Marka DS Automobiles pracuje nad samochodem segmentu B, ale podwyższonym. Innymi słowy ma to być miejski SUV bazujący na tej samej platformie, na której powstanie nowe DS 3. Co to będzie za platforma? To nowa modularna architektura PSA o nazwie Common Modular Platform (CMP), na której powstaną najpierw Peugeot 208 kolejnej generacji oraz właśnie DS 3, ale niemal równocześnie z tym drugim samochodem zaprezentowany zostanie SUV bazujący na DS 3. Niestety poczekać na niego będziemy musieli do roku 2018.
SUV na bazie DS 3 ma konkurować z Mini Countrymanem oraz przyszłą generacją Audi Q1, ale też z Mazdą CX-3.Oczywiście SUV będzie autem pięciodrzwiowym, co w przypadku DS 3 już takie oczywiste nie jest. W SUV-ie należy się spodziewać pewnych korekt stylistycznych, choćby przesunięcie elementu, którego obecność jest najprawdopodobniej przesądzona, czyli „płetwy rekina”. W DS 3 pozostanie ona przy słupku B, w SUV-ie przesunięta zostanie do słupków C.
Na platformie CMP powstać ma docelowo około 10 modeli Grupy PSA. Nie przewiduje się dla niej stosowania napędu na cztery koła. Koszt dostosowania do tego rozwiązania byłby zbyt duży, a gra – zdaniem producenta – niewarta świeczki, bo procent klientów zainteresowanych napędem na obie osie jest w tym segmencie znikomy.
A co pod maską? Na pewno silniki spełniające normę czystości spalin Euro 6.2, w tym lekko zmodernizowany znakomity motor 1.2 PureTech. Nie wiadomo, co będzie z silnikiem 1.6 THP – czy zostanie poddany większym zmianom, czy pod maskę SUV-a bazującego na DS 3 nie trafi w ogóle. Z diesli PSA rezygnować nie zamierza, ale na pewno śruba zostanie przez ustawodawców jeszcze bardziej przykręcona. Czy jednak warto się pchać w jednostki wysokoprężne i jeszcze bardziej je obudowywać różnorakim osprzętem w tym segmencie aut? Podejrzewam, że cena samochodu z dieslem i z porównywalnym co do mocy i wydajności benzyniakiem będzie wyższa o jakieś 2.500 euro, może nawet do 3.000 euro, a to oznacza ceny diesli wyższe nawet o kilkanaście procent! Wszak bazowa cena takiego auta oscylować będzie zapewne w okolicach 22.000–25.000 euro. Moim zdaniem – nie warto kupować diesla w tym segmencie.
DS 3 i SUV na nim bazujący mają być produkowane w fabryce PSA w Miluzie.
KG; grafika: Auto Express
Najnowsze komentarze