sobota, 28 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Dużo o autach koncernu PSA. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 12/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-24
w Przeglad Prasy
Czas czytania 5 minut
480 20
1
429
UDOSTĘPNIEŃ
1.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

To wyjątkowa sytuacja, zdarzająca się niezmiernie rzadko – tuż pod tytułem tygodnika MOTOR pokazał zdjęcie francuskiego samochodu. To Nowy Peugeot 308. I choć zdjęcie nie jest jakieś wyjątkowo ogromne, to i tak jest największe spośród wszystkich zamieszczonych na okładce. Co więcej – niżej jest jeszcze mała fotka z dwoma Peugeotami 3008.

 

MOTOR nr 12 (3535) z 22.III.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, ë-C4, 3 Crossback, 9 Crossback, DS 4, 208, 2008, 306, 3008, 403, 508, 5008, e-208, e-2008, Twingo, Wind, Duster, Astra

 

To też nieczęsty widok, by artykuł poświęcony francuskiemu modelowi samochodu pojawiał się jako pierwszy na łamach motogazetek. A tak właśnie jest tym razem. Na stronach 4-7 MOTOR prezentuje Nowe 308 i przypomina kilku jego poprzedników i kilka innych modeli koncernu PSA, a w zasadzie Stellantis. To Peugeoty 208, 2008, 306, 3008, 403, 508 i 5008, Citroën C4, Opel Astra, DS 4, czy wizualizacja DS 9 Crossbacka.

Strona 8. przynosi tabelkę z wynikami sprzedaży (liczba rejestracji) 10 najpopularniejszych nowych aut w Polsce w dwóch pierwszych miesiącach br. Na miejscu czwarty – Dacia Duster.

W cyklu Pierwsza jazda MOTOR opisuje na stronie 9. nowego Citroëna ë-C4. Elektryczna wersja najnowszego dziecka marki Citroën została pochwalona za jeszcze większy komfort użytkowania. Doceniono, że bagażnik w żaden sposób nie ucierpiał na zastosowaniu elektrycznego napędu, a i cena jest akceptowalna, jak na elektryczny samochód tej wielkości. Zasięg, wg cyklu WLTP, przekracza 350 km, a to powinno wystarczyć w większości zastosowań przez osoby poszukujące samochodu z takim napędem. Zaletą auta jako takiego jest fakt, że można go kupić nie tylko jako elektryka, ale też z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. ë-C4 jest od nich wyraźnie cichszy, ale tez ma mniejszy zasięg i większą cenę. Zespół napędowy jest tożsamy z tym, które znajdziecie w DS 3 Crossback E-Tense, czy Peugeotach e-208 i e-2008.

MOTOR trochę narzeka na ograniczoną przez słupki A oraz dzieloną tylną szybę widoczność. Nie spodobał się też szum powietrza opływającego karoserię po przekroczeniu 100 km/h. Za to samochód prowadzi się w jeszcze bardziej dojrzały sposób – zyskał na stabilności i z większym spokojem wybiera nawet duże nierówności. Doceniono przestronność, także na kanapie, solidne wykończenie kokpitu oraz jego design, a także znakomite fotele z przodu. Ostateczna nota, to cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia.

Na stronach 10-11 zaprezentowano zespoły i kierowców Formuły 1, jakie walczyć będą na światowych torach w tym sezonie. W stawce nie ma już Renault, bo zespół przemianowano na Alpine. Pierwszy wyścig już w najbliższą niedzielę w Bahrajnie!

Na stronach 14- MOTOR porównał cztery pary aut pod względem jednostek napędowych – diesli i benzyniaków. Parę lat temu my zrobiliśmy rundkę po Bałkanach Renault Capturami porównując je pod tym samym kątem. Wśród wspomnianych czterech par jedna jest francuska – to Peugeoty 3008 opisane na stronach 18-19. Porównano auta ze 130-konnymi silnikami, ale to PureTech zapewnia lepsze osiągi i jest całkiem oszczędna. BlueHDi zapewnia za to wyraźnie większy zasięg (w teście o 200 km), ale jest o 12.000 zł droższy (przy tym samym poziomie wyposażenia). To sporo. Nic więc dziwnego, że w przypadku tej pary MOTOR wskazał na silnik benzynowy. I to jedyna para z takim wskazaniem, ale warto zaznaczyć, że Ford z Kugą poszedł na remis.

W dziale Używane MOTOR zaprezentował Rzadkie wersje popularnych aut. Materiał ten znajdziecie na stronach 40-43, a w nim pojawiło się jedno auto francuskie To renault Wind. Oficjalnie nie trafił do dystrybucji na polskim rynku, ale można go spotkać na naszych drogach. Dwuosobowe autko bazuje na Twingo II, ale ma zupełnie odmienną stylistykę. Przyjemny samochodzik dla młodych ludzi.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 20082083 Crossback300830640350085089 CrossbackAlpineAstraC4CitroenDaciaDS 4DS AutomobilesDustere-2008e-208e-C4E-TenseMOTOROpelPeugeotRenaultSportStellantisTwingoużywaneWind
Udostepnij172Tweet107Udostepnij30
Poprzedni

Citroën 2CV i niezwykła reklama radia z magnetofonem do samochodu z 1985 roku

Następny

Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po roku eksploatacji: 20.000 kilometrów za nami. Długodystansowy test

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Nowy Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po roku eksploatacji: 20.000 kilometrów za nami. Długodystansowy test

Renault Kangoo Van E-Tech Electric

Nowe Renault Kangoo w wersji elektrycznej. Zasięg 265 km

Renault Kangoo Van

Nowe Renault Kangoo Van debiutuje na rynku. Znamy cenę

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Slawo - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Teddi - DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Olek - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ralf - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Anonimowo - Dacia Jogger jako tani kamper z podwójnym łóżkiem i kuchenką
  • Piotr - Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • kamil - Citroën zapomniał wykupić w Polsce domenę Citroën.pl?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Jolka - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Anonimowo - Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia Logan zniknęła z polskiej oferty marki. Nie kupicie już tego modelu
  • Nowa Dacia Duster trzeciej generacji trafi do Australii. Kiedy to nastąpi?
  • Peugeot 208 Style – wersja limitowana z silnikiem Firefly z Fiata
  • DS 4 1.6 E-Tense 225 KM. Tylko nie dla snobów! – polemika
  • Citroën Ami Produktem Roku wg magazynu „Exame Informática”
  • Alfa Romeo wprowadza Giulię i Stelvio w wersji Estrema na rynek brytyjski. W jakich cenach?
  • Jakie nowości Grupy Renault na Paris Motor Show 2022?
  • DS Automobiles, Peugeot i Jeep. Tylko trzy marki Stellantis na Paryskim Salonie Samochodowym 2022
  • Peugeot wprowadza 3008 GT Black Tone oraz 5008 GT Black Tone
  • Gosia Rdest po 2. turze Alpine Elf Europa Cup


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.