W 2022 roku firma DS Automobiles odnotowała swój najlepszy w historii udział w rynku we Włoszech ze wzrostem o 38% na rynku premium, który spadł w tym kraju o 6%.
Tajemnica tego sukcesu tkwi w zupełnie nowej gamie, która jest już w pełni zelektryfikowana: jedna trzecia sprzedaży przypada na modele E-TENSE, co świadczy o rosnącym zainteresowaniu klientów hybrydami.
Francuski producent samochodów premium, wyróżniających się stylem, komfortem i luksusowym wnętrzem, odnotował w 2022 r. duży sukces we Włoszech. To przede wszystkim zrost udziałów o 38% w porównaniu z rokiem ubiegłym, na rynku premium tracącym 6%. Rekordowe wyniki w 2022 roku to m.in. najlepszy w historii wynik w grudniu z 665 sztukami oraz najlepszy wynik w segmencie LEV z 1 614 sztukami sprzedanymi za rok. Jest to niewątpliwie wyraźny dowód na to, że w ciągu 8 lat istnienia francuska marka premium robi ważne postępy na rynku włoskim i jest doceniana przez wymagającą klientelę, która coraz bardziej zwraca uwagę na środowisko, ale nie zamierza rezygnować ze stylu i komfortu na pokładzie.
Od momentu narodzin w 2014 roku, marka DS ucieleśnia francuski luksusowy savoir-faire w branży motoryzacyjnej. Zaprojektowana dla klientów poszukujących osobistej ekspresji i pasjonatów nowych technologii, druga generacja modeli DS łączy w sobie elegancję i najnowocześniejszą technologię. Gama składa się obecnie z czterech pojazdów: nowy DS 3, DS 4, nowy DS 7 i DS 9, z których wszystkie oferowane są również w wersjach elektrycznych lub hybrydowych plug-in pod nazwą E-TENSE.
DS Automobiles zawsze umieszczało elektryfikację w centrum swojej strategii. Od 2019 roku francuska marka premium prezentuje gamę w 100% elektryczną, stając się w 2020 roku marką wieloenergetyczną o najniższej emisji CO2 w Europie. W przypadku marki DS, która dąży do całkowitej elektryfikacji już w 2024 roku, mix LEV na włoskim rynku samochodów osobowych jest trzykrotnie większy (27% vs 9%). Ponadto, jako pierwszy producent premium zaangażowany w Formułę E, marka wykorzystała swój sukces w 100% elektrycznych mistrzostwach do wspierania badań i rozwoju w kierunku bardziej zrównoważonej mobilności.
Z tych badań i rozwoju przenoszących się z toru wyścigowego na drogi, korzysta wiele nowych modeli prezentowanych w ciągu roku, jak na przykład wersja E-TENSE 4×4 360 NOWEGO DS 7, która wyróżnia się wiodącymi w klasie osiągami.
Rok 2022 to także rok premiery i docenienia DS 4, który od listopada 2021 roku stał się częścią gamy DS AUTOMOBILES i w niewiele ponad rok jest już na podium wśród hybrydowych aut w segmencie C z udziałem przekraczającym 12%. Wśród nagród, które otrzymał jest m.in. prestiżowe wyróżnienie „Najpiękniejszy samochód roku 2022” we Francji.
„Jesteśmy bardzo dumni z wyników sprzedaży jakie DS osiągnęła w tym roku, pokazując, że jakość naszych produktów została doceniona przez klientów” – powiedział Raffaele Russo, Dyrektor Zarządzający marki DS we Włoszech – „Kluczowym czynnikiem wzrostu marki są nasze DS STORES, których liczba w 2023 r. wzrośnie do 60 punktów, zwiększając naszą obecność, dzięki inwestycjom realizowanym przez dealerów. W naszych salonach DS, ale także online, klient znajduje się w centrum doświadczenia zakupowego dzięki szerokiej gamie usług oferowanych przez DS Automobiles, takich jak program Only You, dzięki któremu klienci mogą cieszyć się doświadczeniami premium i korzystać z ekskluzywnych usług, takich jak „DS VALET”, „DS ASSISTANCE” i „RENT A DS”.”
źródło: Stellantis
Najnowsze komentarze