niedziela, 3 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości DS

DS Automobiles zdobywa punkty w obu wyścigach E-Prix w Berlinie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-05-16
w DS, Wiadomości
Czas czytania 6 minut
41 1
0
36
UDOSTĘPNIEŃ
121
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022

Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022

 Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!

W miniony weekend w Berlinie odbyły się dwa kolejne wyścigi Formuły E. Trochę ostatnio zaniedbaliśmy ten temat, dlatego tym chętniej do niego wracamy przy okazji wyścigów rozegranych u naszych zachodnich sąsiadów. Zwłaszcza, że w obu kierowcy DS Techeetach plasowali się w punktowanej dziesiątce.

W sobotę na historycznym lotnisku Berlin Tempelhof rozpoczął się pierwszy wyścig Berlin E-Prix. Po epickich kwalifikacjach obaj kierowcy DS Techeetach wystartowali z przodu stawki, Antonio Felix Da Costa z trzeciego pola, a Jean-Eric Vergne z czwartej pozycji startowej.

Obaj kierowcy DS Techeetah świetnie wystartowali, utrzymując swoje pozycje blisko przodu. Po ciężkiej walce ze swoimi konkurentami, Jean-Eric Vergne zdołał awansować, by zobaczyć flagę w szachownicę jadąc na drugiej pozycji. To czwarte podium dla francuskiego kierowcy, który również zdobywa cenne punkty w mistrzostwach kierowców. JEV zajmuje 2. miejsce z 93 punktami, tylko 3 punkty za liderem.

Antonio Felix Da Costa rozpoczął wyścig z 4. pola i mocno walczył o utrzymanie swojej pozycji. Niestety Portugalczyk stracił kilka miejsc i ukończył wyścig na 8. miejscu. Zdobyte 4 punkty pozwoliły mu utrzymać 10. miejsce w mistrzostwach kierowców.

Z 22 punktami zdobytymi w sobotę, DS Techeetach zajmował drugie miejsce w klasyfikacji Drużynowych Mistrzostw z dorobkiem 127 punktów.

Thomas Chevaucher, dyrektor ds. wydajności DS i szef zespołu DS Techeetach: „Jean-Eric Vergne zdobył swoje czwarte podium w sezonie, co oznacza również 41. podium dla DS Automobiles w 80 wyścigach, od czasu debiutu w Formule E. Jestem naprawdę dumny z konsekwencji zespołu i dzięki punktom zdobytym przez JEV i Antonio wciąż jesteśmy na szczycie mistrzostw. Dążymy do zwycięstwa i wciąż mamy szanse jutro wygrać wyścig w Berlinie!”.

Mark Preston, dyrektor generalny Techeetach: „Zaczęliśmy dobrze od kolejnych świetnych kwalifikacji w wykonaniu obu kierowców, co postawiło ich w idealnej pozycji do wyścigu w drugim rzędzie. Rozpoczął się kolejny ekscytujący wyścig, w którym obaj kierowcy walczyli przez cały czas, a JEV zajął drugie miejsce i zgarnął mnóstwo punktów. Antonio ścigał się dobrze, plasując się również z przodu, dopóki ostatnie okrążenie nie spowodowało, że spadł na 8. pozycję w ostatnich sekundach”.

Jean-Éric Vergne, mistrz Formuły E w 2018 i 2019 roku: „To był pełen wrażeń wyścig, wiele się wydarzyło. Mieliśmy dzisiaj mocne tempo i jestem zadowolony z drugiego miejsca. Oczywiście próbowałem wyprzedzić Eduardo (Mortarę), ale zobaczył, że się zbliżam, więc utrudniał mi wyprzedzanie. Mam nadzieję, że wkrótce nadejdzie zwycięstwo, nasz samochód jest naprawdę dobry, jesteśmy silni w każdym wyścigu i mam nadzieję, że już niedługo będziemy na czele”.

Antonio Felix da Costa, mistrz Formuły E w 2020 roku: „Mieliśmy dobry wyścig, samochód jest szybki, dobrze zakwalifikowaliśmy się i ścigaliśmy się dobrze przez większość wyścigu. Niestety plastikowy element mnie spowolnił i straciłem kilka miejsc. Czuję, że teraz mocno wiosłuję pod silny prąd, ale byłem tu już wcześniej i wyjdę z tego silniejszy”.

Niestety w niedzielę nie poszło lepiej, a wręcz nieco gorzej, ale zespół nie wyjechał w niedzielę bez punktów.

Drugi wyścig E-prix Berlin 2022, 8. runda Mistrzostw Świata Formuły E ABB FIA odbył się wczoraj po południu pod słonecznym niebem lotniska Tempelhof. Układ toru został odwrócony w porównaniu z sobotnim, więc kierowcy mieli dodatkowe utrudnienie.

Do niedzielnego wyścigu Antonio Felix Da Costa zakwalifikował się z piątym, a Jean-Eric Vergne z ósmym czasem.

Po starcie zarówno Antonio Felix Da Costa, jak i Jean-Eric Vergne walczyli o utrzymanie pozycji w środku pola. W obliczu konkurencji na niemieckim torze Antonio Felix Da Costa zdołał ukończyć wyścig na 6. pozycji, a za nim na 9. miejscu był francuski kierowca Jean-Eric Vergne. Obaj kierowcy DS Techeetach zdobyli wsparcie fanów, wygrywając FanBoost.

Zespół DS Techeetach zdobył w ten weekend 32 punkty i zajmuje trzecie miejsce w mistrzostwach. Po stronie kierowców Jean-Eric Vergne jest teraz trzeci w mistrzostwach kierowców z 95 punktami, tylko 16 punktów za liderem. Z 12 punktami zdobytymi w ten weekend Antonio Felix Da Costa utrzymuje swoją 10. pozycję w tabeli.

Thomas Chevaucher, dyrektor ds. wydajności DS i szef zespołu DS Techeetach: „Dzisiaj wyścig był trudniejszy niż wczoraj. Pomimo dużego nacisku ze strony naszych kierowców, brakowało nam trochę osiągów, aby walczyć o podium. Jesteśmy oczywiście rozczarowani tym wynikiem, ale zdobyliśmy kolejne punkty i utrzymujemy się w wyścigu o tytuł. A teraz jedźmy do Dżakarty!”.

Mark Preston, dyrektor generalny Techeetach: „Mieliśmy odpowiednie tempo, ale zabrakło trochę szczęścia. Kolejny ekscytujący wyścig odbył się na torze Tempelhof, tym razem zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Zespół wyjeżdża z ważnymi punktami dla obu kierowców i nie może się doczekać ścigania w Dżakarcie za kilka tygodni”.

Antonio Felix da Costa, mistrz Formuły E w 2020 roku: „Miałem całkiem solidny wyścig. Myślę, że zespół wykonał dziś świetną robotę w zakresie strategii i trybu ataku. Myślę, że miałem po swojej stronie najszybszy możliwy wyścig, starałem się unikać kłopotów i ostatecznie finiszowałem na szóstym miejscu. Utrata piątego miejsca na ostatnim okrążeniu była dla mnie trochę niesprawiedliwa, ponieważ zostałem trafiony, więc byłbym szczęśliwszy z P5, ale i tak mieliśmy całkiem solidny weekend”.

Jean-Éric Vergne, mistrz Formuły E w 2018 i 2019 roku: „Miałem bardzo trudny początek wyścigu, kilka problemów z hamulcami i straciłem dużo czasu. Tempo było ok, ale to nie to samo co Mercedes. To nie jest najlepszy dzień, mimo że zdobyliśmy kilka punktów. Mam nadzieję, że w Dżakarcie będziemy mieć dobry wyścig i już nie mogę się go doczekać”.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS Automobiles

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: DS AutomobilesFormuła ESportwyścigi
Udostepnij14Tweet9Udostepnij3
Poprzedni

Złe wiadomości z dróg. Średni wiek samochodu w Polsce przekroczył już 15 lat!

Następny

Nowy Citroën C5 X: czy warto zamówić podstawowy silnik 1.2 PureTech 130?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Nowy Citroen C5 X 2022

Nowy Citroën C5 X: czy warto zamówić podstawowy silnik 1.2 PureTech 130?

Renault Kangoo Camperiz

Nowe Renault Kangoo Camperiz, czyli kombivan w wersji kamper

Jak wybrać komplet nowych opon?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Marek - Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Anonimowo - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • nowano - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Witia - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a
  • Mirek - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Peugeot 999. Prezentacja już 8 lipca
  • Kierowca - DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Kierowca - Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Kierowca - Nowy Renault Austral – ruszyła przedsprzedaż kompaktowego SUV-a


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Tonale debiutuje we Francji podczas legendarnego wyścigu Le Mans Classic 2022
  • Stellantis liderem sprzedaży na rynku argentyńskim po pierwszym półroczu 2022
  •  Dacia Bigster nie będzie jedynym samochodem marki w klasie kompaktowej. Ambicje sięgają dalej!
  • Mocna oferta Peugeot. Marka ma szansę zwiększyć sprzedaż w Polsce
  • Ile kosztuje używana Dacia Duster: przegląd cen roczników 2010-2018
  • Ile naprawdę pali benzynowy DS 7 Crossback 180 KM?
  • Stellantis & Nidec zbudują pierwsze silniki elektryczne jeszcze w tym roku. Projekt M3
  • DS 7 Crossback zmienia się w DS 7. Czym nowy SUV różni się od poprzednika? Porównanie
  • Nowy Renault Trafic SpaceNomad: wszechstronny kamper z miejscem do spania dla 4 osób
  • Unikatowe Renault NN 6CV Torpedo z 1927 roku. „Komfort lepszy niż w traktorze, hamuje niczym lokomotywa”


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.