Dynamiczny wzrost sprzedaży DS Automobiles we Włoszech

6 267

Dla marki DS Automobiles największym problemem jest wciąż mała rozpoznawalność. Tankując podczas niedawnego testu DS 3 Crossbacka na markowej, sieciowej stacji paliw spotkałem się z pytaniem tamtejszego pracownika „co to za samochód?”. W Polsce rozpoznawalność marki DS Automobiles jest wciąż niewielka. Ale rośnie! MOTOR ostatnio podał wyniki sprzedaży poszczególnych marek za ubiegły rok i choć wolumen jest nieduży, to wzrost całkiem dynamiczny – o 58%. Włosi chyba jednak mają jeszcze wyższą świadomość, bo przyrost sprzedaży był u nich jeszcze bardziej dynamiczny – w roku 2019 sprzedano w Italii o 67% więcej samochodów marki wydzielonej z Citroëna, niż w roku 2018.

Dynamiczny wzrost DS Automobiles we Włoszech nastąpił w trzech aspektach. To wzrost sprzedaży, wzrost udziału rynkowego i wzrost jakości postrzeganej przez klientów. Każdy z tych wzrostów na pewno cieszy importera oraz producenta.

Jak wspomniałem, wzrost sprzedaży marki DS Automobiles we Włoszech wyniósł imponujące 67%. Co ciekawe samochody te wzbudzają wielkie zainteresowanie wśród klientów indywidualnych. W tym kanale dystrybucji wzrost sprzedaży był jeszcze bardziej dynamiczny – sięgnął 73%!

W 2019 roku w Italii zarejestrowano 4.459 samochodów marki DS Automobiles. A to tylko dwa modele, z których jeden – wspomniany DS 3 Crossback – trafił na rynek dopiero w maju ubiegłego roku, nie można więc mówić o pełnym roku sprzedaży. To znaczy, że francuska marka zwiększyła swój udział w rynku marek premium z 0,80% w roku 2018 do 1,33% w roku 2019. Rynek samochodowych marek premium we Włoszech był w tym okresie dość stabilny (wzrósł o 1,4%), więc 67-procentowy przyrost marki DS Automobiles okazał się nad wyraz dynamiczny. Żadna marka z tego segmentu nie odnotowała aż tak wysokiego procentowego wzrostu sprzedaży.

Te wyniki komercyjne zostały również osiągnięte dzięki wielkiej pracy wykonanej w zakresie jakości postrzeganej przez klienta, zarówno w fazie sprzedaży, jak i w fazie posprzedażowej, z wynikami powyżej ustalonego celu: 95% włoskich klientów jest w pełni zadowolonych w fazie sprzedaży, a 91% w fazie posprzedażowej.

Wyniki komercyjne w 2019 roku stanowią wielki krok marki we Włoszech. DS 7 Crossback znalazł w minionym roku 2.874 nabywców odnotowując dynamiczny wzrost o aż 124% w porównaniu do ubiegłego roku!

Ogromny wkład w globalny wynik miał również mniejszy, ale bardzo designerski DS 3 Crossback, ikona stylu High-Tech Zanotowano 1.361 rejestracji, co stanowi 31% sprzedaży marki DS Automobiles we Włoszech, ze znacznym potencjałem wzrostu, biorąc pod uwagę fakt, realne dostawy rozpoczęły się dopiero w połowie ubiegłego roku.

W tym roku oferta zostanie wzmocniona wersjami zelektryfikowanymi. Są prezentowane w tym tygodniu na Salonie Samochodowym w Wiedniu. Wkrótce modele z gamy E-Tense zaczną trafiać do sieci dealerskiej, co powinno zaowocować wzrostem sprzedaży. Jeśli chodzi o DS 7 Crossbacka, to mamy do czynienia z autem hybrydowym dysponującym łączną mocą 300 KM i napędem na wszystkie koła. DS 3 Crossback, to samochód z napędem elektrycznym – dynamiczny, jak przystało na elektryka.

W 2020 r. marka DS Automobiles będzie kontynuować rozwój swojej gamy modelowej, ze szczególnym uwzględnieniem strategii transformacji energetycznej, która doprowadzi DS Automobiles do produkcji, począwszy od 2025 roku, wyłącznie pojazdów z silnikami hybrydowymi lub elektrycznymi. W pierwszej połowie bieżącego roku zostanie również ukończona budowa sieci dealerskiej DS Store, która z obecnych 37 salonów osiągnie wielkość 50 obiektów na terytorium Włoch. W efekcie jej zasięgiem objęte zostaną wszystkie obszary kraju. Dynamiczny rozwój sieci jest niezbędny do zapewnienia bliskości z klientami wymaganej na rynku premium.

Wyniki osiągnięte w 2019 roku są wynikiem pracy całego zespołu, którą marka przeprowadziła wraz z ekskluzywną siecią DS Store, w połączeniu z absolutną jakością modeli z naszej oferty i innowacyjnymi usługami, które codziennie oferujemy naszym klientom. Rok 2020 będzie kluczowym czasem dla DS Automobiles, ponieważ zrobimy kolejny krok w kierunku wzrostu wyników, stając się referencyjnym graczem w dziedzinie przyszłości mobilności premium, również dzięki naszej ofercie aut E-Tense” – zapowiedział Francesco Calcara, dyrektor zarządzający DS Automobiles we Włoszech.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: DS Automobiles

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
2 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
6 Autorzy komentarzy
ToJaNoemiDgdWild RubisFanCitro Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
AdrianT
Gość
AdrianT

Bywam we Włoszech co kilka tygodni służbowo i widzę tutaj reklamy i dużo informacji o DS. W Polsce chyba tylko u was ktoś pisze o tych samochodach.

FanCitro
Gość
FanCitro

Marketingowcy w DS Polska powinni jechać na długie szkolenie do Włoch.

Dgd
Gość
Dgd

Jest coś takiego jak marketingowiec DS Polska?

Noemi
Gość
Noemi

Pewnie nie ma, bo po co im marketing?

Wild Rubis
Gość
Wild Rubis

Włosi znają się na stylu, stąd tyle sprzedanych modeli DSa.

ToJa
Gość
ToJa

Włochy to nie jedyny kraj, gdzie są dynamiczne wzrosty. DS fajnie się sprzedaje w Belgii, Hiszpanii i całkiem nieźle w UK. W Niemczech też ich trochę widuje, ale tam to jednak kropla.