Zarówno wyniki z marca, jak i z całego pierwszego kwartału pokazują, że Citroën odnotował dynamiczny wzrost sprzedaży w Wielkiej Brytanii. W gamie samochodów osobowych z szewronami pierwszy kwartał zakończył się wzrostem o aż 16,8%. Wynik za sam tylko marzec był jeszcze lepszy – sięgnął aż 21,8%!
Jeśli weźmiemy pod uwagę całkowitą sprzedaż Citroëna w Wielkiej Brytanii uwzględniając zarówno samochody osobowe, jak i lekkie auta dostawcze, to wynik też był bardzo dobry. W marcu wyniósł 15,5%, ale bezsprzecznie jest to dynamiczny wzrost sprzedaży, gdy weźmie się pod uwagę, że brytyjski rynek wykazywał w tym czasie tendencję spadkową. Z kolei w ujęciu kwartalnym wzrost Citroëna (samochody osobowe + auta użytkowe) wyniósł 13,7% w porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku.
W kanale sprzedaży do klientów indywidualnych, który ogólnie w Wielkiej Brytanii spadł o 2,8%, Citroën zanotował w zeszłym miesiącu dynamiczny wzrost sprzedaży o 13,5%.
Rozwój Citroëna opiera się na odnowionej gamie modelowej (w tym na nowym SUV-ie C5 Aircross), zrównoważonym modelu biznesowym, ulepszonych programach marketingowych i zaangażowaniu sieci dealerów.
Jak wspomniałem – marcowy wzrost sprzedaży osobowych Citroënów sięgnął 21,8%, co na rynku kurczącym się o 3,4% stanowi nie lada osiągnięcie. Szczególnym zainteresowaniem klientów cieszą się modele C3, C3 Aircross i C5 Aircross.
„Citroën jest w zdecydowanej opozycji do ogólnorynkowych trendów, zwiększając sprzedaż samochodów o 16,8% w pierwszym kwartale 2019 r. Wzrost ten jest świadectwem naszej fantastycznej oferty produktowej, naszego strategicznego kierunku budowania zrównoważonego rozwoju modelu biznesowego i oczywiście ogromnych wysiłków zespołu Citroëna, w tym naszych partnerów handlowych. Składam wielkie podziękowania i wyrażam podziw dla wszystkich zaangażowanych osób” – podsumował dynamiczny wzrost sprzedaży w Wielkiej Brytanii Eurig Druce, Dyrektor ds. Sprzedaży Citroën UK.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze