czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Elektromobilność puka do bram naszych garaży. Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 43-44/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-10-28
w Przeglad Prasy
Czas czytania 6 minut
120 9
6
111
UDOSTĘPNIEŃ
369
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Polskie auto elektryczne – AUTO ŚWIAT twierdzi, że już jest coraz bliżej produkcji. Cóż, może i tak, ale ja jakoś w to nie wierzę. Już bardziej ekscytujący wydaje mi się test porównawczy trzech hybrydowych kompaktowych SUV-ów, jaki tygodnik zapowiada na okładce. Wprawdzie i tak jestem przekonany, że Peugeot 3008 przegra i z Volvo XC40, i z Volkswagenem Tiguanem, ale… Na okładce można dostrzec jeszcze fotkę hybrydowego Peugeota 508 RXH.

 

AUTO ŚWIAT nr 43-44 (1315) z 25.X.2021
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 84 (z okładką)
Cena: 4,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 5,9 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: e-SpaceTourer, 3008, 508, 508 RXH, e-208, e-2008, e-Traveller, Zoe, Spring, Corsa-e, Mokka-e, Zafira-e

 

Przez pierwszych 23 stron (pomijając okładkę) nie natrafiłem na żadne wzmianki o samochodach francuskich. I to mimo tego, że strony te powstały pod hasłem #Niech Żyje Planeta i traktują o hybrydach i samochodach elektrycznych. A te Francuzi produkują od dawna. No ale AUTO ŚWIAT nie lubi francuskiej motoryzacji, więc czego ja oczekuję?

Ale na stronach 24-25 znalazł się wyimek z testu salonów pod hasłem kupujemy elektryka. Dwa największe zdjęcia dotyczą Škody, jedno Volkswagena (to wciąż ten sam koncern VAG), a pozostałe trzy Opla, Peugeota i Forda. Jeśli to nie jest wsparcie określonego producenta, to ja jestem księdzem. A zapewniam Was, że nie jestem. W materiale wspomniano modele e-208, e-2008, e-Traveller, Corsa-e i Mokka-e.

Na dwóch następnych stronach raport ze sprzedaży samochodów elektrycznych w Polsce w trzech pierwszych kwartałach br. Na czele Tesla (622 szt.). Dacia zajmuje pozycję siódmą (213), choć ma tylko jeden model napędzany prądem. Peugeot otwiera drugą dziesiątkę z wynikiem 164 aut i wyprzedza Opla (147). Renault sprzedało w tym czasie 129 samochodów elektrycznych. A Dacię Spring pokazano na zdjęciu. Jeśli chodzi o modele, to Spring zajmuje miejsce piąte (213), a Zoe jest czternaste (116).

W materiale ze stron 24-25 pominięto elektryczną wersję Zafiry, ale takie auto stanęło w szranki z Mercedesem EQV (strony 32-37). Opel oczywiście przegrał to starcie, ale nieznacznie – uzbierał 428 punktów, a to tylko o 6 oczek mniej od wyniku Mercedesa. W sytuacji, gdy zdobyć można było 620 punktów – różnica jest pomijalna. Warto za to podkreślić, że Opel wyraźnie lepiej hamuje, jest sporo tańszy, ale i mniejszy. Zafira-e zużywa też nieco mniej prądu, rzadziej musi jeździć na przeglądy, ma większy bagażnik i ciut większą ładowność, lepiej też oceniono jej fotele i pozycję kierowcy, zawraca też na mniejszej powierzchni. Co więcej – Opel jest o pół tony lżejszy od Mercedesa! W tekście wspomniano też bliźniacze konstrukcje francuskie – Citroëna e-SpaceTourera i Peugeota e-Travellera.

Wspomniany na wstępie porównawczy test trzech hybrydowych SUV-ów pochodzi z niemieckiego „Auto Bilda” i znajdziecie go na stronach 48-53 aktualnego wydania tygodnika AUTO ŚWIAT. Najkrótszym autem w zestawieniu jest Volvo, ale od Peugeota dzieli go w tej kwestii tylko 22 mm. Volkswagen jest od Peugeota dłuższy o 62 mm. Ale to Volvo ma największy rozstaw osi (2.702 mm) i jest pod tym względem lepsze of VW o 22 mm i od Peugeota o 27 mm – różnice w zasadzie pomijalne. Volkswagen jest najwęższy w porównaniu, ale znowu dziwnym sposobem ma najszersze wnętrze. Peugeot jest najniższy, ale nie cierpią na tym specjalnie pasażerowie, bo jego siedziska są położone nieco niżej, niż u rywali na „V” AUTO ŚWIAT utyskuje z tego powodu na Peugeota i Volvo. Również krawędź załadunku jest w 3008 najniżej położona, a to zaleta.

Dla fanów większych pojemności skokowych – hybrydowe 3008 ma największy silnik spalinowy w tym porównaniu. Mimo to oferuje – w tej wersji – najmniejszą moc systemową – 225 KM. Spaliniak Volvo ma tylko trzy cylindry – to w kwestii krytyki francuskich aut za liczbę cylindrów w jego silnikach i wychwalania marek premium…

W teście wyszło za to, że Volvo zużywa najmniej benzyny i oferuje największy zasięg na prądzie. Peugeot ma niewrażliwe na temperaturę hamulce i potrafi się zatrzymać na dystansie 35,2 m.Ale generalnie AUTO ŚWIAT wychwala Volkswagena pod niebiosa i to ten model wygrywa porównanie deklasując rywali – zdobywa aż 481 punktów, o 28 więcej od Peugeota i o 35 więcej od Volvo. Nic dziwnego, skoro za niewielkie różnice np. w wymiarach wnętrza zdobywał wyraźnie więcej punktów od rywali.

O programie „Mój elektryk” AUTO ŚWIAT pisze na stronach 56-57. Wspomina tam m.in. Renault Zoe, Ople Corsę-e i Mokkę-e oraz Dacię Spring.

Renault Zoe i Opla Mokkę-e można dostrzec na zdjęciach ilustrujących artykuł zamieszczony na stronach 58-60.

Citroëna i markę DS Automobiles, ale też Opla i Renault Zoe wspomniano w tabelce zamieszczonej na stronie 63., w której podano warunki gwarancji na akumulatory trakcyjne wybranych aut elektrycznych.

A jeśli nie elektryk, to może hybryda? Na rynku wtórnym można znaleźć już całkiem sporo hybryd. Czy jakieś warto wziąć? Czy AUTO ŚWIAT pamiętał o hybrydach francuskich? Na stronach 64-67 znajdziecie odpowiedni materiał. A w nim tylko jeden model z Francji – Peugeota 508 RXH. Ciekawy, bo łączący silnik wysokoprężny z elektrycznym i oferujący w efekcie napęd na cztery koła. Samochód jest oszczędny i w trasie, i w mieście, przestronny, bezproblemowy. Niestety był drogi w zakupie, ale naprawdę warto go poszukać wśród używanych hybryd.

To może jednak auto elektryczne z drugiej ręki? Coraz więcej osób szuka takich samochodów, z reguły na drugie albo nawet trzecie auto w rodzinie. AUTO ŚWIAT na stronach 68-69 proponuje m.in. Renault Zoe.

Zoe można zobaczyć na zdjęciu także na stronie 71.

Francuskie marki (Citroën, Peugeot, Renault) wspomniano w artykule na temat używanych samochodów sprowadzanych do Polski z zagranicy.

I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

2.7 3 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 3008508508 RXHAuto ŚwiatCitroenCorsa-eDaciaDS Automobilese-2008e-208e-Spacetourere-Travellerelektryczne Renaultelektryczny Citroenelektryczny Opelelektryczny PeugeotMokka-eOpelPeugeotRenaultsamochody elektryczneSpringużywaneZafira-eZoe
Udostepnij44Tweet28Udostepnij8
Poprzedni

Nowy Duster z fabryki w Kazachstanie. Renault ogłasza rozpoczęcie produkcji

Następny

DS Automobiles pozostanie w Chinach mimo niskiej sprzedaży. Wkrótce debiut DS 4

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

DS Automobiles pozostanie w Chinach mimo niskiej sprzedaży. Wkrótce debiut DS 4

Samochody 100 lat temu w Polsce. Czasy się zmieniły, problemy pozostały te same!

Nowy Citroën C5 X debiutuje na kolejnym rynku. Kiedy w Polsce?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
6 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Józek mechanik - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Stella - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Pękam-Ze-Śmiechu - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
6
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.