Dacia odnosi coraz większe sukcesy i zajmuje więcej miejsca na rynku. Prawdziwym hitem jest nowa Dacia Duster, która zdobyła serca klientów w całej Europie, w tym w Polsce. Marka zorientowana jest na klienta, a ponad 5 milionów sprzedanych samochodów to najlepszy dowód na to, że droga obrana przez markę okazała się sukcesem. Zbliżające się zmiany w europejskim prawie oraz nowe potrzeby miast w zakresie ochrony środowiska sprawiają, że Dacia zaczyna rozważać wprowadzenie nowych rozwiązań. Jednak kluczowe pozostaną cena, niezawodność i ewolucja modeli.
Ewolucja tak, rewolucja nie
Dacia to marka bardzo pragmatyczna, która nastawia się na rozwój a nie rewolucję. Dużą zaletą jest możliwość korzystania ze sprawdzonych technologii Renault, które wcześniej zdążyły się zamortyzować w innych modelach, przynajmniej częściowo lub można rozłożyć koszt na więcej modeli. Świetnym przykładem takiej współpracy jest wykorzystanie nowych silników TCe 130 i 150 KM, które opracowano wraz z Mercedesem. Koszt technologiczny będzie rozłożony na więcej marek, co oznacza niższą cenę dla klienta.
Elektryczna Dacia Duster w 2021?
Dacia nie będzie jednak liderem innowacji, bo koszt ich opracowania i edukacji rynku jest zbyt duży jak na tą markę. Skoncentruje się za to na bezpiecznych i sprawdzonych rozwiązaniach. Dlatego nie jest wykluczone, że wraz z rozwojem rynku samochodów elektrycznych, pojawi się też elektryczna Dacia Duster lub inny model marki. Pierwsze przymiarki do takiego projektu są już czynione a wstępna kalkulacja wygląda bardzo obiecująco. Producent chce skorzystać z doświadczeń Renault z modelem ZOE 2 – ten samochód ma mieć 600 km zasięgu i cenę na poziomie 80 tysięcy złotych.
Jeśli podobne parametry udałoby się osiągnąć w Dusterze lub mniejszym Sandero, przy zachowaniu niskiej ceny, na poziomie 50-60 tysięcy złotych, mielibyśmy hit.
Najnowsze komentarze