Formuła E powraca! Przedsmak nowego sezonu 2019/2020 wyścigów samochodów elektrycznych dała pierwsza oficjalna sesja testowa zakończona w Walencji. Na ostatecznej liście startowej jest 12 zespołów z 24 bolidami. Wszystkie spotkały się w hiszpańskim słońcu, by przekonać się, w jakiej formie są przed początkiem szóstego sezonu mistrzostw świata Formuły E.
Mark Preston, Szef Zespołu DS TECHEETAH: Zawsze ciekawie jest sprawdzić, jakie postępy kto zrobił w czasie letniej przerwy. Oprócz tego w stawce mamy teraz dwa nowe zespoły. W sumie był to ciekawy i udany tydzień. Jestem zadowolony ze zrealizowanych testów – wykonaliśmy zaplanowany program i włączaliśmy naszego nowego kierowcę, Antonia, w to, co robimy. Nie są to jeszcze wiążące wskazania co do możliwości zespołów, ale dobrą zapowiedzią jest to, że obydwaj nasi kierowcy plasowali się w czołówce. Można wnioskować, że jesteśmy dobrze przygotowani do nadchodzącego sezonu.
Xavier Mestelan Pinon, Dyrektor DS Performance: To była niby tylko sesja testowa, ale – nawet jeśli nikt nie przyzna tego głośno – stanowiła pierwszą wyczynową konfrontację przed nowym sezonem. Pierwszą i bogatą w obserwacje i wnioski. Nasi kierowcy są bardzo zadowoleni ze swoich DS E-TENSE FE20. Teraz zamierzamy dobrze wykorzystać cztery tygodnie, jakie nam pozostają do rundy inauguracyjnej, by udoskonalić wszystkie sprawy, które da się poprawić, i do Rijadu przyjedziemy z jasno deklarowanym celem: aby bronić naszych dwóch tytułów mistrzowskich!.
Jean-Éric Vergne, kierowca bolidu z numerem startowym 25: Nie mogłem się doczekać zajęcia na nowo miejsca w samochodzie po letniej przerwie, więc cieszę się, że miałem okazję trochę pojeździć na poważnie. Udało nam się pomyślnie zweryfikować dwie główne rzeczy, które mieliśmy do sprawdzenia. Te dni były dla nas naprawdę ważne, by zyskać pewność, że wszystkie systemy bolidu działają prawidłowo i że osiągamy tempo, o jakie nam chodzi. Świadomość, że nie wystąpiły żadne usterki mechaniczne, dobrze nas nastraja przed pierwszym startem. Teraz mamy kilka tygodni na dalsze przygotowania, już na symulatorze, oraz na działania medialne, zanim 22 listopada wyjedziemy na tor w Ad-Dirijja pod Rijadem.
Antonio Felix Da Costa, kierowca bolidu z numerem startowym 13: W ciągu kilku ostatnich dni w Walencji miałem okazję solidnie wypróbować bolid DS E-TENSE FE20, z czego bardzo się cieszę. Jest to maszyna mocno różniąca się od tej, którą startowałem dawniej, dlatego musi minąć trochę czasu, zanim w pełni przestawię się na nowy system, ale jestem pewien, że od chwili, gdy w pełni odnajdę się w tej sytuacji, czeka mnie wspaniały sezon startów.
O ZESPOLE DS TECHEETAH
DS TECHEETAH jest chińskim zespołem rywalizującym w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E FIA ABB. Należy do przedsiębiorstwa SECA (Shanghai) Limited. Jean-Éric Vergne zdobył w barwach tego zespołu w sezonie 2017/2018 tytuł wyścigowego mistrza świata Formuły E. Dzięki wynikom drugiego kierowcy, André Lotterera, ekipa zajęła w tym sezonie drugie miejsce w klasyfikacji zespołów.
Na sezon 2018/2019 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA dla bolidów o napędzie w pełni elektrycznym zespół TECHEETAH połączył siły z marką DS Automobiles i przyjął nazwę DS TECHEETAH. W sezonie 2018/2019 zespół zdobył mistrzostwo świata w klasyfikacji konstruktorów a Jean-Éric Vergne w klasyfikacji kierowców.
O FIRMIE CHINA MEDIA CAPITAL (CMC)
Firma China Media Capital (CMC) została założona i jest kierowana przez Ruiganga Li, jedną z najważniejszych postaci w dziedzinie inwestycji i zarządzania operacyjnego w świecie mediów i rozrywki, zarówno w Chinach, jak i na całym świecie. CMC tworzy i rozwija wiele firm przodujących w branżach medialnej i rozrywkowej, internetowej i rozwiązań mobilnych, stylu i obyczajów, kinowej, telewizyjnej, muzycznej, mediów finansowych, usług obrotu danymi finansowymi, wideo online, telewizji smart, reklamy, sieci społecznościowych, gier, edukacji online, a także e-handlu, O2O itd.
O FIRMIE SECA
Firma SECA z siedzibą w Szanghaju jest przodującym chińskim przedsiębiorstwem działającym na rynku zarządzania i marketingu w sporcie w Chinach. Specjalizuje się w reprezentowaniu sportowców, organizacji imprez i zawodów oraz w tworzeniu treści i zarządzaniu własnością intelektualną. Wśród inwestorów SECA są firma China Media Capital (CMC) Holdings i chiński koszykarz Yao Ming, wybrany do Hall of Fame ligi NBA.
O MARCE DS AUTOMOBILES
Młoda francuska marka DS została założona w 2015 r. Jej ambicją jest zaszczepienie w przemyśle samochodowym francuskich tradycji i umiejętności tworzenia przedmiotów luksusowych. Czerpiąc ze skarbnicy francuskiej wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie oraz inspirując się duchem awangardy, marka DS zdobywa nowe obszary rynku samochodów premium i na pierwszy plan wysuwa takie wartości jak innowacja i elegancja – wyróżniki pierwszego samochodu oznaczonego literami DS, wprowadzonego w 1955 r.
Zaprejektowane dla klientów poszukujących możliwości wyrażenia swojej osobowości i gotowych sięgać po najnowsze technologie, druga generacja samochodów DS Automobiles łączy wyrafinowaną stylistykę i zaawansowane rozwiązania techniczne. Na czele z SUV-ami DS 7 CROSSBACK, i DS 3 CROSSBACK marka DS zamierza zbudować gamę sześciu modeli dostępnych na całym świecie, także w wersjach zelektryfikowanych pod szyldem E-TENSE.
Dla wyjątkowo wymagających klientów, tych, którzy potrzebują personalizacji i ekskluzywności, marka DS Automobiles stworzyła program „ONLY YOU, DS Experience” – ofertę ekskluzywnych usług będących źródłem niepowtarzalnych doznań związanych z marką.
Marka jest obecnie dostępna w 32 krajach i stale rozwija swoją sieć sprzedaży, na którą w 2019 r. składa się 400 punktów DS STORE i DS SALON.
źródło: DS Automobiles Polska
Najnowsze komentarze