Marka DS Automobiles postanowiła zaprezentować swój nowy flagowy model DS 9 za pośrednictwem kanałów społecznościowych Facebook, LinkedIn i Twitter. Samochód ma za zadanie odciągnąć część klientów od oferty niemieckich marek premium takich jak Mercedes, Audi i BMW.
W tym roku salon samochodowy w Genewie został odwołany i nic na to nie poradzimy. Przyczyną rezygnacji z imprezy była szerząca się epidemia koronawirusa i związane z nią środki bezpieczeństwa. Aby zaprezentować światu swoje nowości, producenci musieli uciec się do innych sposobów. Marka DS Automobiles zdecydowała, że flagowy model DS 9 oraz koncepcyjny SUV DS Aero Sport Lounge zadebiutują na kanale Youtube oraz w mediach społecznościowych takich jak Facebook, Linkedin i Twitter. Zdjęcia prasowe już wprawdzie widzieliśmy, ale teraz możemy zobaczyć, jak te dwa luksusowe modele wyglądają na żywo.
DS 9 mierzy 4,93 metra długości, 1,85 metra szerokości i posiada duże koła o średnicy 690 milimetrów. DS Automobiles zwraca uwagę przede wszystkim na płynną linię dachu, która ma być zbliżona do kształtu coupe. W nadwoziu znajdziemy też odniesienie do Citroena DS z 1955 roku w postaci świateł kierunkowskazów, które jednocześnie wskazują miejsce otwierania drzwi. Model powstał na platformie EMP2, czyli tej samej na której produkowany jest nowy Peugeot 508. Wnętrze ma mieć mnóstwo przestrzeni dla pasażerów z tyłu dzięki dużemu rozstawowi osi (2,9 m).
Francuski konkurent Audi jest napędzany za pomocą hybrydowego układu napędowego o mocy 360 KM. Będzie to najmocniejsza wersja w ofercie. Wśród napędów do wyboru będzie również 250-konna wersja hybrydowa lub 225-konna benzyna. Model ma trafić do sprzedaży w drugiej połowie roku 2020.
Oprócz DS 9 francuska marka pozwoliła przyjrzeć nam się z bliska konceptowi DS Aero Sport Lounge, którego pionowe tylne światła wkrótce trafią do samochodów seryjnych. Nowym znakiem rozpoznawczym wkrótce staną się także przednie reflektory pojazdu.
Elegancki prototyp z przeciwstawnie otwieranymi drzwiami mierzy 5 m długości i kryje luksusowe, futurystyczne wnętrze. Do jego wykończenia wykorzystano materiał wykonany za pomocą techniki przetwarzania słomy z XVII wieku. Prawie całą deskę rozdzielczą zajmuje ekran. Kierowca może komunikować się z pojazdem za pomocą wskazówek głosowych oraz sterowania gestem.
Poniżej możecie zobaczyć film z prezentacji nowych modeli:
Najnowsze komentarze