27. listopada 2013 roku w stolicy Francji otwarty zostanie DS WORLD PARIS, czyli kolejny salon w pełni poświęcony linii DS. Paryski salon mieścił się będzie przy ulicy François 1er 33, w samym centrum tzw. Złotego Trójkąta, w pobliżu Pól Elizejskich i Alei Montaigne’a. DS WORLD PARIS będzie jednocześnie salonem ekspozycyjnym i handlowym, powierzchnią prezentującą historię i dedykowaną modelom z linii DS, a także obszarem otwartym na artystów i różnego rodzaju wydarzeń kulturalnych.
Linia DS CITROËNA inspirowana jest luksusem à la française. Aby należycie mogła wyrazić swój charakter potrzebowała symbolicznego miejsca w stolicy Francji, która była kolebką legendarnego CITROËNA DS. Miejscem tym będzie DS WORLD PARIS. Fasada w stylu Art Déco kryje trzy dostępne dla zwiedzających poziomy ekspozycji. DS WORLD PARIS całkowicie zanurza zwiedzających w świecie DS, który stanie się też areną odważnych wydarzeń artystyczno-kulturalnych.
Ta jedyna w Europie witryna linii DS ma dla Marki ogromne znaczenie wizerunkowe. To również punkt sprzedaży, którego ambicją jest pozyskanie nowych klientów poprzez proponowanie im ekskluzywnych i dostosowanych do indywidualnych potrzeb usług oraz prezentowanie najpiękniejszych modeli z linii, takich jak DS3 w limitowanej do 15 egzemplarzy edycji DS WORLD PARIS. Po salonie w Szanghaju otwartym w marcu 2013 roku, paryski DS WORLD PARIS będzie drugim na świecie flagowym showroomem w pełni poświęconym linii DS.
DS to prawdziwe „success story”, to opowieść o podboju rynku i wspaniałym rozwoju. Z wynikiem 400.000 sprzedanych egzemplarzy od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku, linia DS CITROËNA odniosła niezaprzeczalny światowy sukces handlowy. Wraz z otwarciem DS WORLD PARIS, CITROËN kontynuuje swoją wyjątkową misję w świecie motoryzacji: sprostać wyzwaniu wprowadzenia na rynek bezkompromisowej i wyrafinowanej linii produktów.
DS WORLD PARIS, ESENCJA ŚWIATA DS
DS WORLD PARIS to miejsce spotkań i inspiracji, w którym podziwiać można design linii DS. Miejsce to, podobnie jak koncepcja linii DS, łączy przeszłość z przyszłością, eksponując publiczności przekrój wyjątkowych modeli: od legendarnej DS z 1955 roku do najnowszych modeli, poprzez najbardziej innowacyjne prototypy.
DS, geneza legendy
Sława DS rozpoczyna się wraz z CITROËNEM DS zaprezentowanym w Grand Palais w Paryżu na salonie samochodowym w październiku 1955 roku. Design i zastosowane technologie wstrząsają podwalinami świata motoryzacji tej epoki. Genotyp linii DS zajmuje honorowe miejsce na pierwszym poziomie paryskiego DS WORLD. Wszyscy zwiedzający, miłośnicy i pasjonaci, będą mogli odkryć sagę DS. Z okazji otwarcia eksponowany będzie jeden z pierwszych wyprodukowanych modeli: CITROËN DS 19 z 1956 roku.
CITROËN DS – kontynuacja przygody
CITROËN DS3, DS3 CABRIO, DS4 i DS5, które należą do aktualnej linii DS, piszą dalszy ciąg historii i są nośnikami wartości, wiedzy i doświadczenia Marki. Kierunek rozwoju tej linii nieustająco wyznacza ta sama idea luksusu „à la française”.
Najpiękniejsze modele z linii DS eksponowane będą przez cały rok. Z okazji otwarcia zwiedzający będą mogli podziwiać model z ekskluzywnej edycji – CITROËNA DS3 DS WORLD PARIS, oraz najnowszy model z linii DS, CITROËNA DS3 CABRIO. Na niższym poziomie prezentowane będą CITROËN DS4 i DS5 w wersji wykończenia „Faubourg Addict” z wyraźnie zaznaczonym motywem DS.
Przyszłość linii ilustrują prototypowe modele, w szczególności concept car WILD RUBIS, który uświetni otwarcie salonu DS WORLD PARIS.
WILD RUBIS, klejnot z linii DS
Prototyp WILD RUBIS, który korzysta z technologii Full-Hybrid Plug-in, stanowi zapowiedź przyszłego SUV-a z linii DS. Jest on wysublimowanym mariażem mocy i wyrafinowania i kwintesencją stylu DS. Jest nieokiełznany, a także perfekcyjnie dopracowany, o czym świadczą między innymi ruchome moduły oświetleniowe, obręcze kół i światła tylne ozdobione fakturą DS rzeźbiony przód auta…
CITROËN DS3 w wersji DS WORLD PARIS, przedmiot pożądania
„CITROËN DS3 DS WORLD PARIS został stworzony, aby uświetnić otwarcie DS WORLD PARIS. Jest kwintesencją atmosfery tego miejsca”, oznajmił Thierry METROZ, dyrektor stylu DS.
Ta ekskluzywna seria, ograniczona do 15 numerowanych egzemplarzy i dostępna w sprzedaży wyłącznie w paryskim DS WORLD, kierowana jest do kolekcjonerów będących największymi miłośnikami linii DS.
CITROËN DS3 DS WORLD PARIS, który czerpie inspiracje z architektonicznych form Art Déco, jest odzwierciedleniem paryskiej elegancji. Popielatoszary matowy lakier karoserii i matowy brąz Trinitario na dachu i lusterkach bocznych zostały zaprojektowane specjalnie dla tego modelu. Wyrafinowany charakter wnętrza potęgują szlachetne materiały. Fotele, listwa deski rozdzielczej, gałka dźwigni zmiany biegów i podłokietnik środkowy wykończone zostały skórą Nappa w kolorze brązowym Trinitario z beżowymi przeszyciami. Dębowy badge DS WORLD PARIS z numerem, który zdobi listwę deski rozdzielczej czyni każdy egzemplarz tej serii unikatowym. Oryginalne drewniane elementy odnaleźć można również na wewnętrznych panelach drzwi. CITROËN DS3 DS WORLD PARIS dostępny jest z silnikiem benzynowym o mocy 120 KM (VTi 120) współpracującym z automatyczną skrzynią biegów.
Ekskluzywne i dostosowane do indywidualnych potrzeb usługi
W DS WORLD PARIS klienci będą mogli korzystać z ekskluzywnych usług, takich jak dostarczenie nowego samochodu do miejsca zamieszkania w regionie Île-de-France lub usługi jockey, czyli odbioru samochodu na przegląd z miejsca pracy lub zamieszkania. Wszyscy klienci DS mogą również korzystać z bezpłatnej usługi typu konsjerż przez okres jednego roku i zaproszeń na specjalne wydarzenia dzięki przynależności do francuskiego Klubu CITROËN DS PRIVILEGE. Proponowane jest także zwiedzanie Paryża na pokładzie oryginalnego CITROËNA DS 23 z kierowcą lub wynajęcie tego legendarnego samochodu.
Butik DS
Butik DS WORLD PARIS oferuje w sprzedaży kolekcję przedmiotów inspirowanych linią DS.
Wyrafinowane gadżety z kolekcji DS LIFESTYLE wyróżnia oryginalny styl, klasyczny i nowoczesny zarazem: portfel, okładka na dowód rejestracyjny, etui na telefon czy brelok z pewnością znajdą swoje miejsce w torbie fana linii DS. Wspólnym mianownikiem edycji limitowanych lub stale dostępnych kolekcji jest francuski luksus. Wyróżnia je jakość materiałów i wykończenia.
Z okazji otwarcia DS WORLD PARIS, CITROËN wprowadza do sprzedaży torbę DS 48H, pierwszy produkt z linii przedmiotów podróżnych DS LIFESTYLE, która proponowana jest w edycji limitowanej i przedpremierowej właśnie w paryskim DS WORLD. Jej wyszukane linie i eleganckie wykończenie to połączenie haute couture i sztuki designu. Torba wykonana jest z wysokiej jakości skóry pochodzenia francuskiego, wyprodukowanej przez Tanneries Roux. To niezwykle użyteczne w podróży akcesorium uszyte zostało przez francuskie atelier galanterii skórzanej Renouard. Skórę gładką uzupełnia w niektórych miejscach skóra tłoczona, której faktura odwzorowuje subtelnie logo DS.
DS WORLD PARIS, WSZYSTKIMI ZMYSŁAMI
We wnętrzach DS WORLD PARIS
„DS WORLD PARIS to miejsce w pełni poświęcone linii DS czyli wizji luksusu „à la française”. Każdy szczegół, każda przestrzeń zostały przemyślane i zaprojektowane na wzór kolekcji haute couture”, wyjaśnia Julien FAUX, dyrektor DS WORLD PARIS.
Za fasadą Art Déco znajduje się 600 m2 w kolorach linii DS – czarnym, szampana i karminowym, zaaranżowanych z dużą dozą elegancji, uroku i prostoty. DS WORLD PARIS zanurza w samym sercu świata DS, który pobudza wszystkie zmysły.
Wzrok
DS WORLD Paris to wystrój wnętrz przepełniony wyobraźnią i emocjami. Równowaga zachowana pomiędzy kolorami, światłem i liniami ma zapewniać łagodny i spokojny klimat. Tworzyć harmonię, która przyciąga wzrok, nie męcząc go, i skupia całą uwagę na eksponowanych samochodach.
Sufit DS WORLD zdobi żyrandol o wysokości 3,8 m. Składa się on z 900 dzwonków z dmuchanego szkła, starannie ręcznie połączonych za pomocą 1300 nitek z włókna optycznego. Liczne pofalowane powierzchnie lśnią, odbijając padające na nie światło.
Wzrok przykuwa także dobór mebli, zwłaszcza Sofy DS zaprojektowanej przez designera z centrum stylu CITROËNA. To wyjątkowy egzemplarz prezentowany na salonie meblowym w Mediolanie w marcu 2013 roku, którego linie przywołują na myśl płynność i ruch.
Dotyk
Szczególna uwaga poświęcona została doborowi materiałów. Wzór DS zdobi ściany, na których elementy z laki połączono z elementami dekoracyjnymi inspirowanymi skórą.
Na jednej ze ścian wyeksponowane zostały również skóry i stosowane do ich obróbki narzędzia używane przy produkcji modeli z linii DS. To doskonałe odzwierciedlenie kunsztu tapicerskiego marki CITROËN.
Węch
DS WORLD PARIS to również delikatny zapach towarzyszący zwiedzającym po przekroczeniu progu salonu przy ulicy François 1er 33. Firma Scentys, ekspert w dziedzinie rozprowadzania zapachów, zaprojektowała wraz z renomowanym twórcą perfum Antoinem Lie, wyjątkowy aromat, który odzwierciedla ducha DS. To kombinacja imbiru i kardamonu, sproszkowanego korzenia irysa i piżma na bazie chińskiego cedru i haitańskiego wetiweru.
Perfumy wnętrza DS WORLD PARIS przywodzi na myśl historię i elegancję, definiując tym samym tożsamość zapachową salonu. Dostępne będą one również w formie zapachowych świec oferowanych w butiku DS WORLD PARIS.
Słuch
„Cousu Mots” to nazwa motywu muzycznego haute couture stworzonego przez agencję designu muzycznego Sixième Son specjalnie dla DS WORLD PARIS. Dźwięk DS to „dźwięk, który można dotknąć”. Oscyluje od jazzu do ponadczasowych motywów muzyki klasycznej, tworząc inteligentne połączenie muzyki elektro i eksperymentalnej i zachęca do ucieczki w kierunku lounge.
Ścieżka dźwiękowa obejmuje również podkłady i efekty dźwiękowe oraz wywiady ze sławami związanymi z CITROËNEM.
Miejsce spotkań artystyczno-kulturalnych i pracy twórczej
„Nasza logika miejsca tworzonego „na miarę” zakłada, że DS WORLD PARIS stanie się punktem spotkań awangardy bliskim społecznościom, miejscem eksperymentów artystycznych i sztuki bez ograniczeń. Wybierzemy lub stworzymy zatem wydarzenia, które odbiją się szerokim echem wśród naszej grupy docelowej i będą zaskakiwać, zręcznie łącząc odwagę i know-how”, podsumowuje Julien FAUX.
Inaugurację DS WORLD PARIS uświetnią performance plastyczny Philippe’a Baudelocque, kulinarne dzieła Mathieu Pacaud, szefa kuchni wyróżnionego gwiazdkami Michelin, i występ Thomasa Dutronc.
Cały rok 2014 będzie naznaczony wydarzeniami artystyczno-kulturalnymi oscylującymi wokół świata mody, designu, sztuki i gastronomii.
DS World Paris, kwintesencja linii DS
źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze