DS Automobiles to marka, która produkuje luksusowo wykończone samochody klasy premium, należąca do koncernu Stellantis. Szczytowym modelem w gamie, konkurującym z samochodami marek BMW, Mercedes czy Audi, jest DS 7 E-Tense 360 KM 4×4. Przetestowali go dziennikarze francuskiej edycji magazynu Auto Moto. Do jakich doszli wniosków?
Technicznie DS 7 E-Tense to hybryda, połączenie 4-cylindrowego silnika benzynowego oraz dwóch silników elektrycznych, po jednym na każdą z osi. Systemowa moc wynosi 360 KM oraz 520 Nm skumulowanego momentu obrotowego, co pomaga rozpędzić ważącego 1885 kg SUVa w 5,6 sekundy do setki.
DS 7 E-tense 360 ma zmodyfikowane zawieszenie i układ jezdny. Prześwit obniżono o 15 mm, poszerzono rozstaw kół z przodu o 24 mm i 10 mm z tyłu. Sprężyny zostały usztywnione o 35%, usztywniono też tylne zawieszenie i zmieniono zachowanie niektórych elementów gumowych, program komputera sterującego tłumieniem amortyzatorów również zmieniono. uzyskując w efekcie sztywniejsze zawieszenie i mniejsze przechyły nadwozia – kosztem komfortu jazdy. Samochód jeździ na 21″ niskoprofilowych oponach Michelin Pilot Sport 243/35.
Układ hybrydowy skonstruowano w taki sposób, aby moc 360 KM była dostępna cały czas – system samochodu dba o to, aby w akumulatorze pozostawała odpowiednia rezerwa mocy. Odbywa się to niekiedy kosztem nieco większego zużycia paliwa.
Oprócz dużej mocy systemowej bardzo mocnym punktem DS 7 jest jego wnętrze – odróżniające to auto od konkurencji z Niemiec czy Japonii. Nie ma tutaj żadnej surowości czy chaosu. Całość jest spójnie zaprojektowana, użyto materiałów wykończeniowych bardzo wysokiej klasy, zadbano o mnóstwo szczegółów, wyposażenie jest również topowe, z noktowizorem włącznie. W tej klasie cenowej trudno znaleźć cokolwiek na tym poziomie. Wnętrze DS 7 to klasa sama w sobie.
Średnie spalanie osiągnięte przez redakcję Auto Moto na autostradzie wyniosło 8,8 litra na 100 km. Dziennikarzom podobała się praca zawieszenia, dynamika i osiągi oraz bezkonkurencyjna atmosfera na pokładzie, natomiast wśród minusów wymienili wagę, która ogranicza osiągi oraz multimedia, które mogłyby być już lepsze.
Podsumowując, DS 7 E-Tense 360 KM 4×4 to najmocniejszy francuski SUV w klasie premium, charakteryzujący się znakomitą dynamiką i bezkonkurencyjnym wnętrzem. Dodatkowym atutem jest ładowalna hybryda a więc możliwość jeżdżenia tylko na prądzie, auto oferuje ponad 60 km zasięgu w trybie czysto elektrycznym. Cena DS 7 w Polsce zaczyna się od 199 tys. zł brutto. Skonfiguruj swój model teraz.
źródło: Auto Moto (edycja francuska)
Najnowsze komentarze