Niedawno zastanawialiśmy się, czy nowy Citroën C5 X może być następcą Citroëna C5. Dzisiaj otrzymaliśmy pierwsze wyniki z rynku chińskiego, na którym model ten zadebiutował w zeszłym roku. Koncern zebrał pierwsze zamówienia i zrealizował też pierwsze dostawy. Okazuje się, że model odniósł tam duży sukces.
Citroën C5 X jest samochodem klasy średniej, crossoverem który łączy wydłużony kształt sedana z nieco podniesionym nadwoziem. Producent próbuje w ten sposób połączyć dwa światy, czyli klasyczną limuzynę z potrzebą współczesnych kierowców, związaną z wyższym prześwitem i wygodniejszym wsiadaniem. Mieliśmy okazję niedawno zobaczyć jako pierwsi w Polsce to auto na żywo w Warszawie i rzeczywiście robi spore wrażenie. Duże rozmiary, bardzo wygodne wnętrze oraz nowoczesne linie mogą się klientom podobać. Warto podkreślić, że ten model po raz pierwszy w marce otrzyma aktywne zawieszenie, dostępne w najwyższej specyfikacji.

Jak jednak wygląda sprzedaż na rynku, na którym już wprowadzono C5 X, czyli w Chinach? To bardzo ważny odbiorca dla koncernu, bowiem Citroën, podobnie jak inne marki Stellantis, chce dywersyfikować sprzedaż i uniezależnić się od odbiorcy europejskiego, słusznie widząc w Azji bardzo duży potencjał.
Zobacz: Nowe samochody Citroën
Chiny wyjątkowo pozytywnie przyjęły Citroëna C5 X. Do tej pory producentowi udało się dostarczyć ponad 10.000 samochodów. Zarejestrowano też 12.000 zamówień. Jeśli porównać to z wprowadzaniem na rynek analogicznych segmentów przez grupę Stellantis w ostatnich latach, to widać że jest to wynik pięciokrotnie większy w znacznie krótszym czasie niż inne premiery.
To dla marki bardzo dobra wiadomość a być może również przyczyna nieco opóźnionej premiery w Europie.
https://www.youtube.com/watch?v=gXf3tWJyINo
Najnowsze komentarze