Alain Favey, nowy dyrektor generalny marki Peugeot, wykorzystał trzecią edycję E-LION DAY, aby rozpocząć rok 2025, ogłaszając swoją strategię i ambicje: „Oprócz pięknych produktów już obecnych na naszych rynkach, to właśnie skupiając się na naszych klientach i wzmacniając nasze partnerstwa, zbudujemy jasną, udaną i zrównoważoną przyszłość dla marki Peugeot. W 2025 r. jesteśmy zdecydowanie w trybie osiągów!”.
Oferując najszerszą gamą samochodów elektrycznych spośród wszystkich marek popularnych, Peugeot potwierdza swoje ambicje, aby być liderem rynku elektrycznych samochodów osobowych w Europie. Dzięki platformom multi-energetycznym marka Peugeot oferuje rozwiązania dostosowane do potrzeb różnych klientów, od modeli hybrydowych, przez pojazdy elektryczne, po modele kompaktowe, SUV-y i samochody dostawcze.
- Peugeot stawia osiągi na pierwszym miejscu, skupiając się na sprzedaży we Francji.
- Marka dodatkowo wzbogaca swoją gamę samochodów elektrycznych, która już teraz jest najszerszą gamą pojazdów elektrycznych wśród marek popularnych w Europie, wprowadzając na rynek modele E-3008 i E-5008 Dual Motor 325 KM oraz 5-miejscowy model E-5008.
- PEUGEOT ELECTRIC PROMISE – marka optymalizuje doświadczenie związane z elektromobilnością, oferując swoim klientom 8-letnią gwarancję na akumulator i 8-letnią gwarancję na samochód, stację ładowania Wall Box oraz kartę do ładowania w trasie.
- Peugeot wzmacnia swoje zaangażowanie w edukację i zrównoważony rozwój poprzez szerszą współpracę z organizacjami Born Free i Under the Pole.
Peugeot potwierdza swoje zobowiązanie w zakresie osiągnięcia neutralności węglowej (Carbon Net Zero target) i ogłasza przyspieszenie tej transformacji w oparciu o „5 E-filarów”:
Elektryfikacja, Efektywność, Doświadczenie, Edukacja, Środowisko (Electric, Efficiency, Experience, Education, Environment).
ELEKTRYFIKACJA:
Nowe modele w najbardziej kompleksowej gamie samochodów elektrycznych wśród marek popularnych w Europie.
W 2024 roku, sprzedaż samochodów marki Peugeot na całym świecie wyniosła niemal 1,1 miliona sztuk, podwajając liczbę zamówień na samochody elektryczne. W Europie, marka Peugeot odnotowała najwyższy wzrost sprzedaży aut elektrycznych wśród klientów indywidualnych.
W 2024 roku, Peugeot ponownie był liderem segmentu B w kategorii pojazdów elektrycznych w Europie oraz liderem rynku lekkich samochodów dostawczych.
Nowy 3008 odniósł ogromny sukces – liczba zamówień przekroczyła 120.000, z czego 22% to w pełni elektryczna wersja E-3008, co stanowi wynik powyżej średniej dla tego segmentu.
W 2025 roku Peugeot jeszcze bardziej przyspiesza! Gama 12 w pełni elektrycznych modeli będzie się dalej poszerzać, aby skuteczniej wspierać klientów w przejściu na elektromobilność.
W najbliższych tygodniach w salonach dealerskich na całym świecie pojawi się nowa, wyróżniająca się wysokimi osiągami, w 100% elektryczna wersja modeli E-3008 i E-5008: Dual Motor 325 KM z napędem na wszystkie koła.
W połączeniu ze standardowym silnikiem elektrycznym o mocy 213 KM, który napędza przednie koła pojazdu, dodatkowy silnik elektryczny o mocy 112 KM dostarcza moc do tylnych kół. Zapewnia to napęd na wszystkie koła o łącznej mocy 325 KM.
Peugeot nadal poszerza gamę SUV-ów. W pierwszej połowie 2025 roku na rynek trafi 5-miejscowa wersja Peugeot E-5008, przeznaczona dla klientów poszukujących dużej przestrzeni ładunkowej bez kompromisów w zakresie przyjemności i wrażeń z jazdy.
Peugeot E-5008 w wersji 5-miejscowej oferuje najlepszą w segmencie przestrzeń bagażową, aż 994 litrów pojemności bagażnika przy rozłożonych siedzeniach drugiego rzędu, czyli o 78 litrów więcej niż w wersji 7-miejscowej.
Po złożeniu drugiego rzędu siedzeń, pojemność bagażnika wzrasta do 2310 litrów, wystarczająco, aby pomieścić 2 duże, 1 średnią i 12 małych walizek.
Dzięki nowej 5-miejscowej wersji, Peugeot oferuje teraz trzy warianty dostosowane do różnych oczekiwań klientów:
– Peugeot 3008 – dynamiczny SUV typu fastback dla klientów ceniących design i nowoczesne technologie.
– Peugeot 5008 – duży SUV w wersji 5-miejscowej, idealny dla młodych rodzin.
– Peugeot 5008 – duży SUV w wersji 7-miejscowej, dla tych, którzy potrzebują jeszcze większej przestrzeni i elastyczności do przewozu rodziny i przyjaciół.
EFEKTYWNOŚĆ:
Samochody elektryczne Peugeot wyznaczają standardy
Modele elektryczne Peugeot wyznaczają standardy w zakresie efektywności. Potwierdza to prestiżowy ADAC Ecotest 2024, który uznał Peugeot E-208 i E-308 za najbardziej efektywne samochody na rynku.
Peugeot E-3008 i E-5008 Long Range oferują największy zasięg wśród elektrycznych SUV-ów marek popularnych, wynoszący odpowiednio 700 km i 668 km. Zasięg pozwala pokonać trasę Paryż-Nicea z zaledwie dwoma przystankami, w porównaniu do co najmniej trzech w przypadku konkurentów, co czyni go prawdziwą ofertą elektryczną na długie podróże.
Nowe modele Peugeot E-3008 i E-5008 wyposażono w system wstępnego podgrzewania akumulatorów, który współpracuje z systemem ogrzewania kabiny, pozwalając na optymalizację czasu ładowania podczas długich podróży i w niskich temperaturach. Już w najbliższych miesiącach funkcja zostanie zintegrowana z Trip Plannerem – planując trasę, akumulator automatycznie się podgrzeje, by być gotowy do ładowania, gdy kierowca zaplanuje postój.
Aby każdy klient mógł płynnie przejść na elektromobilność, Peugeot oferuje szeroką gamę zelektryfikowanych układów napędowych opracowanych na tej samej platformie. Obejmują one: napęd hybrydowy, hybrydę typu plug-in i napęd elektryczny.
Dzięki gamie hybrydowej Peugeot umożliwia klientom stawianie pierwszych kroków w świecie elektromobilności w sposób dopasowany do ich potrzeb. Hybrydowy układ napędowy e-DCS6 jest teraz dostępny w prawie całej gamie Peugeot, od modelu 208 do 5008.
System Peugeot Hybrid 48V składa się z nowej generacji silnika benzynowego o mocy 136 KM, zestawionego z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów, która jest zintegrowana z silnikiem elektrycznym.
Dzięki akumulatorowi ładującemu się podczas jazdy technologia ta zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich prędkościach oraz zmniejsza zużycie paliwa nawet o 15%. Podczas jazdy w mieście modele te mogą poruszać się w trybie w 100% elektrycznym nawet przez 50% czasu jazdy.
Dla klientów bardziej zaawansowanych w procesie przechodzenia na elektromobilność Peugeot oferuje technologię hybrydową typu plug-in, również wyróżniającą się wysoką efektywnością.
Jest ona dostępna w modelach Peugeot 308, 408, 508, 3008 i 5008. Na przykład w modelu 3008 zapewnia zasięg 87 km w trybie w pełni elektrycznym przy certyfikowanym zużyciu paliwa wynoszącym zaledwie 0,9 l/100 km.
DOŚWIADCZENIE:
Gwarancja PRZYJEMNOŚCI i WYGODY dla klientów
W przypadku pojazdów w 100% elektrycznych doświadczenia klienta są kluczowym czynnikiem sukcesu. Peugeot zaprojektował elektryczną mobilność tak, aby była ona zarówno przyjemna, jak i wygodna.
Przyjemność to dynamika, zwinność, szybka reakcja i osiągi, które oferują wszystkie w 100% elektryczne modele Peugeot.
Wygoda to zdolność Peugeot do eliminowania głównych barier wskazywanych przez klientów: zasięgu, ładowania, dostępności i niezawodności:
- Zasięg: dzięki zasięgowi elektrycznemu do 700 km Peugeot skutecznie redukuje tzw. „lęk przed ograniczonym zasięgiem”.
- PEUGEOT ELECTRIC PROMISE oferuje klientom rozwiazania w zakresie ładowania i niezawodności;
- 8-letnia gwarancja (do 160.000 km) na pojazd w ramach programu Allure Care – najlepsza ochrona w Europie.
- 8-letnia gwarancja (do 160 000 km zasięgu) na akumulator.
- Wall Box do ładowania domowego w zestawie.
- Karta F2M Charge Pass zapewniająca dostęp do prawie miliona punktów ładowania Free2Move w całej Europie.
- Peugeot oferuje również szeroką gamę elastycznych rozwiązań finansowych dostępnych na różnych rynkach.
EDUKACJA:
Peugeot wzmacnia swoje zaangażowanie we współpracę z Born Free i Under The Pole
Peugeot angażuje się w projekty edukacyjne we współpracy ze stowarzyszeniami promującymi ochronę środowiska.
Jako oficjalny Partner Edukacyjny Born Free, Peugeot podkreśla swoje zobowiązanie do zrównoważonego rozwoju i ochrony dzikiej przyrody poprzez finansowanie, wsparcie pojazdami oraz ciągłe działania na rzecz pozyskiwania funduszy.
Organizacja Born Free znalazła się w centrum uwagi podczas Salonu Samochodowego w Paryżu 2024, gdzie zaprezentowano cyfrową kampanię „Powered by Lions”, mającą na celu zwiększenie świadomości na temat ochrony dzikiej przyrody. W ramach tej innowacyjnej inicjatywy paryskie stacje ładowania pojazdów elektrycznych zamieniono w artystyczne instalacje w kształcie lwów – każda symbolizowała uratowanego przez Born Free lwa i zawierała kod QR umożliwiający przekazanie darowizny.
W 2025 roku Peugeot pójdzie o krok dalej, wspierając Born Free na miejscu – przekazując pick-upy Peugeot Landtrek na potrzeby pracy organizacji w Kenya Feline Sanctuary.
2024 był również rokiem, w którym Peugeot został Oficjalnym Partnerem Edukacyjnym programu Under The Pole, który koncentruje się na badaniu i ochronie oceanów.
Peugeot angażuje się w Under The Pole, współtworząc treści edukacyjne, organizując wspólne prezentacje na wydarzeniach branżowych (motoryzacyjnych, nurkowych i naukowych) oraz udostępniając pojazdy, które wspierają działania logistyczne organizacji.
ŚRODOWISKO:
Kompleksowe i zrównoważone podejście z myślą o przyszłych pokoleniach.
François Gemenne, uznany badacz, znany ze swojej pracy nad zmianami klimatycznymi, wziął udział w trzeciej edycji E-LION DAY, aby podzielić się swoją wizją przyszłości elektrycznej mobilności. W tym roku ważne pytania dotyczące pojazdów elektrycznych (EV) zadawała generacja Alpha, czyli dzieci urodzone po 2010 roku.
Peugeot jest zdeterminowany, aby przyczynić się do znalezienia rozwiązań na rzecz bardziej zrównoważonej przyszłości dla nas wszystkich, zgodnie z celem Stellantis, który dąży do osiągnięcia zerowej emisji dwutlenku węgla.
Elektryfikacja pojazdów to ważny element, ale zaledwie część planu Carbon Net Zero. Podejście Peugeot obejmuje także wdrażanie zrównoważonych metod przemysłowych i materiałów w produkcji naszych pojazdów. Fabryki zużywają mniej energii i zasobów naturalnych, jednocześnie stopniowo przechodząc na odnawialne źródła energii. Obecnie Peugeot wykorzystuje 60% zdekarbonizowanej energii elektrycznej w naszych zakładach Stellantis, a celem jest osiągnięcie 100% do 2030 roku.
Nowy Peugeot E-3008 jest symbolem nowych zrównoważonych praktyk. Dziś 85% materiałów używanych do produkcji Peugeot E-3008 nadaje się do recyklingu. 40% masy deski rozdzielczej i wykładziny wykonano z materiałów pochodzących z recyklingu. W sumie, Peugeot E-3008 zawiera 24% materiałów pochodzących z recyklingu.
Najnowsza edycja E-LION DAY w centrum swojej strategii stawia 5 E. Jasna wizja Alaina Favey’a to poprowadzenie marki w kierunku osiągnięcia celu zerowej emisji dwutlenku węgla.
Alain Favey powiedział: „Objęcie stanowiska dyrektora generalnego marki Peugeot to dla mnie ogromna duma, ale także silne poczucie odpowiedzialności. Marka jest silna, gama jest kompletna, z unikalną kombinacją modeli elektrycznych, hybrydowych i plug-in hybrid zbudowanych na tych samych platformach. Jesteśmy pewni, że mamy wszystkie atuty, aby odnieść sukces i przyczynić się do zapewnienia zrównoważonej przyszłości dla przyszłych pokoleń”.
źródło: Stellantis Polska
Najnowsze komentarze