Stellantis zmienia i upraszcza swoją strukturę zarządzania markami premium w całej Europie. Od 1 grudnia 2022 roku Joël Verany będzie kierował działem marek premium Stellantis France, do którego należą DS Automobiles, Alfa Romeo i Lancia.
Misją tego działu będzie zapewnienie zróżnicowanego podejścia premium do doświadczeń klienta i rozwoju oferty. Będzie on wspierany przez dwa działy marketingu (DS/ Alfa Romeo & Lancia), dwóch Brand Leaderów (DS/ Alfa Romeo & Lancia) oraz dział sprzedaży z dwoma działami regionalnymi skupiającymi siły terenowe marek Premium.
Joël Verany będzie raportował do Guillaume Couzy, Country Managera Stellantis na Francję, i będzie częścią Komitetu Zarządzającego.
47-letni Joël Verany ukończył w 1998 roku Ecole Nationale Supérieure d’Arts et Métiers (ParisTech). Swoją karierę rozpoczął jako Konsultant Finansowy w Mazars, gdzie pozostał przez prawie trzy lata. W 2001 r. dołączył do Grupy PSA jako analityk finansowy w dziale motoryzacyjnym, po czym rozpoczął karierę bardziej zorientowaną na handel i dystrybucję we Francji.
W październiku 2005 roku został Zone Managerem na region południowo-zachodni dla marki Peugeot. We wrześniu 2010 r. został mianowany dyrektorem salonów sprzedaży Peugeot w Antibes i Cagnes-sur-Mer, a trzy lata później szefem oddziału Peugeot w Miluzie, gdzie pozostał przez dwa lata. W 2015 roku w ramach PSA RETAIL przejął zarządzanie oddziałami Peugeot, Citroën i DS Automobiles w regionie paryskim. W marcu 2017 roku został mianowany dyrektorem ds. sprzedaży i rozwoju sieci Citroëna w Indiach z odpowiedzialnością za stworzenie całego ekosystemu handlowego niezbędnego do wprowadzenia marki na rynek w tym kraju.
W maju 2021 roku został dyrektorem ds. wyników sprzedaży i marketingu w ramach Stellantis India, konkretnie dla marek Citroën i Jeep. Z dniem 1 czerwca 2022 r. został mianowany dyrektorem DS France.
Podobne zmiany wejdą wkrótce w życie w Polsce.
Najnowsze komentarze