DS Automobiles już kolejny rok kontynuuje stały wzrost na hiszpańskim rynku premium, trend zapoczątkowany w 2018 roku. Z 4.791 samochodami osobowymi zarejestrowanymi w 2022 roku i udziałem w rynku na poziomie 3,4%, marka awansowała o jedną pozycję w rankingu, zajmując szóstą pozycję i odnotowując wzrost liczby rejestracji o 4,3% w porównaniu z ubiegłym rokiem, na rynku premium, który w tym samym okresie odnotował spadek o 3,5%.
„Maison” francuskiego luksusu w motoryzacji silnie rozwija się w Hiszpanii w kanale sprzedaży do klientów prywatnych, w którym jego sprzedaż wzrosła o 22,1% w porównaniu z 2021 rokiem. To duży sukces, jeśli weźmie się pod uwagę, że marki premium odnotowały w tym okresie spadek sprzedaży o 3,9% na tym rynku. Marka DS Automobiles zwiększyła również sprzedaż o 5,2% w kanale B2B.
W ciągu ostatnich pięciu lat firma DS Automobiles praktycznie podwoiła swój udział w hiszpańskim rynku premium, a także zwielokrotniła udział zelektryfikowanych wersji E-Tense w swoim miksie sprzedaży i awansowała o cztery pozycje na liście marek z największą liczbą rejestracji, przekraczając wyniki uznanych marek w świecie luksusowych samochodów. Od momentu powstania jako niezależna firma, z własną siecią handlową i modelami opracowanymi w 100% przez markę, DS Automobiles osiągnęła liczbę 20.000 pojazdów zarejestrowanych w Hiszpanii.
Od samego początku firma DS Automobiles charakteryzowała się silnym zaangażowaniem w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska. To filozofia, która jest zawarta w gamie zelektryfikowanych pojazdów E-Tense, która stanowi już 38,8% rejestracji tej marki, co jest najwyższym odsetkiem w wieloenergetycznej marce premium. Francuski „maison” motoryzacyjnego luksusu osiąga również średnią emisję CO2 na poziomie 95,1 g/km w całym swoim asortymencie, co czyni go kolejny rok z rzędu najbardziej ekologiczną firmą multienergetyczną na hiszpańskim rynku premium, który osiąga aktualnie średnią emisję na poziomie 122,7 g CO2 na km.
Jeśli chodzi o modele, DS 7 SUV, który został w 2022 roku poddany liftingowi, jest najlepiej sprzedającym się samochodem DS w 2022 roku na rynku hiszpańskim (i nie tylko), z 2.409 zarejestrowanymi egzemplarzami, z czego 53% to trzy wersje hybrydowe typu plug-in nazywane E-Tense. Z 1.277 zarejestrowanymi egzemplarzami, DS 7 E-Tense zajmuje czwarte miejsce na hiszpańskim rynku hybrydowych samochodów osobowych premium typu plug-in.
DS 4 to innowacyjna propozycja DS Automobiles w segmencie C Premium. Z liczbą 1.595 rejestracji jest to drugi najlepiej sprzedający się model marki w 2022 roku. Wersje E-Tense Plug-In Hybrid stanowiły w minionym roku 29% miksu sprzedażowego w obrębie tego modelu.
DS 3, z 704 sprzedanymi w Hiszpanii egzemplarzami, wchodzi właśnie w okres oferowania odnowionej gamy z 9% rejestracji wersji całkowicie elektrycznej.
Nowy flagowiec marki, DS 9, wyróżnia się wysokim poziomem elektryfikacji: 84% jego zamówień dotyczy wersji hybrydowych typu plug-in E-Tense.
Zobacz nasz test DS 9 E-Tense 360 4×4
W 2023 roku DS Automobiles chce wykorzystać perspektywy wzrostu na rynku hiszpańskim, aby pozyskać nowych klientów i kontynuować wspinanie się w rankingu marek premium. W tym celu marka skoncentruje się na wzmocnieniu swoich przewag konkurencyjnych, z elektryfikacją jako głównym atutem. Zostaną wprowadzone nowe zespoły napędowe, takie jak nowy, w 100% elektryczny DS 3 E-Tense, o mocy 156 KM i zasięgu 400 km, a w pełni zelektryfikowana oferta pojawi się w modelach takich jak DS 9. Podobnie, wersja E-Tense 4×4 360 będzie obecna w kolejnych samochodach, aby wyruszyć na podbój nowych terytoriów. Jeśli chodzi o relacje z klientem, DS Privilege będzie oferować katalog 50 ekskluzywnych doświadczeń przez cały rok i spodziewany jest wzrost sprzedaży marki za pośrednictwem platformy internetowej.
„DS Automobiles nadal cieszy się doskonałą kondycją na rynku hiszpańskim. Marka zamknęła rok 2022 znaczącym wzrostem, zarówno pod względem liczby rejestracji, jak i udziału w rynku, awansując również na szóstą pozycję wśród marek samochodów osobowych premium. Nasze cechy takie jak dbałość o szczegóły, jakość, mistrzostwo w obróbce szlachetnych materiałów, które ugruntowały sławę pokoleń francuskich twórców i rzemieślników, wraz z najbardziej zaawansowaną technologią stanowią DNA marki i są kluczem do sukcesu” – mówi Borja Sekulits, dyrektor DS Automobiles na Hiszpanię i Portugalię.
„Zrównoważony rozwój jest również elementem wyróżniającym DS Automobiles, która zamyka rok jako wieloenergetyczna marka premium z największą obecnością pojazdów zelektryfikowanych w swoim miksie sprzedaży (38,8%) i najniższą średnią emisją w swoim asortymencie, z 95,1 g CO2 / km. W 2023 roku ta filozofia, która łączy tradycję i pionierskiego ducha, wraz z bliską i osobistą relacją z klientem, nadal będzie podstawą sukcesów marki” – dodaje Borja Sekulits.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS Automobiles
Najnowsze komentarze