Marka DS Automobiles zaprezentowała swój najnowszy model DS N°8 na prezentacji w Warszawie. Francuski flagowiec ma ambitne zadanie zmierzyć się na rynku z markami premium i nie tylko. Na liście konkurentów wymieniane są BMW i4, Tesla Model Y, Audi Q6 E-Tron Sportback, a także Volkswagen ID 7. Skąd taka dziwna nazwa modelu i czym ma szansę przekonać klientów?
Pierwszym dużym wydarzeniem, na którym można było podziwiać nowe dziecko DS Automobiles był salon samochodowy w Brukseli, ale zaledwie kilka dni po zakończeniu wydarzenia w stolicy Belgii, marka zaprezentowała swój flagowy model w Warszawie. Cieszy mnie, że nie był to ten sam egzemplarz, ponieważ pozwala zobaczyć na własne oczy na jakie możliwości konfiguracji pozwoli przyszła oferta.
Nowy SUV DS N°7 2025 nadchodzi. Będzie luksusowy do granic możliwości, napędy do 320 KM
W Brukseli, w świetle reflektorów błyszczał DS N°8 w perłowym kolorze nadwozia z czarną maską i dachem oraz wnętrzem wykończonym brązową skórą Nappa. Do Warszawy przywieziono DS N°8 w ciekawszej moim zdaniem wersji kolorystycznej Topaz Blue z tapicerką Aternal Blue w białym i niebieskim odcieniu, bez użycia elementów pochodzenia zwierzęcego.
Misja DS N°8 jest złożona. Z jednej strony „Ósemka” zastępuje w katalogu DS 9, który przedwcześnie został usunięty z katalogu ze względu na mało zadowalającą sprzedaż, z drugiej ma rozwinąć gamę modeli elektrycznych DS Automobiles, a jeszcze z innej zawalczyć o kawałek segmentu premium.
Na polskim rynku motoryzacyjnym modelowi może być trudno biorąc pod uwagę, że w gamie jednostek napędowych znajdziemy wyłącznie wersje elektryczne, ale jak przyznają przedstawiciele marki, DS mierzy wysoko wymieniając na liście konkurentów: BMW i4, Teslę Model Y, Audi Q6 E-Tron Sportback oraz Polestar 4. DS N°8 może być również alternatywą dla Volkswagena ID 7, czy Forda Mustanga Mach-e. Kluczowa w tej nierównej walce może okazać się cena, którą poznamy w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Dlaczego nazwa to DS N°8 a nie po prostu DS 8?
DS N°8 to pierwszy model, który zapoczątkował nową erę dla producenta. Nomenklatura N° odnosi się do francuskiego zapisu numeru. Począwszy od ósemki, wszystkie samochody będą przestawiane w analogiczny sposób. Następny w kolejce jest DS N°7, który zastąpi prostszą, choć mniej „francuską” nazwę DS 7. DS Automobiles pokazuje w ten sposób przywiązanie do rodowodu i że chce trafić w pierwszej kolejności do rodzimych klientów.
Test: Renault Rafale 300 KM 4x;4 Esprit Atelier. Pozytywne opinie i 6,4 sekundy do setki
Marka premium Stellantis będzie próbowała przekonać klientów niebanalnym stylem, komfortem i bogatym poziomem wyposażenia. Tutaj pole do popisu jest duże, bo w zanadrzu są liczne dobra standardowe oraz długa lista dodatków, które sprawią, że poczujemy się na pokładzie komfortowo i bezpiecznie wymieniając na wstępie adaptacyjne zawieszenie DS Active Scan Suspension, które reguluje charakter tłumienia z pomocą kamery, rozszerzony Head Up-display, cyfrowe lusterko wsteczne, czy elektrycznie regulowane fotele z ogrzewaniem karku.
Standardowe wyposażenie obejmuje również pikselowe reflektory DS Pixel Vision, elektrycznie podnoszoną klapę bagażnika oraz znak rozpoznawczy DS N°8 – podświetlane logo i osłonę chłodnicy nazywane jest przez markę DS Luminascreen.
Dodatkiem do wersji Pallas, którą oglądaliśmy w Warszawie jest 16-calowy ekran dotykowy z nawigacją, elektrycznie sterowane podgrzewane fotele przednie, szyby z dodatkową izolacją akustyczną, pompa ciepła oraz kamera cofania.
DS N°8 w wersji elektrycznej a co z hybrydą?
Marka DS Automobiles rozpocznie rynkową przygodę ósemki od wersji nieemitujących spalin z rury wydechowej. Do wyboru bedą trzy silniki, w tym najmocniejsza z napędem na wszystkie koła. Na wstępie katalogu zobaczymy DS N°8 o mocy 230 KM, który został wyposażony w akumulator o pojemności 74 kWh. Zasięg na jednym ładowaniu wynosi w tym przypadku 572 km.
Samochody o mocy 245 oraz 350 KM są uprawnione do otrzymania większego akumulatora o pojemności 97,2 kWh. Deklarowany przez producenta zasięg wynosi tu maksymalnie 750 km. Najmocniejszy silnik pozwoli rozpędzić ósemkę od 0 do 100 km/h w czasie 5,4 sekundy.
Platforma STLA Medium umożliwia instalację układów hybrydowych, co pokazuje gama silnikowa Peugeot 3008 oraz Opla Grandlanda, które mają wspólne podzespoły z flagowym DS-em. Oficjalnie producent nie wspomina o wprowadzeniu bardziej wszechstronnej i tańszej wersji ósemki, ale liczymy na pojawienie się hybryd w późniejszym terminie.
Nowy Opel Grandland na polskim rynku. Cena, wersje, wyposażenie
Najnowsze komentarze