Peugeot nadal osiąga wyniki znacznie powyżej brazylijskiej średniej rynkowej w drugiej połowie 2022 roku. W okresie od stycznia do sierpnia marka sygnowana lwem odnotowała 29.513 rejestracji, co stanowi wzrost o 69% w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego, kiedy to na drogi Brazylii wyjechało 17.506 Peugeotów, a udział w rynku wynosił wówczas 1,3%. Aktualnie notuje się jego dynamiczny wzrost do poziomu 2,4%.
Liczby te plasują Peugeota jako lidera pod względem wzrostu – tegoroczna sprzedaż była wszak o 12.007 aut wyższa, niż ubiegłoroczna w analogicznym okresie. Wyniki te odzwierciedlają siłę marki na rynku brazylijskim i sygnalizują, że klienci coraz chętniej wybierają samochody francuskiej marki doceniając nie tylko ich stylistykę, ale i zaawansowanie techniczne.
Warto dodać, że tylko w ubiegłym miesiącu (w sierpniu) marka sprzedała w Brazylii 4.334 pojazdy, co stanowi dynamiczny wzrost, który osiągnął 76% w porównaniu z sierpniem 2021 roku, w którym to sprzedano 2.463 samochody. Wynik ten plasuje Peugeota na dziewiątym miejscu w rankingu miesiąca wśród najlepiej sprzedających się marek, w okresie, w którym rynek odnotował 8-procentowy spadek rejestracji. Najlepsza pozycja Peugeota w 2021 roku to było 11. miejsce.
Zobacz, jak Peugeot sprzedaje się w tym roku w Polsce
Najważniejszym modelem w gamie francuskiej marki był Peugeot 208, który od czerwca notuje znaczące wyniki w segmencie B-Hatch. Od początku 2022 roku sprzedano w Brazylii 20.710 sztuk tego auta, najwięcej w segmencie, co przełożyło się na dynamiczny, aż 132-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu od stycznia do sierpnia 2021 roku.
Sukces sprzedaży modelu 208 wynika z nowego silnika 1.0 Firefly, który jest montowany w tym samochodzie od maja br. Trzycylindrowy silnik, który wyróżnia się technologiczną, zoptymalizowaną i inteligentną mechaniką, jest dynamiczny, a wraz z resztą samochodu jest w stanie zapewnić doskonałe właściwości jezdne i komfort zawieszenia. Sprzedaż modelu z nowym silnikiem stanowi do tej pory 25% całkowitej ilości sprzedanych egzemplarzy Peugeot 208.
Doskonały wynik sprzedażowy zanotował także Peugeot Partner Rapid, który w sierpniu znalazł 893 nabywców zajmując drugie miejsce w segmencie z udziałem w swoim segmencie rynku na poziomie 31%.
Sprawdź ofertę użytkowych modeli Peugeot na polskim rynku
Warto również wspomnieć, że w zeszłym miesiącu elektryczny Peugeot e-Expert sprzedał się w Brazylii w liczbie 120 egzemplarzy. Wyodrębniając segment wyłącznie pojazdów elektrycznych, ten e-van marki osiągnął pozycję lidera z 89-procentowym udziałem! Pojazd łączy w sobie łatwe ładowanie akumulatorów z niskimi kosztami utrzymania, co dodatkowo napędza rozwój rynku aut elektrycznych Peugeot w Brazylii. Jednym z głównych celów strategicznych Peugeota jest wszak przemiana Move To Electric, wyznaczający drogę elektryfikacji, od zakupu do obsługi posprzedażnej.
oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Peugeot
Najnowsze komentarze