Niedawno zaprezentowaliśmy Wam DS E-TENSE FE 19 – bolid, który marka DS Automobiles przygotowuje na sezon 2018/2019 Formuły E. Dziś kilka kolejnych zdjęć i krótkie video z pierwszych jazd tym samochodem przeprowadzonych w okolicach Wersalu we Francji. Odbyły się one w piątek, 23. marca 2018 roku.
Pracownicy DS Performance spędzili miesiące pracując nad nowatorskimi rozwiązaniami technicznymi gotowymi na zbliżającą się rewolucję w Mistrzostwach Formuły E FIA, ponieważ piąty sezon w pełni elektrycznej międzynarodowej serii ma się rozpocząć w tym roku niemałą rewolucją w dziedzinie nowych technologii. Samochody nowej generacji będą znacząco się różniły od tych, które są wykorzystywane w tym sezonie i były używane w latach poprzednich. DS E-TENSE FE 19 pokazany przed trzema tygodniami jest przedstawicielem właśnie tych bolidów nowej generacji.
DS E-TENSE FE 19 jest bolidem, którego moc maksymalna sięga 250 kW. Zespół akumulatorów o pojemności 54 kWh pozwoli na pokonanie dystansu całego wyścigu bez konieczności wymiany samochodów. Teraz mniej więcej w połowie dystansu kierowcy muszą zmieniać bolid. W przyszłym sezonie nie będzie to konieczne. Układy hamulcowe, zmienione w bolidach nowej generacji, pozwolą odzyskiwać znacznie więcej energii.
„Kilka dni przed pierwszym oficjalnym testem Formuły E przed piątym sezonem było wspaniale widzieć, jak DS E-TENSE FE 19 jedzie na naszym torze w Satory. Różne podzespoły samochodu zostały wcześniej przetestowane, ale po raz pierwszy w pełni zmontowany samochód pokonał okrążenie toru. To był dla pracowników technicznych bardzo ważny moment. Okazał się jednocześnie wyjątkowo satysfakcjonujący. To widok, którego nigdy nie zapomnisz” – powiedział po testach Xavier Mestelan-Pinon, dyrektor DS Performance.
https://youtu.be/d_gx63ScF4A
Pierwsze jazdy torowe DS E-TENSE FE 19 zbiegną się w czasie z wprowadzeniem na rynek nowej gamy samochodów elektrycznych DS Automobiles. DS 7 Crossback E-Tense 4×4 będzie pierwszym modelem marki wyposażonym w system E-TENSE, który składa się z silnika benzynowego i dwóch silników elektrycznych o maksymalnej mocy 300 KM. Nareszcie, chciałoby się powiedzieć, prawda?
Krzysztof Gregorczyk; video i zdjęcia: DS Automobiles
Najnowsze komentarze