DS 9 to flagowa limuzyna marki DS Automobiles, która trafiła do naszej redakcji na długodystansowy test. Wśród czytelników budzi wiele emocji, warto więc wrócić do podstaw.
Zacznijmy od tego, że słowo “limuzyna” pochodzi od francuskiego terminu “limousine”, który z kolei odnosi się do regionu Limousin w centralnej Francji. W XVII wieku “limousine” oznaczało płaszcz noszony przez pasterzy z tego regionu, który miał charakterystyczny kaptur. W XIX wieku termin ten został przeniesiony na określenie pojazdów z zamkniętą kabiną dla pasażerów i otwartym przedziałem dla kierowcy, przypominającym kształtem ów kaptur. Z czasem “limuzyna” zaczęła oznaczać luksusowy samochód osobowy, z dużą przestrzenią pasażerską. Ewolucja języka jest piękna.
Limuzyna to typ samochodu, który wyróżnia się specyficznymi cechami, sprawiającymi, że uchodzi za symbol luksusu, prestiżu i komfortu. Aby pojazd mógł zostać nazwany limuzyną, musi spełniać pewne kluczowe kryteria, zarówno pod względem konstrukcji, jak i wyposażenia.
Testy nowych i używanych samochodów: Renault, Dacia, Peugeot, Citroën, DS Automobiles
Przede wszystkim limuzyna charakteryzuje się wydłużonym nadwoziem. To cecha, która jest najbardziej zauważalna i odróżnia limuzyny od innych typów samochodów osobowych. Wydłużenie nadwozia pozwala na stworzenie przestronnej kabiny pasażerskiej. Taka konstrukcja zapewnia pasażerom poczucie wyjątkowości, przestronności a ponad wszystko wygody, co jest szczególnie istotne w sytuacjach, gdy limuzyna pełni funkcję reprezentacyjną, na przykład podczas przewozu ważnych osobistości czy uczestników specjalnych wydarzeń.
Kolejnym kluczowym elementem limuzyny jest jej luksusowe wyposażenie. Limuzyny są zaprojektowane z myślą o komforcie pasażerów, dlatego wnętrza tych samochodów wykańczane są z najwyższą starannością. Wykorzystuje się w nich materiały najwyższej jakości, takie jak skóra, drewno czy metale szlachetne. Siedzenia w limuzynach są wyjątkowo wygodne, często z możliwością regulacji, podgrzewania, a nawet masażu. Oprócz tego, w limuzynach można znaleźć różnorodne systemy rozrywki. Wszystko to sprawia, że podróżowanie limuzyną jest doświadczeniem wyjątkowo komfortowym.
DS 9 spełnia te wymagania z nawiązką. Może nie znajdziecie tu minibaru z szampanem, ale w nadwoziu o długości blisko 5 metrów znajduje się piękne, wykończone skórą wnętrze o bardzo wysokim poziomie komfortu. Design wnętrza jest na najwyższym poziomie. Poczucie komfortu wspierane jest przez aktywne zawieszenie z kamerą analizującą stan drogi, liczne systemy bezpieczeństwa w tym noktowizor czy znakomicie działający aktywny tempomat.
Nasz DS 9 ma podstawowy silnik w gamie, 1.6 o mocy 225 KM, zapewniający niezłe osiągi – 8 sekund do setki to bardzo dobry wynik. I chociaż niektórym osobom taka jednostka napędowa najwyraźniej nie odpowiada, to dla naszych zastosowań, a więc komfortowego przemieszczania się po Polsce, jest w zupełności wystarczająca. Mocy nie brakuje, jednostka jest oszczędna i przyjemna w eksploatacji.
Ile pali DS 9 z benzynowym silnikiem 1.6 225 KM i skrzynią EAT8? Zostaliśmy zaskoczeni
DS 9 nie jest jednak samochodem dla każdego – tu odnajdą się osoby ceniące piękno i wyjątkowość. Jest to auto rzadko występujące na ulicach, dlatego będzie się wyróżniać. Pewnego rodzaju niszowość jest tutaj jednak poważnym atutem, przynajmniej dla części nabywców.
Będziemy z Wami dzielić się wrażeniami z jazdy, ale nie tylko. Zaplanowaliśmy kilka niespodzianek i zaskakujących porównań. O tym już niedługo.
Materiał powstał przy współpracy z Auto Centrum Golemo i oponeo.pl
Najnowsze komentarze