W dolnej części okładki aktualnego wydania tygodnika MOTOR pojawiła się wizualizacja DS 9 – samochodu, który ma się pojawić w przyszłym roku. Wprawdzie nie wierzę w żółty kolor dostępny choćby za dopłatą, ale że tę barwę lubię, to nie będę się nadmiernie czepiał. Jednakże trudno mi uwierzyć, by w tym segmencie ktoś wypuścił żółtą pięciometrową limuzynę… Chociaż z drugiej strony była już kiedyś Żółta Łódź Podwodna (Yellow Submarine) i zrobiła oszałamiająca karierę ;-)
MOTOR nr 43 (3461) z 21.X.2019
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,7 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C1, C2, C3, C4, C5, C5 Aircross, DS, Jumpy, Nemo, Xantia, Xsara, Xsara Picasso, ZX, 4S, 5LS, DS 6, 7 Crossback, DS 9, 9 Crossback, 107, 1007, 206, 207, 208, 306, 307, 405, 406, 508, Bipper, Expert, Partner, Rifter, Clio, Espace, Kadjar, Kangoo, Laguna, Master, Megane, Modus, Scenic, Thalia, Duster, Logan, Sandero, Combo, Insignia, Grandland X, Mokka X
Na stronach 8-9 MOTOR zaprezentował wykres obrazujący inwestycje koncernów motoryzacyjnych w badania i rozwój. Renault zajmuje miejsce dziesiąte (2,96 miliarda euro), za Nissanem (3,66 miliarda euro), a przed Grupą PSA (2,93 miliarda euro). Na pierwszym miejscu – nie może być inaczej – Volkswagen z astronomiczną wartością 13,14 miliarda euro. Naprawdę tak dużo kosztowało urządzenie oszukujące skład spalin?… Sorry, ale jakoś nie widzę efektów aż tak wielkich nakładów na badania i rozwój w Grupie VAG.
Na marginesie strony 9. MOTOR pokazał skrócony cennik przyszłorocznej Dacii Logan. Bazowa odmiana napędzana silnikiem 1.0 o mocy 73 KM kosztuje 30.900 zł. Diesla można mieć od 50.500 zł. Duża różnica? Owszem, ale trzeba wziąć pod uwagę, że bazowy silnik dostępny jest już od podstawowej konfiguracji Access, a 95-konny diesel 1.5 dCi oferowany jest wyłącznie w najbogatszej odmianie Laureate.
W dziale Przyszłe premiery (margines strony 10.) MOTOR wspomina Dacię Sandero, Opla Insignię oraz Opla Mokkę X.
Jak wiecie, przeglądam MOTOR regularnie. Prawdę mówiąc nie przypominam sobie (acz w moim wieku pamięć może już zawodzić…) materiału takiego, jak teraz – o drodze aktualnego Mistrza Polski do tytułu. Drodze obejmującej jedynie ten mistrzowski sezon. I na niemal każdym zdjęciu model samochodu, którym ów Mistrz jeździł. Nie ujmuję niczego Miko Marczykowi, ale nie mogę się oprzeć wrażeniu, że chodziło przede wszystkim o pokazanie Škody.
Peugeot 208 został pokazany na stronie 11. przy okazji krótkiego materiału na temat testów zderzeniowych EuroNCAP. Francuski samochód uzyskał cztery gwiazdki.
W dziale Przed premierą zaprezentowano na stronach 12-13 DS 9. MOTOR twierdzi, że samochód zostanie zaprezentowany w 2020 roku. Redaktor Wojciechowicz przypomina legendarnego Citroëna DS, od którego marka DS Automobiles wzięła swoją nazwę. Potem przypomniał, jak owa marka się rodziła – zaczynając od linii modelowej Citroëna, a potem proponując te same modele już pod własnym Brandem. Autor wspomniał DS 3, DS 4 i DS 5. Nie zapomniał też o DS 7 Crossbacku, ale mniejszego DS 3 Crossbacka już kompletnie zignorował. Zapowiada za to DS 9 Crossbacka. MOTOR pokazał też modele marki dostępne w Chinach – DS 4 S, DS 5LS oraz SUV-a DS 6.
W materiale poświęconym ubezpieczeniom OC (strony 38-39) wspomniano marki Renault, Citroën i Peugeot. Okazuje się, że właściciele francuskich aut płacą relatywnie niewiele za obowiązkowe ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej.
Często naigrawam się z doskonałości aut z Grupy Volkswagena. Szczególnie samego Volkswagena i Škody. Nader często, choć w mojej opinii niezasłużenie, wygrywają one testy, czegokolwiek by te testy nie dotyczyły. Dziwnym trafem jednak tym razem w zestawieniu nie pojawił się ani jeden Volkswagen, ani jedna Škoda! I nie chodzi o zestawienie najgorszych samochodów ;-) MOTOR publikuje na stronach 40-41 materiał o najlepszych samochodach do przewożenia dzieci. Nie ma tu żadnego modelu wspomnianych dwóch marek! Owszem, koncern reprezentują Audi Q3 i Seat Terraco, ale to wszystko! Być może to Rzecznik Praw Dziecka nie pozwolił na pisanie w kontekście najlepszych aut do przewozu dzieci o Škodach i Volkswagenach, bo to auta niehumanitarne? ;-) Żartuję sobie, ale to zaskakujące, że tak wspaniałe – według motogazetek – samochody nie pojawiły się w omawianym zestawieniu. Są za to modele francuskie. Co więcej – MOTOR poleca cztery auta i wszystkie one są produkowane przez francuski koncern PSA! Idealne do przewozu dzieci okazały się trojaczki Citroën Berlingo, Opel Combo oraz Peugeot Rifter, a także Citroën C5 Aircross. W zestawieniu pojawił się też Peugeot 508 SW. Ja wprawdzie dzieci w fotelikach już nie wożę, ale sprawdziłem dość dokładnie, że Nowy Peugeot 508 SW jest idealnym samochodem rodzinnym. MOTOR dobrze ocenił też Opla Grandlanda X, za to Renault Kadjar pod kątem montażu fotelików dziecięcych wypadł tak sobie.
Czytelnik szuka taniego SUV-a lub crossovera, ale ma budżet ograniczony do ok. 60.000 zł. MOTOR na stronie 42. sugeruje mu zakup fabrycznie nowej Dacii Dusterr lub modeli używanych.
Na stronie następnej (43.) opublikowano raport Carbuyer w zakresie samochodów używanych w cenie do 25.000 zł. Pojawił się tam Citroën C1, którego pochwalono za zwrotność i prowadzenie.
MOTOR prezentuje w dziale Używane silniki wysokoprężne bez filtra cząstek stałych i dwumasowego koła zamachowego. Wspomina kilka jednostek napędowych PSA i wybrane modele (Citroëny Berlingo, C1, C2, C3, C4, C5, Jumpy, Nemo, Xantia, Xsara, Xsara Picasso, ZX, Peugeoty 107, 1007, 206, 207, 306, 307, 405, 406, Bipper, Expert, Partner) oraz Renault i modele Grupy (Renault Clio, Espace, Kangoo, Laguna, Master, Megane, Modus, Scenic, Thalia, oraz Dacie Logan i Sandero, a także parę Nissanów). Cały ten materiał znajdziecie na stronach 44-47.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze