Marka DS Automobiles osiągnęła bardzo dobre wyniki sprzedaży we Włoszech. Należący do Stellantis francuski producent premium zanotowała wzrost o prawie 51%, przy spadku rynku na poziomie 30%.
W marcu, we Włoszech zarejestrowano 119.497 egzemplarzy samochodów, czyli o 29,7% mniej niż w analogicznym okresie 2021 roku. Spadek był większy niż w styczniu i lutym, co wiąże się z brakiem komponentów elektronicznych w fabrykach i tym samym utrudnionym dostępem samochodów w salonach. Większość producentów zmniejszyła sprzedaż, ale są wyjątki. Marka DS Automobiles poprawiła wynik i to o 50,7%. W marcu, nowych nabywców znalazło 657 samochodów a w pierwszym kwartale 2022 roku klienci we Włoszech zarejestrowali 1505 DS-ów. Rezultat jest lepszy od ubiegłorocznego o 40%.
Zobacz także: DS 4 kontra Audi A3 – wielkie starcie! Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 04/2022
Oferta DS Automobiles obejmuje obecnie cztery modele: DS 3 Crossback, DS 4, DS 7 Crossback i DS 9. Flagowym modelem jest DS 9 E-Tense 4×4, który dysponuje mocą 360 KM. 30% zarejestrowanych we Włoszech pojazdów marki to wersje E-Tense, czyli elektryczne lub hybrydowe.
„Jesteśmy bardzo dumni z dotychczasowych wyników, DS Automobiles jest marką, która najbardziej rozwinęła się na rynku premium w pierwszym kwartale 2022 roku” – powiedział Eugenio Franzetti, dyrektor zarządzający marki DS we Włoszech.
Zobacz także: Nowy napęd o mocy 360 KM w luksusowym DS 7 Crossback
Grupa Stellantis zarejestrowała na rynku włoskim 43.426 samochodów, czyli o 36,6% mniej niż w ubiegłym roku. Pozostałe marki zakończyły marzec na minusie: Alfa Romeo sprzedała 813 egzemplarzy (-34,5%), Citroën 7.039 sztuk, (-20,7%), Fiat 15.582 sztuki (-41%), Jeep 4.417 sztuk (-40%), Lancia 3.608 sztuk (-29,2%), Maserati 133 sztuki (-41,7%), Opel 4.584 sztuki (-38,1%) a Peugeot 6.593 sztuki (-42,5%).
Najnowsze komentarze