Wspominaliśmy o obchodach stulecia marki Citroën podczas Festiwalu Francuskiego w Düsseldorfie. Ba, napisałem nawet o obecności modeli DS 3 Crossback i DS 7 Crossback obok wielkich szewronów utworzonych z okazji urodzin marki Citroën na placu Burgplatz. Ale warto zauważyć, że i marka DS Automobiles pojawiła się na Festiwalu Francuskim, a nawet była partnerem „Tour de Düsseldorf” 2019.
Cóż to takiego ten „Tour de Düsseldorf” 2019? To największa parada samochodów zabytkowych w Niemczech. W tym roku towarzyszyła Festiwalowi Francuskiemu i została zorganizowana w dniach 6-7 lipca. Organizatorzy oczekiwali około 150 rzadkich zabytkowych modeli. Nie mamy jeszcze wiadomości, ile ich faktycznie przyjechało, ale z pewnością było to wielkie wydarzenie dla miłośników klasycznej motoryzacji.
DS Automobiles było w tym roku oficjalnym partnerem „Tour de Düsseldorf” po raz trzeci z rzędu. Z tego tytułu marka zaprezentowała swoje dwa nowe modele – DS 3 Crossback i DS 7 Crossback – na początku parady, czyli na wspomnianym już Burgplatz. Ale najważniejsze będą modele historyczne. Marka DS Automobiles postarała się o zaprezentowanie modeli Citroëna, ale tych, które leżały u podstaw wyłonienia z szewronów marki premium – DS i SM.
Tegoroczna edycja „Tour de Düsseldorf” była już osiemnastą, jaką zorganizowana. Impreza zdobywa coraz ważniejsze miejsce w kalendarzu. A że zainteresowanie zabytkowymi samochodami rośnie, należy więc się spodziewać, że i ranga tej imprezy wzrastać będzie z roku na rok.
120-kilometrowa podróż zorganizowana w tym roku w ramach „Tour de Düsseldorf” wiodła tym razem z Burgplatz na starym mieście w Düsseldorfie do podnóża Bergisches Land i z powrotem. Udział w „Tour de Düsseldorf” jest zarezerwowany wyłącznie dla klasycznych francuskich samochodów wyprodukowanych przed 1978 rokiem. W tym roku w tej grupie znalazło się siedem pojazdów zbudowanych przed 1940 rokiem.
Co najmniej 25 modeli DS i ID w różnych wersjach i z różnych roczników było częścią tegorocznego „Tour de Düsseldorf”. DS 19 – często nazywany „boginią” – świętował swoją premierę w 1955 roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Już pierwszego dnia targów podpisano około 12.000 umów zakupu. Legendarny model jest nadal uważany za uosobienie francuskiego luksusowego samochodu.
Poza dobrze znanymi samochodami, odbyło się również spotkanie z wieloma dziś już nieistniejącymi markami francuskimi. Szczególnie interesujące było to z uwagi na fakt, iż właściciele lubią dzielić się dodatkowymi, ciekawymi informacji o swoich modelach. Klasyczny rajd samochodowy „Tour de Düsseldorf”, podobnie jak cały Festiwal Francuski, organizuje „Destination Düsseldorf”, stowarzyszenie gospodarcze zrzeszające 150 przedsiębiorców z Düsseldorfu i regionu.
Cieszymy się, że w tym roku ponownie możemy wesprzeć to ważne motoryzacyjne samochodowy, jakim jest „Tour de Düsseldorf”. Chociaż DS Automobiles jest najmłodszą marką wśród uczestników, ma wyjątkową spuściznę, sięgającą historycznego DS z 1955 roku. Z jednej strony DS Automobiles oznacza wyjątkową kulturę motoryzacyjną, a z drugiej – nowe modele, które pomogą kształtować mobilność przyszłości – powiedział Patrick Dinger, dyrektor zarządzający DS Automobiles w Niemczech.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS Automobiles
Najnowsze komentarze