To wyjątkowa sytuacja, zdarzająca się niezmiernie rzadko – tuż pod tytułem tygodnika MOTOR pokazał zdjęcie francuskiego samochodu. To Nowy Peugeot 308. I choć zdjęcie nie jest jakieś wyjątkowo ogromne, to i tak jest największe spośród wszystkich zamieszczonych na okładce. Co więcej – niżej jest jeszcze mała fotka z dwoma Peugeotami 3008.
MOTOR nr 12 (3535) z 22.III.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C4, ë-C4, 3 Crossback, 9 Crossback, DS 4, 208, 2008, 306, 3008, 403, 508, 5008, e-208, e-2008, Twingo, Wind, Duster, Astra
To też nieczęsty widok, by artykuł poświęcony francuskiemu modelowi samochodu pojawiał się jako pierwszy na łamach motogazetek. A tak właśnie jest tym razem. Na stronach 4-7 MOTOR prezentuje Nowe 308 i przypomina kilku jego poprzedników i kilka innych modeli koncernu PSA, a w zasadzie Stellantis. To Peugeoty 208, 2008, 306, 3008, 403, 508 i 5008, Citroën C4, Opel Astra, DS 4, czy wizualizacja DS 9 Crossbacka.
Strona 8. przynosi tabelkę z wynikami sprzedaży (liczba rejestracji) 10 najpopularniejszych nowych aut w Polsce w dwóch pierwszych miesiącach br. Na miejscu czwarty – Dacia Duster.
W cyklu Pierwsza jazda MOTOR opisuje na stronie 9. nowego Citroëna ë-C4. Elektryczna wersja najnowszego dziecka marki Citroën została pochwalona za jeszcze większy komfort użytkowania. Doceniono, że bagażnik w żaden sposób nie ucierpiał na zastosowaniu elektrycznego napędu, a i cena jest akceptowalna, jak na elektryczny samochód tej wielkości. Zasięg, wg cyklu WLTP, przekracza 350 km, a to powinno wystarczyć w większości zastosowań przez osoby poszukujące samochodu z takim napędem. Zaletą auta jako takiego jest fakt, że można go kupić nie tylko jako elektryka, ale też z silnikami benzynowymi oraz wysokoprężnymi. ë-C4 jest od nich wyraźnie cichszy, ale tez ma mniejszy zasięg i większą cenę. Zespół napędowy jest tożsamy z tym, które znajdziecie w DS 3 Crossback E-Tense, czy Peugeotach e-208 i e-2008.
MOTOR trochę narzeka na ograniczoną przez słupki A oraz dzieloną tylną szybę widoczność. Nie spodobał się też szum powietrza opływającego karoserię po przekroczeniu 100 km/h. Za to samochód prowadzi się w jeszcze bardziej dojrzały sposób – zyskał na stabilności i z większym spokojem wybiera nawet duże nierówności. Doceniono przestronność, także na kanapie, solidne wykończenie kokpitu oraz jego design, a także znakomite fotele z przodu. Ostateczna nota, to cztery gwiazdki na pięć możliwych do zdobycia.
Na stronach 10-11 zaprezentowano zespoły i kierowców Formuły 1, jakie walczyć będą na światowych torach w tym sezonie. W stawce nie ma już Renault, bo zespół przemianowano na Alpine. Pierwszy wyścig już w najbliższą niedzielę w Bahrajnie!
Na stronach 14- MOTOR porównał cztery pary aut pod względem jednostek napędowych – diesli i benzyniaków. Parę lat temu my zrobiliśmy rundkę po Bałkanach Renault Capturami porównując je pod tym samym kątem. Wśród wspomnianych czterech par jedna jest francuska – to Peugeoty 3008 opisane na stronach 18-19. Porównano auta ze 130-konnymi silnikami, ale to PureTech zapewnia lepsze osiągi i jest całkiem oszczędna. BlueHDi zapewnia za to wyraźnie większy zasięg (w teście o 200 km), ale jest o 12.000 zł droższy (przy tym samym poziomie wyposażenia). To sporo. Nic więc dziwnego, że w przypadku tej pary MOTOR wskazał na silnik benzynowy. I to jedyna para z takim wskazaniem, ale warto zaznaczyć, że Ford z Kugą poszedł na remis.
W dziale Używane MOTOR zaprezentował Rzadkie wersje popularnych aut. Materiał ten znajdziecie na stronach 40-43, a w nim pojawiło się jedno auto francuskie To renault Wind. Oficjalnie nie trafił do dystrybucji na polskim rynku, ale można go spotkać na naszych drogach. Dwuosobowe autko bazuje na Twingo II, ale ma zupełnie odmienną stylistykę. Przyjemny samochodzik dla młodych ludzi.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze