Milionowe auto opuściło bramy zakładu Palomar w Argentynie mniej więcej w tym samym czasie, kiedy brazylijska fabryka w Porto Real w pobliżu Rio de Janeiro wyprodukowała milionową jednostkę napędową.
Sprzedaż PSA w Ameryce Łacińskiej wzrosła w 2010 roku o 27% w stosunku do roku ubiegłego. W pierwszym kwartale br. Grupa zanotowała dalszy wzrost – w stosunku do pierwszych trzech miesięcy ubiegłego roku udział rynkowy PSA wzrósł z 5,3% do 6% obecnie.
W ten sposób PSA Peugeot Citroën zaczyna odnosić korzyści z 700-milionowych inwestycji poczynionych w Ameryce Łacińskiej w ostatnim czasie. Przypomnijmy, że w Brazylii osiągnęły one poziom 530 milionów euro, zaś fabrykę w Argentynie dofinansowano 170 milionami euro. Celem tych inwestycji jest osiągnięcie 7-procentowego udziału w rynku w 2015 roku.
Nowa strategia zakupów i zmniejszenie ilości platform przynieść powinno oszczędności wynikające z efektu skali, a koncern spodziewa się wkrótce potrojenia produkcji każdego modelu. To ambitne plany, ale odpowiednie rozmieszczenie produkcji powinno pomóc je osiągnąć. Zakłady w Brazylii, w Porto Real, produkują silniki i auta kompaktowe, zaś argentyńska fabryka w Palomar wypuszcza modele klasy średniej.
Rok 2010 pozwolił na zwiększenie sprzedaży m.in. dzięki wprowadzeniu na rynek modeli Peugeot Hoggar pick-up, Peugeot 408 oraz Citroën C3 Aircross. Na kolejne cztery lata planuje się wprowadzenie następnych ośmiu modeli coraz lepiej dostosowanych do oczekiwań lokalnych klientów.
KG
Najnowsze komentarze