Od początku roku na polskim rynku motoryzacyjnym widać wyraźny wzrost cen sprzedawanych samochodów. DS Automobiles, Peugeot i Citroen znalazły się wśród marek, w których wzrosty były największe, sięgają prawie 36%.
Ceny samochodów na polskim rynku rosną i w porównaniu z ubiegłym rokiem jest to znaczący wzrost. Instytut Badań Rynku motoryzacyjnego Samar opublikował raport, z którego wynika, że średnia cena samochodu osobowego sprzedawanego w marcu osiągnęła rekordowe 124 tys. zł. Jest to wzrost o ponad 12 tys. zł (11,28%) w porównaniu do marca 2019 roku. W pierwszych trzech miesiącach średnia cena pojazdu sprzedawanego w Polsce wyniosła 119.362 zł (+11,01%). W zestawieniu marek, których ceny wzrosły najbardziej, znajdziemy marki Grupy PSA: DS Automobiles, Peugeot, Opel i Citroen.
Na drugim miejscu rankingu zaraz za Smartem uplasowała się marka DS Automobiles ze wzrostem średniej ceny pojazdu na poziomie 35,6%. Jest to związane z wprowadzeniem do oferty modelu DS 3 Crossback, dołączeniem wersji elektrycznej E-Tense oraz zwiększenie sprzedaży modelu DS 7 Crossback. Czwartą pozycję pod względem podwyżek zajął Peugeot. Średnia cena sprzedaży modelu spod znaku lwa zwiększyła się w pierwszych trzech miesiącach o 15,5%. Peugeot wprowadził do oferty nowego 208, także w wersji elektrycznej oraz crossovera 2008, które podniosły ceny sprzedawanych pojazdów. Podobna sytuacja dotyczy Opla, który oferuje bliźniaka 208, czyli nową Corsę.
15% wzrost cen sprzedawanych samochodów dotyczy marki Citroen, co możemy tłumaczyć popularnością nowego C5 Aircrossa, który trafił do salonów na początku lutego ubiegłego roku. Podwyżki dotknęły C4 Spacetourera, który teraz jest oferowany wyłącznie w wersji Grand.
Marki samochodów o największym wzroście średniej ceny sprzedaży:
1. Smart +81,1%
2. DS +35,6%
3. Porsche +23,4%
4. Peugeot +15,5%
5. Toyota +15,3%
6. Opel +15,3%
7. Citroen +15,0%
8. Ford +11,2%
9. BMW +10,2%
10. Mazda +9,0%
Źródło: SAMAR
Najnowsze komentarze