sytuacjach. Co to będą za systemy?

DS 9 E-Tense na zdjęciach wygląda na model dość stonowany stylistycznie. To nie powinno dziwić – w tym segmencie krzykliwe auta nie sprzedają się zbyt dobrze. Zaletą francuskiego samochodu jest jednak całkiem spora liczba stylistycznych smaczków ożywiających dość klasyczną linię pojazdu. Pod tą stonowaną skorupą jednak kryć się będą systemy, które wspomogą kierowcę podczas jazdy. Systemy godne segmentu premium.

Jakie więc systemy wspomogą kierowcę DS 9 E-Tense? Najważniejsze z nich, to:

DS NIGHT VISION – element mający swój rodowód w zastosowaniach wojskowych. To system noktowizyjny wykrywający pieszych, rowerzystów i zwierzęta na jezdni, osiągający zasięg do 100 metrów. Scena w podczerwieni jest wyświetlana na cyfrowym panelu wskaźników przed kierowcą, podkreślając możliwe niebezpieczeństwa żółtymi prostokątami, które zmieniają kolor na czerwony w miarę zbliżania się do obiektu. Warto podkreślić, że system jest również w stanie reagować autonomicznie, aby omijać przeszkody. W ten sposób DS NIGHT VISION wspomoże kierowcę nie tylko pasywnie, ale też aktywnie.

Ta przydatna technologia łączy się z reflektorami DS ACTIVE LED VISION. Dostosowują one amplitudę i zasięg oświetlenia do warunków jazdy i prędkości samochodu. Dzięki pięciu różnym trybom oświetlenia, które są aktywowane automatycznie, widoczność staje się optymalna nawet w nocy. Światła wspomogą kierowcę tak, by nie oślepiać aut jadących z przeciwka zapewniając jednocześnie dobrą widoczność przed DS 9 E-Tense.

W ruchu miejskim DS 9 E-Tense oferuje funkcję DS PARK PILOT. To system, który wykryje wolne miejsce parkingowe i samodzielnego zaparkuje samochód. Biorąc pod uwagę spore rozmiary auta taka dbałość  jego integralność jest w pełni uzasadniona. W dzisiejszych czasach, kiedy samochody prowadzą nie tylko ich pasjonaci, systemy, które wspomogą kierowcę podczas parkowania okazują się nader przydatne.

Długie podróże trasami szybkiego ruchu mogą nużyć, dlatego kierowca DS 9 E-Tense może liczyć na skuteczność systemu DS DRIVE ASSIST. Jest on w stanie zagwarantować półautonomiczną jazdę poziomu 2. Zadaniem specjalnych czujników jest precyzyjne ustawienie samochodu na jezdni, w zależności od wyboru kierowcy i działania na kierownicę. Jego skuteczność zwiększa się do 180 km/h i dostosowuje prędkość i trajektorię, aby zagwarantować całkowite bezpieczeństwo, zawsze pod nadzorem prowadzącego. Bo systemy wspomogą kierowcę, ale ostateczne decyzje należą jednak do człowieka.

System DS DRIVE ASSIST wspomoże kierowcę także w korkach. Poruszanie się w nich jest obsługiwane autonomicznie. Samochód zatrzymuje  się i automatycznie ponownie uruchamia silnik po czasie postoju krótszym niż 3 sekundy. Kamera pokładowa rozpoznaje linie ciągłe lub przerywane, wspierając utrzymanie pozycji na drodze.

Kiedy w długiej trasie (acz nie tylko tam) kierowca nagle zaczyna mieć problemy z koncentracją, do akcji wkracza system DS DRIVER ATTENTION MONITORING. Dzięki specjalnym kamerom na podczerwień zainstalowanym w górnej części kierownicy i przedniej szybie, oczy i pozycja twarzy kierowcy są stale monitorowane, aby wykryć objawy zmęczenia i rozproszenia uwagi. Systemowi nie przeszkadzają okulary, nawet przeciwsłoneczne! Funkcja wykrywa każdy spadek uwagi i sygnalizuje go wzbudzając alarm dźwiękowy i wizualny.

W rzeczywistości, rozproszenie uwagi podczas prowadzenia DS 9 E-TENSE może wynikać z wysokiego poziomu komfortu oferowanego przez samochód. To wpływ aktywnego zawieszenia DS ACTIVE SCAN SUSPENSION. Kamera skanuje drogę, a czujniki położenia, akcelerometry i detektory osi rejestrują każdy ruch. Następnie system przygotowuje poszczególne elementy zawieszenia, aby zwiększyć komfort, bezpieczeństwo i przyjemność z jazdy.

A pod koniec niezwykłej podróży na pokładzie DS 9 E-TENSE wystarczy trzymać smartfon w kieszeni, aby zamknąć lub otworzyć samochód bez kluczyka. Analogiczny dostęp można nadać także innym użytkownikom dzięki aplikacji MyDS.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS Automobiles

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoDS 9DS Automobiles
Udostepnij178Tweet111Udostepnij31
Poprzedni

Nowy Peugeot 208 oczami Top Gear: „najładniejszy model w segmencie”

Następny

Citroen Ami – jak jeździ konkurent Renault Twizy?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Citroen Ami

Citroen Ami – jak jeździ konkurent Renault Twizy?

Renault Zoe - francuscy klienci indywidualni wolą elektryka niż Clio

Peugeot 208

Peugeot 208 wyprzedza Renault Clio we Francji

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Geneza unikalnej sygnatury świetlnej Peugeot. Skąd wzięły się kły?
  • Tosia - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • Edgar - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Tomasz O - Tuning silnika 1.5 blueHDi 130 KM. Jaki wzrost moc można uzyskać: box i chiptuning?
  • pawel27 - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • prnd - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Piotr - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Andrzej - Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Anonimowo - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Unikatowe Renault R5 Le Car Van: jeden z zaledwie 450 sztuk
  • Kilkaset Peugeotów 205 coraz bliżej Polski. Europ.raid jest w Macedonii
  • Citroën Kegresse – na gąsienicach na bezdroża, błota, piaski i w góry. Zaproszenie na pokaz w Wilnie
  • TOP 7 najlepiej sprzedających się francuskich samochodów na świecie: Citroën, Peugeot i Renault
  • Citroën i Peugeot z najwyższym wzrostem sprzedaży w Argentynie IQ 2022 r.
  • W sierpniu w Polsce nowe samochody kupuje coraz więcej klientów indywidualnych. Firmy za to zmniejszają zakupy
  • Luksusowy DS 4 konkuruje z Mercedesem Klasy A, Audi A3 Sportback i BMW serii 1
  • Czy Dacia Duster pociągnie ponad 25 ton ładunku? Niezwykły test popularnego SUVa
  • O ile spadła liczba wypadków na drogach Europy od 2008?
  • Strefy Czystego Transportu w polskich miastach już za trzy lata. Gdzie zostaną uruchomione?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.