Wiadomości

Francuska premiera mocniejszego Opla Corsy-e na salonie w Lyonie

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-26
Wiadomości

Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-29
Wiadomości

Drugi dzień Rally di Como potwierdził mocne tempo polskiej załogi Clio S1600 z Michałem Streer za kierownicą

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-26
Nowa Dacia C-Neo 2026
Wiadomości

Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-29
Wiadomości

Citroën zaprojektował taką kierownicę już w 2001 roku. Mocowanie konsoli szokuje

autor Tomasz Nowicki
2023-09-26
Wiadomości

Dziś mija 50 lat od pierwszego rajdowego zwycięstwa Lancii Stratos

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25
Wiadomości

Kompromitujące błędy na stronie Peugeot w Polsce. Model, który jest ale go nie ma. AKTUALIZACJA

autor Tomasz Nowicki
2023-09-29

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Dyrektor marki Dacia: Tanie samochody już nie istnieją

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-23
w Wiadomości, Dacia
Czas czytania 4 minut
2k 20
A A
13

Francisco Hidalgo, dyrektor marki Dacia w Hiszpanii, udzielił wywiadu w którym zdradza powody, dla których tanie samochody zniknęły z oferty producentów. Mówi też o sukcesach marki.

Jaki jest sekret sukcesu marki Dacia?

Oferowanie ludziom tego, co najważniejsze, bez braków i nadwyżek, ale dawanie ludziom odpowiedniego produktu wymaga dostosowania się. 20 lat temu takim samochodem był Logan, alternatywa dla samochodów używanych, która była nowoczesna, niezawodna i bezpieczna. To było najważniejsze 20 lat temu. Dziś opinia publiczna ma wyższe oczekiwania w zakresie technologii, wykończenia, bezpieczeństwa i tak dalej, a Dacia była w stanie dostosować się do zmian w swojej ofercie, oferując modele takie jak elektryczny Spring, nowy Jogger Hybrid czy ekologiczna gama LPG, ale to tylko połowa historii. Ludzie nie chcą już kupować zbędnych rzeczy i wolą kupić Dacię. Mamy więc do czynienia z podwójnym ruchem: sukcesem produktów i zmianą trendów zakupowych.

Większość samochodów Dacia na drogach to SUV-y lub crossovery, najbardziej „modne” segmenty?

Byliśmy pierwszą marką, która umożliwiła zwykłym ludziom zakup SUV-a. Wprowadziliśmy na rynek model Duster w 2010 roku. Stylistyka jest teraz bardziej atrakcyjna, ale pozycjonowanie Dacii istnieje od wielu lat, a teraz nadaliśmy większą spójność wizerunkowi całej gamy, najpierw dzięki nowemu logo, które zostało wprowadzone w rekordowym czasie w całej rodzinie, następnie dzięki nowemu wizerunkowi we wszystkich salonach dealerskich, a na koniec wyprzedzając trendy, na przykład dzięki nowemu „kempingowemu” Joggerowi z podwójnym łóżkiem lub namiotem, który możemy zamówić u dealera.

Jesteście praktycznie jedyną marką, która jest zaangażowana w LPG ?

Strategią grupy Renault jest oferowanie tego, czego ludzie potrzebują za uczciwą cenę. Nie zamierzamy być pionierami technologicznymi, ponieważ ta rola będzie należeć do Renault: elektryfikacja, autonomiczna jazda, Google… pojawimy się, gdy klient będzie gotowy, a klient prosi teraz o oznakowanie ekologiczne przy rozsądnych kosztach zakupu i użytkowania. Dla nas tą technologią jest teraz LPG, paliwo o niskich kosztach i mniejszych wahaniach niż inne. Fakt, że inne marki nie są zaangażowane w LPG, wynika głównie z faktu, że każda marka musi skoncentrować swoje inwestycje na jednej technologii, ponieważ nie jest w stanie opracować ich wszystkich, a my uważamy, że LPG jest teraźniejszością i chcielibyśmy mieć go również z normą Euro 7, ponieważ fabryczne instalacje gazowe są coraz bardziej popularne i poszukiwane.

Wszystkie samochody podrożały, Dacia również. Czy nie ma już taniej Dacii?

Nie ma już czegoś takiego jak tani samochód. Kiedyś Logan kosztował 6000 euro, Sandero 8000 euro, a niektórzy konkurenci z głównych marek kosztowali dziesięć tysięcy euro. Wszystko to się skończyło z powodu wzrostu cen surowców, dostaw, transportu i kosztów technologii pozwalających spełnić normy emisji spalin. Dziś Dacia kosztuje minimum 15.000 euro i nie jest już tanim samochodem. Równanie polega teraz na tym, co dostaję za moje pieniądze, a tutaj Dacia jest i pozostanie bezkonkurencyjna. Dlatego większość tego, co sprzedajemy, to modele z najwyższej półki, takie jak nowy Xtreme, a nie wersje podstawowe.

Czy obawia się Pan pojawienia się chińskich producentów?

Dacia jest najszybciej rozwijającą się marką na rynku hiszpańskim w porównaniu do 2022 roku, a w ubiegłym roku była liderem wśród klientów prywatnych. Mamy coraz większy popyt, więc nie martwimy się o pojawienie się nowych marek, ale o „wielkość tortu”. Rynek hiszpański nie jest na poziomie sprzedaży, którego potrzebujemy jako kraj, a liczby te wpłyną na wiele otwartych frontów związanych z pojazdami elektrycznymi, takich jak miejsce produkcji samochodów lub akumulatorów. Wkraczamy w kilka lat, w których stawką jest przyszłość przemysłu motoryzacyjnego w Hiszpanii i Europie, a nie przyszłość poszczególnych marek.

źródło: Las Provincias

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 4 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Zdj: Theodor Ioan Tănase

Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji

2023-10-01

Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?

2023-10-01

Wywiad: Dacia to wielka przygoda, świetni ludzie i znakomita zabawa. Rozmawiamy z Markiem Mielczarkiem z Dacia Klub Polska

2023-09-30

Dacia na drugim, Peugeot na czwartym miejscu. Lista TOP 15 najchętniej kupowanych aut elektrycznych we Francji – pierwsza połowa 2023

2023-09-30
Tagi: Dacia
Udostepnij680Tweet425Udostepnij119
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?

    3091 udostępnienia
    Udostepnij 1236 Tweet 773
  • Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408

    8427 udostępnienia
    Udostepnij 3371 Tweet 2107
  • Peugeot i Citroën zapłacą za problem z AdBlue. Zwycięstwo konsumentów we Włoszech

    3566 udostępnienia
    Udostepnij 1426 Tweet 892
  • Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji

    904 udostępnienia
    Udostepnij 362 Tweet 226

Testy samochodów

Testy

Test: Alfa Romeo Tonale Edizione Speciale 1.5 T4 160 KM + 20 KM DCT MHEV

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-08-02
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C1 1.0 68 KM – mały stylowy samochód do miasta

autor Jędrzej Chmielewski
2014-02-26
Peugeot - testy i opinie

Test: używany Peugeot 301 z LPG 1.6 115 KM – skromny, tani i oszczędny

autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-16
Nowy Peugeot 508
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 GT BlueHDi 180 – 2000 km po polskich drogach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-05-08
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane E-Tech Electric – pierwsza jazda (dająca dużo radości). Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie energii.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-02-11

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

Zobacz też

Peugeot 208 i Opel Corsa na tej samej platformie, nowy styl modelu

WRC: Po drugim etapie Rajdu Francji

Najbliższe testy: nowy Peugeot 3008, Peugeot 5008, DS 7 Crossback E-Tense, używany Renault Kadjar, Mégane i Dacia Duster z LPG

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.