Peugeot, Citroen, DS i Opel przechodzą na elektryczność. Kiedy w Polsce?

16 1 678

Grupa PSA zapowiedziała plan elektryfikacji całej swojej gamy modelowej do roku 2025. Pierwsze pojazdy elektryczne i hybrydowe Peugeota i Opla można już zamawiać na polskim rynku, kiedy pojawią się kolejne?

Zgodnie z zapowiedzią koncernu PSA do 2025 roku każdy model Grupy PSA będzie miał wersję elektryczną lub hybrydową. Nie jest to zbyt wiele czasu, ale widzimy wyraźnie, że oferta stopniowo się zmienia. Do roku 2021 w polskich salonach dealerskich PSA będzie oferowanych 15 zelektryfikowanych modeli. Wprowadzenie do gamy samochodów elektrycznych ma pomóc spełnieniu standardów Unii Europejskiej w zakresie emisji CO2. W Polsce można już zamawiać Peugeot e-208 oraz Opla Corsę-e z napędem w 100% elektrycznym. Pojazdy dysponują mocą 136 KM i dzięki akumulatorom o pojemności 50 kWh potrafią pokonać dystans odpowiednio 340 oraz 330 km.

Klienci mają już możliwość zamawiania hybrydowego Opla Grandlanda X Hybrid4 o mocy 300 KM. Niedawno do oferty dołączył również jego bliźniak spod znaku lwa, a także hybrydowe wersje Peugeot 508 i 508 SW. Jakie modele będą następne?

Pod koniec 2019 roku lub na początku 2020 roku do salonów DS Store w Polsce wjedzie DS 7 Crossback E-Tense z napędem pochodzącym od Peugeota 3008 Hybrid4 i Grandlanda X Hybrid4. Gamę DS Automobiles uzupełni elektryczny crossover DS 3 Crossback E-Tense, który pojawi się w podobnym czasie. Opel Vivaro na baterie będzie dostępny dla klientów w przyszłym roku a w roku 2021 roku dołączą do niego elektryczne: Opel Combo Life, Combo Cargo i Zafira Life. Do roku 2021 na polskim rynku zadebiutuje elektryczny następca Opla Mokki X, Peugeot e-2008 oraz Citroen C5 Aircross z napędem hybrydowym.

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
5 Wątki komentarzy
11 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
ArturjanKoloKoloLK Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Bartosz
Gość
Bartosz

Citroen totalnie na marginesie

Michał508
Gość
Michał508

Zapomnieli uwzględnić nowego C4, który będzie oferowany jako hybryda oraz 100% elektryk.

Bartosz
Gość
Bartosz

Tak jak było pisane tutaj i to w trzech wersjach nadwozia jeden SUV w co wątpię że tak będzie

Kolo
Gość
Kolo

Który nie istnieje.

Roman
Gość
Roman

Kol. Bartosz sugeruję przeczytać informację z dnia 23.07.2019 r na francuskie.pl gdzie opisano na podstawie wypowiedzi Lindy Jackson prezeski Citroena, zamiary elektryfikacji wszystkich samochodów z gamy Citroena do 2025 r. Wszystkie modele będą miały do wyboru napędy konwencjonalne, hybrydowe lub elektryczne.

Lk
Gość
Lk

Nie prezeski, ale prezesy.

Roman
Gość
Roman

Kol. Lk to samo co poniżej wypowiedzi tym razem LK

Wisiek
Gość
Wisiek

W 508 brak miejsca na głowę i nogi (na tylnej kanapie)

Roman
Gość
Roman

Kol. Wisiek Co ma piernik do wiatraka? Artykuł który komentujemy na tym forum dotyczy elektryfikacji gamy samochodów koncernu PSA.

LK
Gość
LK

Gamy mamy w muzyce.

Roman
Gość
Roman

Kol. LK czy powyższa wypowiedź cokolwiek wnosi do dyskusji nt. elektryfikacji samochodów koncernu PSA?

Kolo
Gość
Kolo

Citroen na szarym końcu, nawet poniżej Opla. Stara gama, brak nowych modeli, a te które są wspólne, np. dostawcze też zacofane względem Oplabi Peugeota. Opel i Peugeot wyprzedzają Citroena o generację. Smutne to. Albo PSA określiło miejsce Citroena na poziomie Dacii, albo zarząd Citroena nadaje się tylko do wymiany. Marka, która niestety straciła swoja wyjątkowość, i to nie tylko przez brak swojego flagowego wynalazku, która produkuje obecnie pokraczne wozidelka z śmiesznymi silniczkami. Smutne to niestety. Citroen = Fiat= Dacia = Skoda. Najniższe miejsce w szeregu. Jedyna możliwość to wyrwać się z tego chorego PSA. 1. DS, 2. Peugeot, 3. Opel,… Czytaj więcej »

Bartosz
Gość
Bartosz

Citroen powinien być w VAGu tam wyszła by na prostą. Na pewno byłby c4 c5 c6 i hydro. Bo to co teraz jest to skandal

Roman
Gość
Roman

VAG dysponuje już jedną francuską firmą samochodową, która obchodzi teraz 110 lat od swojego powstania.

jan
Gość
jan

U nas na prąd będzie znaczyło na węgiel…

Artur
Gość
Artur

„Można zamawiać…” Jaja! Sprzedawcy w Peugeot nic nie wiedzą o hybrydzie plug-in; literalnie NIC. W DS-ie może i wiedza o technice ale nic o terminach. chcę wymienić wysłużoną DS5-tkę na coś fajnego z PSA (408 albo DS7) a hybryda w tej konfiguracji jest OK na miasto. Czyli Klient przekonany, świadomy, no miód-malina. I co? I „kupa”! ŻENADA; tyle powiem.

O ofercie finansowania przez litość nic nie powiem