Przystępny cenowo model SUV-a wkrótce będzie oferowany w wersji hybrydowej. Firma ZF opracowała napęd hybrydowy eAMT dla modelu Duster.
Niemiecka firma ZF opracowała nowy rodzaj napędu hybrydowego eAMT dla budżetowych przednionapędowych samochodów. Chodziło o to, by hybryda czerpała wszystkie korzyści z połączenia jednostki elektrycznej i spalinowej, a przy tym nie wymagała wysokich nakładów finansowych. Pierwszym samochodem, który otrzymał eAMT jest Renault Duster.
Hybrydowy układ składa się z tradycyjnej zautomatyzowanej skrzyni biegów, pojedynczego sprzęgła oraz elektrycznej jednostki napędowej umieszczonej na tylnej osi. Zautomatyzowana przekładnia jest niedroga i znana ze swej prostoty, ale ma także swoje wady. Wśród nich możemy wymienić tendencję do opóźnień czy szarpnięć. Firma ZF twierdzi, że wyeliminowała negatywne cechy do minimum.
Elektryczna jednostka uruchamia się w Dusterze przy zmianie biegów, a także przy mocniejszym naciśnięciu na pedał gazu dla lepszego przyspieszenia. Jest pomocna także w momencie, gdy przednie koła tracą przyczepność na śliskich powierzchniach.
Demonstracyjna wersja SUV-a Renault zaprezentowana przez firmę ZF jest hybrydą typu Plug-in. Potrafi pracować w trybie całkowicie elektrycznym, posiada również system regeneracji energii z hamowania.
Nie wiadomo jeszcze kiedy napęd eAMT trafi do modeli seryjnych, ale najprawdopodobniej w pierwszej kolejności będzie przeznaczony na rynek indyjski. Nowy napęd powinien otrzymać m.in. model Renault Duster oraz Renault Kwid.
Najnowsze komentarze