Dla marki DS Automobiles największym problemem jest wciąż mała rozpoznawalność. Tankując podczas niedawnego testu DS 3 Crossbacka na markowej, sieciowej stacji paliw spotkałem się z pytaniem tamtejszego pracownika „co to za samochód?”. W Polsce rozpoznawalność marki DS Automobiles jest wciąż niewielka. Ale rośnie! MOTOR ostatnio podał wyniki sprzedaży poszczególnych marek za ubiegły rok i choć wolumen jest nieduży, to wzrost całkiem dynamiczny – o 58%. Włosi chyba jednak mają jeszcze wyższą świadomość, bo przyrost sprzedaży był u nich jeszcze bardziej dynamiczny – w roku 2019 sprzedano w Italii o 67% więcej samochodów marki wydzielonej z Citroëna, niż w roku 2018.
Dynamiczny wzrost DS Automobiles we Włoszech nastąpił w trzech aspektach. To wzrost sprzedaży, wzrost udziału rynkowego i wzrost jakości postrzeganej przez klientów. Każdy z tych wzrostów na pewno cieszy importera oraz producenta.
Jak wspomniałem, wzrost sprzedaży marki DS Automobiles we Włoszech wyniósł imponujące 67%. Co ciekawe samochody te wzbudzają wielkie zainteresowanie wśród klientów indywidualnych. W tym kanale dystrybucji wzrost sprzedaży był jeszcze bardziej dynamiczny – sięgnął 73%!
W 2019 roku w Italii zarejestrowano 4.459 samochodów marki DS Automobiles. A to tylko dwa modele, z których jeden – wspomniany DS 3 Crossback – trafił na rynek dopiero w maju ubiegłego roku, nie można więc mówić o pełnym roku sprzedaży. To znaczy, że francuska marka zwiększyła swój udział w rynku marek premium z 0,80% w roku 2018 do 1,33% w roku 2019. Rynek samochodowych marek premium we Włoszech był w tym okresie dość stabilny (wzrósł o 1,4%), więc 67-procentowy przyrost marki DS Automobiles okazał się nad wyraz dynamiczny. Żadna marka z tego segmentu nie odnotowała aż tak wysokiego procentowego wzrostu sprzedaży.
Te wyniki komercyjne zostały również osiągnięte dzięki wielkiej pracy wykonanej w zakresie jakości postrzeganej przez klienta, zarówno w fazie sprzedaży, jak i w fazie posprzedażowej, z wynikami powyżej ustalonego celu: 95% włoskich klientów jest w pełni zadowolonych w fazie sprzedaży, a 91% w fazie posprzedażowej.
Wyniki komercyjne w 2019 roku stanowią wielki krok marki we Włoszech. DS 7 Crossback znalazł w minionym roku 2.874 nabywców odnotowując dynamiczny wzrost o aż 124% w porównaniu do ubiegłego roku!
Ogromny wkład w globalny wynik miał również mniejszy, ale bardzo designerski DS 3 Crossback, ikona stylu High-Tech Zanotowano 1.361 rejestracji, co stanowi 31% sprzedaży marki DS Automobiles we Włoszech, ze znacznym potencjałem wzrostu, biorąc pod uwagę fakt, realne dostawy rozpoczęły się dopiero w połowie ubiegłego roku.
W tym roku oferta zostanie wzmocniona wersjami zelektryfikowanymi. Są prezentowane w tym tygodniu na Salonie Samochodowym w Wiedniu. Wkrótce modele z gamy E-Tense zaczną trafiać do sieci dealerskiej, co powinno zaowocować wzrostem sprzedaży. Jeśli chodzi o DS 7 Crossbacka, to mamy do czynienia z autem hybrydowym dysponującym łączną mocą 300 KM i napędem na wszystkie koła. DS 3 Crossback, to samochód z napędem elektrycznym – dynamiczny, jak przystało na elektryka.
W 2020 r. marka DS Automobiles będzie kontynuować rozwój swojej gamy modelowej, ze szczególnym uwzględnieniem strategii transformacji energetycznej, która doprowadzi DS Automobiles do produkcji, począwszy od 2025 roku, wyłącznie pojazdów z silnikami hybrydowymi lub elektrycznymi. W pierwszej połowie bieżącego roku zostanie również ukończona budowa sieci dealerskiej DS Store, która z obecnych 37 salonów osiągnie wielkość 50 obiektów na terytorium Włoch. W efekcie jej zasięgiem objęte zostaną wszystkie obszary kraju. Dynamiczny rozwój sieci jest niezbędny do zapewnienia bliskości z klientami wymaganej na rynku premium.
„Wyniki osiągnięte w 2019 roku są wynikiem pracy całego zespołu, którą marka przeprowadziła wraz z ekskluzywną siecią DS Store, w połączeniu z absolutną jakością modeli z naszej oferty i innowacyjnymi usługami, które codziennie oferujemy naszym klientom. Rok 2020 będzie kluczowym czasem dla DS Automobiles, ponieważ zrobimy kolejny krok w kierunku wzrostu wyników, stając się referencyjnym graczem w dziedzinie przyszłości mobilności premium, również dzięki naszej ofercie aut E-Tense” – zapowiedział Francesco Calcara, dyrektor zarządzający DS Automobiles we Włoszech.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS Automobiles
Najnowsze komentarze