Nie ma wątpliwości, że trzecia generacja Peugeot 308 przejdzie proces elektryfikacji, a do oferty modelu dołączy napęd hybrydowy. Początkowo marka spod znaku lwa zrezygnowała z całkowicie elektrycznej wersji kompaktu, ale według portalu L’argus pomysł konkurenta Volkswagena ID.3 znów jest rozważany.
Peugeot 308 z pewnością zaoferuje nowy język designu, który aktualnie obserwujemy w gamie francuskiego producenta. Styliści zbliżą model do mniejszego 208, jednak nie tylko wygląd pojazdu przejdzie zmiany. Naszą ciekawość budzi rodzaj napędu. Być może doczekamy się wersji elektrycznej.
Kompaktowy model wykorzysta jednostkę 1.2 PureTech w wersjach o mocy 100, 130 i 155 KM a po stronie diesli będzie można zamówić 308-kę z silnikiem 1.5 BlueHDi 100 i 130. Przyszłość 308 jest nieodłącznie związana z elektryfikacją. Zamiast motoru 2.0 BlueHDi Peugeot pójdzie w kierunku ładowalnych napędów hybrydowych o mocy 150 i 225 KM. Według magazynu L’argus francuska marka zamierza oferować kompaktowy model także z systemem miękkiej hybrydy oraz nową skrzynią biegów e-DCT Punch Powertain.
Podczas prac nad modelem zrezygnowano z wersji elektrycznej ze względu na wysokie koszty i niską opłacalność modelu. Czyżby Peugeot zmienił zdanie? Według francuskiego portalu producent spod znaku lwa przygląda się strategii Volkswagena i zastanawia się nad modelem e-308.
Elektryczna wersja Peugeot 308, oczywiście jeśli tylko dostanie zielone światło, nie pojawi się na rynku zbyt szybko. Priorytet ma wersja hybrydowa. Konkurent Volkswagena ID.3 mógłby zadebiutować najwcześniej w 2023 roku.
Najnowsze komentarze