Wiedzieliście, że 50% wszystkich samochodów elektrycznych sprzedawanych na terenie Unii Europejskiej jest produkcji Renault?
Renault z Nissanem sprzedał prawie 30.000 pojazdów elektrycznych na całym świecie. Nie wydaje się to oszałamiającą liczbą, ale Béatrice Foucher, szef Pojazdów Elektrycznych Renault , zauważa, że hybrydowa Toyota Prius potrzebowała prawie dziesięć lat, aby stać się pojazdem chętnie kupowanym. Renault spodziewa się rozwijać sprzedać w przyszłości w ten sam sposób, ale ma coś do zrobienia, zanim to się stanie. Renault dąży do obniżenia kosztów produkcji. Zamiast wprowadzać nowe modele, Renault skupi się na dopracowaniu czterech pojazdów elektrycznych, które ma już na rynku, w tym Kangoo, Twizy , Fluence, i Zoe.
Infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych wydaje się być na dobrej drodze, w wielu dziedzinach, zwłaszcza w strefach miejskich. Jednak Renault najwyraźniej potrzebuje pracy nad wizerunkiem pojazdów elektrycznych. Według badań pojazdy elektryczne są, w istocie, tańsze w eksploatacji, niż konwencjonalne samochody. Problem w tym, że potencjalni klienci powinni zobaczyć samochody elektryczne jako poważny i godny zaufania środek transportu.
W innych badaniach Renault stwierdzono, że typowy właściciel elektrycznego pojazdu z rombem na masce posiada własny dom, w którym można zainstalować stację ładowania. Aby dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów, którzy nie mogą zainstalować stacji ładującej, Renault pracuje nad specjalną stacją ładowania, która może być podłączona do standardowego gniazdka elektrycznego.
Źróło: GreenOptimistic
Najnowsze komentarze