Czy to możliwe, że starszy model samochodu kosztuje więcej niż jego następca? W przypadku modelu Citroën C5 Aircross – tak. Cennik, który jeszcze do niedawna obowiązywał w salonach marki, pokazuje zaskakującą sytuację: „stary” C5 Aircross Hybrid i Diesel kosztuje znacznie więcej niż nowy model z roku 2025.
Citroën znany jest z racjonalnych cen i dbałości o relację kosztów do komfortu, ale tym razem logika rynku motoryzacyjnego została nieco odwrócona.

Stary model: nawet 183 tysiące za diesla
Końcowe egzemplarze poprzedniej generacji C5 Aircrossa są wciąż obecne w cenniku marki, podpisanego jako oferta na wrzesień 2025. I tutaj zaczyna się niespodzianka:
- HYBRID 145 KM Automat PLUS – 173.850 zł
- HYBRID 145 KM Automat MAX – 181.400 zł
- DIESEL 130 KM Automat MAX – aż 183.000 zł
Oznacza to, że dobrze wyposażony diesel starego typu kosztował więcej niż nowa hybryda plug-in albo nawet… elektryk z nowej gamy.

Nowa generacja: taniej i nowocześniej
Nowy C5 Aircross 2025 to nie tylko zmieniona platforma i design, ale też – co zaskakujące – niższe ceny.
Oto oficjalny cennik wersji HYBRID 145 KM:
- YOU – 132.900 zł
- PLUS – 145.900 zł
- MAX – 163.300 zł
Skonfiguruj swojego C5 Aircrossa teraz.
Czyli topowy nowy C5 Aircross Hybrid MAX kosztuje o 20.000 zł mniej niż jego poprzednik w tej samej konfiguracji napędu! Drożej robi się tylko, gdy spojrzymy na odmiany Plug-in Hybrid (195 KM) i Electric (210 KM):
- PHEV 195 KM MAX – 199.100 zł
- Elektryk 210 KM MAX – 205.300 zł
Hej, Citroën, czy wszystko u Was OK?
Zobacz test nowego C5 Aircrossa:
Jaki jest nowy Citroën C5 Aircross II? Testujemy francuskiego SUV-a: pierwsza jazda, opinia









