Ani jednego francuskiego samochodu nie pokazał aktualny AUTO ŚWIAT na okładce. Z aut, które potencjalnie mogłyby nas zainteresować z uwagi na jakieś związki z francuskimi koncernami samochodowymi na stronie tytułowej tygodnika pojawił się tylko Nissan Juke.
AUTO ŚWIAT nr 14 (1259) z 30.III.2020
Wydawca: Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.
Stron: 52 (z okładką)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: 5,75 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: XM, 3 Crossback, 208, 308, 406, 407, 605, 5, Clio, Laguna, Master, Sandero, Astra, Corsa
Nowy Opel Corsa, to dziecko Grupy PSA. Powstał na tej samej bazie, co druga generacja Peugeota 208, którego zresztą w tekście zamieszczonym na stronach 8-9 wspomniano. Nie zabrakło też wzmianki o DS 3 Crossbacku – on też powstaje na tej samej platformie. AUTO ŚWIAT opisał wrażenia z jazdy elektryczną Corsą. I 208-ka, i DS 3 Crossback, też mają odmiany napędzane prądem. Dobrze, że napisano, iż de facto 136-konny silnik dysponuje pełną mocą jedynie w trybie sportowym. Gdy ustawicie selektor na normal, to będziecie mieć do dyspozycji 109 KM. Tryb eco ograniczy ją jeszcze bardziej – do 82 KM – ale za to da szansę na pokonanie aż 337 km. Umówmy się – dwa pierwsze poziomy mocy jeszcze niedawno w tym segmencie charakteryzowały auta o zacięciu sportowym! Ale owszem, pamiętam o masie samochodu, która – z uwagi na akumulatory – nie jest mała. Corsa w wersji elektrycznej waży 1.455 kg. Dobrze, że po „tankowaniu” się nie zwiększa ;-)
Opel Corsa, to generalnie samochód miejski. Można się nim wybrać w trasę – wszak takie wymiary (406 cm długości) parę dekad temu miały kompakty – ale z założenia jego środowiskiem jest miasto. Zwłaszcza z takim napędem, jak ten egzemplarz opisywany przez AUTO ŚWIAT. I właśnie w mieście Corsa-e spisuje się znakomicie. Z uwagi na gabaryty nie ma problemów z poruszaniem się i parkowaniem. Oferuje dobrą dynamikę, a podczas hamowania, co w ruchu miejskim zdarza się często, odzyskuje energię doładowując akumulatory. Do tego auto jest bardzo stabilne (o 6 cm niżej położony środek ciężkości, niż w wersjach spalinowych) i pewnie, a przy tym precyzyjnie się prowadzi. Minusem jest bagażnik mniejszy, niż w wersjach spalinowych (267 litrów zamiast 309 litrów). Po stronie wad AUTO ŚWIAT wyliczył też cenę samochodu oraz niewielką dostępność stacji ładowania w Polsce.
Peugeota 308 dostrzec można na małym zdjęciu zamieszczonym na stronie 13.
Renault Clio z pewnością zauważycie na zdjęciu opublikowanym na stronie 28.
AUTO ŚWIAT zachęca do tego, by zostać w domu i ograniczyć w ten sposób narażenie się na ekspozycję koronawirusa. Sugeruje oglądanie filmów, w których motoryzacja odgrywała ważną rolę. Na liście propozycji nie mogło zabraknąć serii „Taxi”, a Redakcja przypomina, że grały tam Peugeoty 406 i 407. I to jak grały! Oczywiście w filmach tego cyklu zobaczycie mnóstwo innych francuskich samochodów. Na świetne sceny z udziałem francuskich samochodów (Citroën XM, Peugeoty 406 i 605) możecie liczyć w kultowym „Roninie” z gwiazdorską obsadą. AUTO ŚWIAT poleca filmy na stronach 30-31.
Renault Mastera pokazano na zdjęciu opublikowanym na stronie 33.
W dziale Z naszego archiwum (strona 44.) na reprodukcji okładki sprzed ćwierćwiecza widać Renault Lagunę I Grandtour oraz wzmiankę o Renault Clio. Przy okazji – w 1995 roku fotografia cyfrowa już istniała. Jej początki datuje się na przełom lat 60. i 70. XX wieku, a 25 lat temu aparaty cyfrowe produkowali wszyscy liczący się wytwórcy sprzętu fotograficznego. OK, był to drogi sprzęt, ale był dostępny. Ja kupiłem swój pierwszy aparat cyfrowy (używany od kolegi) jakoś na przełomie wieków. To była Mavica firmy Sony zapisująca zdjęcia na… dyskietkach 3,5”. Na jednej mieściło się kilka zdjęć, ale optyka Zeissa robiła swoje.
Ale wróćmy do samochodów. Na tej samej stronie AUTO ŚWIAT wspomina pierwszą generację Clio, które zastąpiło w gamie producenta model Renault 5.enault 5.
W podsumowaniu sprzedaży na polskim rynku w dwóch pierwszych miesiącach br. AUTO ŚWIAT wspomina Dacię Sandero oraz Ople Corsa i Astra (strona 45.).
I to już wszystko, co o interesujących nas samochodach napisano w aktualnym numerze tygodnika AUTO ŚWIAT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto Świat
Najnowsze komentarze