Nadchodzi DS 8 – duży komfortowy sedan DS Automobiles w 2019!

26 5 771

Nadjeżdża duży, komfortowy sedan DS 8. Nowy samochód zostanie flagową limuzyną marki i zainicjuje powrót DS Automobiles do tradycji takich aut jak Citroen DS, CX czy XM. Francuski producent zapowiada maksymalny komfort, luksusowe wnętrze i najwyższej jakości materiały oraz nową jakość wykończenia.  Znamy też pierwsze założenia cenowe. 

Nowy DS8 ma być zaprezentowany w 2019 roku. Pod maską na początek znajdziemy hybrydowy silnik benzynowy o mocy 300 KM z autonomią elektryczną 50 kilometrów. Według osób zbliżonych do projektu, DS stawia na luksus, komfort i niezwykle oryginalny, designerski projekt wnętrza. Hybrydę będzie można ładować ze zwykłego gniazdka (około 6h) lub z szybkich ładowarek (1h40).

DS8 – autonomiczna jazda

Awangardowy samochód, duży rozstaw osi, komfort w środku – ale to nie wszystko. Według źródeł zbliżonych do DS Automobiles bardzo dużo uwagi poświęcono systemom elektronicznego wspomagania jazdy. Oprócz noktowizora i wyświetlania informacji na szybie czeka nas nowa generacja systemu autonomicznej jazdy oraz przywoływanie samochodu i automatyczne parkowanie, chociaż nie wiadomo czy będzie dostępne już w pierwszej wersji. Systemy przeszły pomyślne próby drogowe oraz niezbędne testy i są gotowe do implementacji seryjnej.

DS8 – ile będzie kosztować?

Cena nowego DS 8 będzie zaczynać się w okolicach 40 tysięcy euro. W warunkach polskich możemy mówić o kwocie rzędu 170 tysięcy złotych. Topowe wersje mogą znacznie przekroczyć 250 tysięcy. Czy taką cenę będzie w stanie zaakceptować rynek? Budowa marki premium to długi proces, który wymaga od producenta konsekwentnego długoterminowego działania.

DS 8 – kiedy premiera

DS8 powinien zostać zaprezentowany jesienią przyszłego roku. Niewykluczone, że zapowiedź samochodu zobaczymy na jednym z najbliższych salonów samochodowych.

DS 7 Crossback hybryda 2019

Ale to nie koniec nowości od DS na przyszły rok. Model DS 7 Crossback będzie dostępny w wersji hybrydowej także o mocy 300 KM. Przyspieszenie do setki – niecałe 7 sekund. Podobnie jak DS 8, auto będzie można naładować ze zwykłego gniazdka.

DS 3 Crossback Performance 225

Nowy DS 3 Crossback pojawi się w kilku nowych odmianach, z których najciekawsza wydaje się DS 3 Crossback Performance, z silnikiem o mocy 225 KM i obniżonym oraz usztywnionym zawieszeniem oraz nowym wykończeniem wnętrza. Cała linia zyska też wersje elektryczne z realnym zasięgiem 300 kilometrów.

DS 1 i odnowione DS 4 i DS 5

DS nie poprzestaje na powyższych modelach. Według zapowiedzi marki, czekają nas premiery modelu DS 1 oraz zupełnie nowych DS 4 i DS 5. Czekamy!

ilustracje w artykule są poglądowe i nie odzwierciedlają rzeczywistego wyglądu DS8. Źródło Auto Plus. 

 

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
10 Wątki komentarzy
16 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
20 Autorzy komentarzy
ZenonKrzysztofAdamAdamRadosław Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
CitroFan
Gość
CitroFan

No i pewnie w związku z tym nie będzie nowego nowego C5 i C6 :-( Citroenie gdzie twoja tradycja :-(

Mika
Gość
Mika

DS to nie citroen

Roman
Gość
Roman

Napęd hybrydowy to za mało! DS8 „wjedzie” w 3 dekadę XXI wieku czyli po 2020 roku. Ten samochód jeśli rzeczywiście pojawi się to w segmencie premium, a do takiej aspiruje, to bez napędu zeroemisyjnego czyli w praktyce elektrycznego nie osiągnie sukcesu komercyjnego. Producenci samochodów klasy E segmentu premium przewidują rezygnację z napędów konwencjonalnych, a koncentrują się na napędzie elektrycznym. Przecież koncern PSA przedstawił samochód elektryczny DS E-tense o znakomitych osiągach, a teraz jakoś o nim zapomniano i wykorzystuje się tylko pewne elementy zewnętrznego designu jak np przednią atrapę w DS7 Crossback czy w wizualizacji DS8.

Paweł
Gość
Paweł

Elektryki nie mają kompletnie sensu i mieć nie będą, nakręcanie sztucznie rynku czymś co nie nadaje się do użytku jest kolejną głupotą na którą nabrać się mogą tylko ludzie bez żadnej wiedzy. Elektryk będzie miał sens gdy będą dostępne inne ogniwa potrafiące podwoić pojemność bez zwiększania rozmiarów (czyli pewnie za 20 lat) oraz gdy energia będzie pochodziła w 100% ze źródeł odnawialnych (czyli za 100 lat).

Krzysztof Gregorczyk
Editor

Z całym szacunkiem, ale bez sensu, to jest Pańska wypowiedź. Nie znoszę takiego czarno-białego patrzenia na świat. Elektryczne samochody mają sens – przede wszystkim w miastach, gdzie każdy gram czystszego powietrza jest na wagę złota. Poza miastem – faktycznie, niekoniecznie. Kiedy zaś rozpatrujemy samochody w ujęciu miejskim, to obecnie zapewniany zasięg okazuje się w zupełności wystarczający. Kwestia energii ze źródeł odnawialnych – jeśli będzie Pan patrzył na to z zaprezentowanego punktu widzenia, to 100 lat, to za mało! Sam Pan chce samochody o napędzie tradycyjnym, czyli chce Pan udziału wysokiego ropy naftowej, a więc paliwa kopalnego. Energia odnawialna, to także… Czytaj więcej »

Radosław
Gość
Radosław

Tylko skąd w gniazdku ma Pan prąd? Z elektrowni węglowej najpewniej. Więc gdzie tu ekologia? Nawet nie chce poruszać tematu jak szkodliwym dla środowiska jest sam proces produkcji akumulatorów do samochodów elektrycznych i ich późniejsza utylizacja. Dopóki nie będziemy mieć czystej energii w gniazdkach to elektryki ekologiczne nie będą. Tym się różnią od samochodów spalinowych, że trują gdzie indze2, w okolicach elektrowni i fabryk.
Śmieszne te argumenty ‚za’.

Adam
Gość
Adam

Odróżniajmy energię zeroemisyjną czy niskoemisyjną od energii odnawialnej. Obecnie ważniejsza jest nisko i zeroemisyjność. Francja ma w dużym procencie dzięki energii jądrowej dostęp do taniej zeroemisyjnej energii. Zmniejszenie udziału energii jądrowej w ostatnich latach pod presją tzw „zielonych” doprowadziło tylko do wzrostu emisji bo backup wiatru i słońca leci na gazie, a ilość zamontowanych megawatów ma niskie przełożenie na dostępność mocy. Na szczęście maja nadal duży udział energii jądrowej. Ich pociągi i samochody ładowane tą energią są zeroemisyjne. Co więcej rozwijają się technologie pozyskiwania uranu w oceanach, które dają niewyczerpalne, odnawialne źródło. Zresztą samo przejście na zamknięty cykl paliwowy w… Czytaj więcej »

Krzysztof
Gość
Krzysztof

Krzychu , a ile kosztuje i jakie spustoszenie w klimacie powoduje produkcja akumulatorów , malo sie o tym mowi , ale niestety patrząc globalnie elektryki robia wiecej szkód niż pożytku ale jest to trend , nowość i ludzie kupują , biznes jest biznes ochrona środowiska to drugi jak nie trzeci plan .
Nie nam o tym decydować…

Prawda boli i bedzie boleć nas wszystkich …

prnd
Gość
prnd

Skoro cena Peugeot 508 kończy się mniej więcej tam gdzie ma się zaczynać DS8 to chyba nie jest tak źle wyceniony, abstrahując oczywiście od tego czy DS to segment premium i czy 508 jest wyceniony sensownie za to co oferuje.

Szkoda że Francuzi zostali tak bardzo z tyłu wobec czołówki – wciąż żadnego elektryka i nie zanosi się na to aby powstał jakiś sensowny (bo jest jakieś Zoe i podobne ale to zabawki) model, chyba szybciej już niestety Niemcy w to wejdą.

Taaa
Gość
Taaa

188szt DSow zarejestrowanych w PL w całym 2018r. Czy można wtopić bardziej? … Sromotną porażka.

Ireneusz
Gość
Ireneusz

czy rynek pl jest dla psa ważny?

Jarek
Gość
Jarek

A od początku 2019 w całej Europie itp 10 tyś haha.

Adam
Gość
Adam

Rynek sedanów oprócz trójcy niemieckiej w ogóle leży i kwiczy.

Jarek
Gość
Jarek

Francuskie samochody nakręca tylko francuski rynek. Wszędzie kiepsko idzie że sprzedażą zwłaszcza Citroen i Ds

Tomasz
Gość
Tomasz

Bo w Polsce najbardziej pożądane są dwudziestoletnie TDI-ki z niewielkim przebiegiem.

Radosław
Gość
Radosław

Bo dla Polaka najlepszy będzie zawsze Passat b5 w tdi. Sam mam ostatnią C5kę i jestem zadowolony.

Zenon
Gość
Zenon

Sam xmv6mk2 i sobie chwale już nie spawam bo w OCYNKU BEŻ wycieków luzów rudy I plywa ot tanio kupiłem po 20 lat tłumiki (orginał BYŁY)kułeczka plastikowe wyrobione co linka do szyby.tył..wszystkie teraz samocho..to mają AUTOMAT działa i co tu chcesz za 3 tyś zł.przy spokojnej jeżdżie jak na duże limuzyny…na trasie przy 90h5 6l.po mieście 8/9l

Wojtek
Gość
Wojtek

Samochód byłby hitem rynkowym jeśli wizualnie przypominałby legendarnego DS-a szkoda że w citroenie tego nie rozumieją, pewnie znowu wyjdzie kolejny dziwny bezplciowy twór serii DS ani piękny ani luksusowy ale za to drogi

Paweł
Gość
Paweł

Chyba nie ma piękniejszych aut od DS gdyby była tanie jak furmanki VAG to bym kupił ale zostało tylko popatrzeć PSA to nie na polski rynek, za drogie auta ale jakość i wyposażenie numer 1

jean pierre
Gość
jean pierre

Jednak podziękuję i zostanę przy Renault. PSA za bardzo kombinuje i w zasadzie jedyne sensownego co wypuściła to ostatnie 3008, 5008, zeszłoroczna nowa 508 i teraz debiutująca na targach w Genewie 208. DS-y to takie za bardzo przekombinowane dziwolągi. Sprzedaż kuleje z tego co sie orientuję. Co do citroena, to te auta są po porstu brzydkie i tyle.

Jarek
Gość
Jarek

Faktycznie Citroen i Ds coś idzie nie tak… Zgadzam się z tb jeśli chodzi o stylistykę Citroena i wgl uboga oferta. To taka Dacia w PSA

Jarek
Gość
Jarek

A i silnik 1.6? Nie dziękuję

Robso
Gość
Robso

W momencie połączenia się z FCA submarka DS staje pod dużym znakiem zapytania skoro nowy podmiot będzie miał w portfolio submarki z mocno już zbudowanym logo premium tj. Maserati czy Alfa Romeo. Wiem że sprzedaż obu kuleje ale nie oto chodzi. Image premium jest tutaj bardzo wysoko, moim zdaniem o wiele łatwiej rozwinąć taką markę. Wiedzą o tym nawet mocni Niemcy z VW którzy od lat mają chrapkę na Alfę. Czują potężny potencjał w marce i idące za tym pesosy. W obecnej, nowej sytuacji rozwijanie marki DS, z punktu widzenia czysto biznesowego, to wyważanie otwartych drzwi. No chyba że górę… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

Zmienić przód i mamy Insignie. Kiedyś gdy miałem BX marzyłem o Xantii, mając Xantie marzyłem o C5, mając teraz MK2 marzę o już o innej marce. A dlaczego? Bo wszystko wygląda tak samo, tak samo źle. C5 jak i wszystko ze znakiem szewrona wygląda jak buty Nike Jordan. Opel już nie jest oplem.. Pierwsza Insignia była dużo ładniejsza od tego czegoś teraz. Więc jeszcze jakieś 30 dni i będzie u mnie nowy nabytek ale już z europejskimi autami nie ma nic wspólnego.

Zenon
Gość
Zenon

A W ocynie ten opel?????bo RUDA KOCH AŁA!!!!! I DLATEGO NIE SPOGLONDAŁEM

Kapsel38
Gość
Kapsel38

Marka ds ma tylko szansę na rynku światowym jeśli cena będzie równoległa Dacii