Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Emocjonujące zakończenie sezonu 208 Rally Cup – sensacyjny występ Sébastiena Loeba

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-11-28
w Wiadomości, Peugeot
Czas czytania 6 minut
36
A A
0
1. Emocjonujące zakończenie sezonu 208 Rally Cup – sensacyjny występ Sébastiena Loeba Wiadomości

Rallye du Var, będący ostatnią rundą sezonu 2017 w serii 208 Rally Cup, nie zawiódł oczekiwań: zgromadził wielką publiczność i przyniósł spodziewane emocje. Czternastu uczestników pucharowej serii organizowanej przez PEUGEOT SPORT, pokonywało rajdowymi PEUGEOT 208 R2 piękne, ale nie wybaczające błędów, asfaltowe odcinki specjalne wytyczone we francuskim departamencie Var. Inspiracji młodym zawodnikom dostarczała rywalizująca z nimi legendarna załoga Sébastien LOEB/ Daniel ELENA. Starzy mistrzowie jechali samochodem z poprzedniej epoki: PEUGEOT 306 Maxi.

Anthony FOTIA prowadził w rajdzie Var od startu do mety, co jednak wcale nie oznacza, że wygrał z łatwością. Silną konkurencją dla lidera byli m.in. Enzo BARACCANI (Pit Stop), Laurent PELLIER (Easy Rally) i Léo ROSSEL (PH Sport). Każdy z tych kierowców zaliczył najlepszy czas na co najmniej jednym odcinku specjalnym. Ostatecznie to FOTIA, 21-letni zawodnik reprezentujący zespół Sébastien Loeb Racing, najskuteczniej połączył szybkość, regularność i umiejętność oszczędzania samochodu. W efekcie odniósł swoje pierwsze zwycięstwo w serii 208 Rally Cup.

Peugeot 408 – reklama

Startujący w klasie juniorów Enzo BARACCANI, niedawny zwycięzca finału „R2” w Rajdowym Pucharze Francji za kierownicą PEUGEOT 208 R2, w 208 Rally Cup wystąpił po raz pierwszy. Już w swoim debiucie zabłysnął, dzielnie rywalizując z bardziej doświadczonymi kierowcami. Młody zawodnik pochodzący z okolic, w których rozegrano rajd, zaliczył najlepszy czas na trzech odcinkach specjalnych, włącznie z ostatnim. Na mecie zajął drugie miejsce, ustępując liderowi tylko o 1,7 sek.

Laurent PELLIER, zdobywca pucharu 208 Rally Cup 2017, nie był zachwycony swoim występem w Rallye du Var, ale cały sezon może uznać za bardzo udany. Na ostatnim odcinku specjalnym PELLIER walczył o awans na drugą pozycję. Do osiągnięcia celu zabrakło mu pół sekundy. Stając na mecie na trzecim stopniu podium, młody kierowca wybiegał już myślą w przyszłość: w sezonie 2018 będzie startował w ramach PEUGEOT Rally Academy w Rajdowych Mistrzostwach Europy (ERC FIA) w kategorii wiekowej U28.

Léo ROSSEL, kolejny debiutant w 208 Rally Cup po zwycięstwie w serii Challenge N25, przez cały rajd utrzymywał kontakt z czołówką. Walcząc o miejsce na podium, popełnił błąd na przedostatnim odcinku specjalnym (OS13) i wypadł z trasy.

W tej sytuacji czwarte miejsce zajął Fin Aki SAHILA (Saintéloc Racing), który w obecnym sezonie startował tylko w rajdach na nawierzchniach asfaltowych. Na dalszych pozycjach uplasowali się Filip MARES, Taisko LARIO (CHL Sport Auto), Karl PINHEIRO (Saintéloc Racing), Thomas BAUDOIN (PH Sport) i Laurent LAMBERT.

Warto przeczytać!

Peeugeot 3008 II

Używany Peugeot 3008 II w dieslu, z niskim przebiegiem. Francuski kompaktowy SUV HDi z pięknym wnętrzem

2025-11-13
Opony Goodyear Urban dla Peugeot Polygon fot. 2 Wiadomości

Peugeot i Goodyear łączą siły w nowym projekcie Polygon. Nowa technologia opon

2025-11-13

Peugeot zaszalał. Polygon Concept pokazuje innowacje dla nowego 208? Prowadzenie wchodzi na wyższy poziom

2025-11-12

Nowy Peugeot Polygon Concept w grze Fortnite. Jak odwiedzić wirtualną wyspę Polygon City?

2025-11-12

Wielką atrakcją rundy kończącej sezon Samochodowych Mistrzostw Francji FFSA w Rajdach na Asfalcie był udział załogi Sébastien LOEB / Daniel ELENA. Dziewięciokrotni Mistrzowie Świata WRC potwierdzili swoją klasę, zaliczając najlepsze czasy na kilku odcinkach specjalnych, a ich PEUGEOT 306 Maxi z 1996 roku zostawiał w tyle współczesne rajdówki. Po pierwszym etapie weterani zajmowali pierwsze miejsce, po drugim drugie. W trzecim etapie LOEB i ELENA tracili ok. 5 sek. od lidera, gdy na przedostatnim oesie awaria silnika zmusiła ich do wycofania się z rajdu.

Laurent GUYOT, Odpowiedzialny za Dział Sportu dla Klientów w PEUGEOT SPORT: „Rallye du Var kończący sezon 2017 po raz kolejny pokazał, jak udaną i ciekawą serią jest puchar 208 Rally Cup. W 2018 r. zachowamy tę sprawdzoną formułę, zwiększając jej atrakcyjność dla uczestników poprzez wyższe subwencje. Naszym celem jest – w stopniu jeszcze większym niż dotychczas – rozwijanie młodych talentów. Chcemy, by przybywało zdolnych zawodników i aby jak największa liczba kierowców mogła cieszyć się przyjemnością prowadzenia wspaniałego samochodu, jakim jest PEUGEOT 208 R2.”

Anthony FIOTA, uczestnik 208 Rally Cup: „Nie spodziewałem się, że będę tak szybki! PEUGEOT 208 R2 udostępniony mi przez zespół Sébastien Loeb Racing, był znakomicie przygotowany. To wspaniała nagroda na zakończenie sezonu – za mój udział w całym 208 Rally Cup. W przyszłym sezonie też zamierzam startować w tej serii. Moja ambicją jest rozwijać się, robić postępy, a okazję do nauki u boku takiego mistrza, jak Sébastien Loeb, uważam za wielki przywilej”.

Enzo BARACCANI, uczestnik 208 Rally Cup: „Rallye du Var jest ciężkim i trudnym rajdem. Dzisiaj udało mi się zaliczyć kilka dobrych czasów. Miałem udany poranek i nabrałem pełnego zaufania do siebie. Aż do mety walczyłem o utrzymanie drugiego miejsca. Pokazałem, że potrafię być szybki w serii 208 Rally Cup, w której poziom rywalizacji jest naprawdę wysoki i natrafia się na świetnych, trudnych do pokonania rywali”.

Laurent PELLIER, uczestnik 208 Rally Cup: „Anthony FOTIA i Enzo BARACCANI zasłużyli na moje szczerze gratulacje! W ten weekend nie byłem tak skuteczny, jak na to liczyłem – dopiero w końcówce znalazłem właściwy rytm. Jestem nieco sobą rozczarowany, bo zamierzałem zakończyć ten rok lepszym wynikiem. Dziękuję całemu zespołowi Easy Rally, bez którego nie mógłbym rozegrać całego sezonu 2017. Czekam z niecierpliwością na sezon 2018, na swoje miejsce w PEUGEOT Rallye Academy i na starty za kierownicą PEUGEOT  208 T16”.

Sébastien LOEB, kierowca fabryczny Peugeot Sport: „Przez cały weekend byliśmy w stanie mierzyć się z całą czołówką, dysponując PEUGEOT 306 Maxi. Jest to rewelacyjny samochód o wciąż wysokich osiągach, który sprawiał mi wielką przyjemność w prowadzeniu; dawał doskonałe czucie drogi i jazdy. W chwili, gdy nawalił nam silnik na OS13, zachowywaliśmy kontakt z najlepszymi. Za nami emocjonujący rajd, w którym czuliśmy naprawdę wielką motywację, by wygrać. Jestem dumny z tego, że miałem swój udział w formowaniu, w ramach 208 Rally Cup, młodego zawodnika z talentem i pasją, jakim jest Anthony FOTIA”.

KLASYFIKACJA 208 RALLY CUP – Rallye du Var (runda 7/7)*

1. Anthony FOTIA – Didier SIRUGUE (junior), 2:04:40,1
2. Enzo BARACCANI – Cindy PRIOLO (junior), +10,2
3. Laurent PELLIER – Benoît NEYRET-GIGOT (junior), +10,7
4. Aki SAHILA – Rami SUORSA (junior), +1:43,8
5. Filip MARES – Jan HLOUSEK, +1:46,6
6. Taisko LARIO – Tatu HAMALAINEN (junior), +2:45,0
7. Karl PINHEIRO – Franck LE FLOCH (junior), +3:14,4
8. Thomas BAUDOIN – Kévin MILLET (junior), +4:12,0
9. Laurent LAMBERT – Abilio FERNANDES, +9:52,6

KLASYFIKACJA KOŃCOWA 208 RALLY CUP 2017*

1. Laurent PELLIER – 101 pkt (junior)
2. Efren LLARENA SAINZ – 69 pkt (junior)
3. Karl PINHEIRO – 57 pkt (junior)
4. Aki SAHILA – 50 pkt (junior)
5. Quentin RIBAUD – 42 pkt

* wyniki te staną się oficjalne po opublikowaniu przez Peugeot Sport

 

 

źródło: Peugeot Polska


google news Wiadomości
google preferowane Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

1. Emocjonujące zakończenie sezonu 208 Rally Cup – sensacyjny występ Sébastiena Loeba Wiadomości2. Emocjonujące zakończenie sezonu 208 Rally Cup – sensacyjny występ Sébastiena Loeba Wiadomości3. Emocjonujące zakończenie sezonu 208 Rally Cup – sensacyjny występ Sébastiena Loeba Wiadomości4. Emocjonujące zakończenie sezonu 208 Rally Cup – sensacyjny występ Sébastiena Loeba Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: PeugeotSportrajd208306
Udostepnij13Tweet8Udostepnij2
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Wiadomości

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5143 udostępnienia
    Udostepnij 2057 Tweet 1286
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23694 udostępnienia
    Udostepnij 9478 Tweet 5924
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1299 udostępnienia
    Udostepnij 520 Tweet 325
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8729 udostępnienia
    Udostepnij 3492 Tweet 2182

Testy samochodów

24. Dacia Duster II phase II Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster II 2021 po faceliftingu – raport z jazd nowym wcieleniem popularnego SUV-a. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-09-05
1110 58 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Laureate 1.6 87 KM MPI 2009 – niedroga i niezawodna alternatywa dla używanego samochodu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-03-18
peugeot 308 2007 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 2.0 HDI 136 KM – oszczędny i niezawodny kompakt z pięknym wnętrzem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-02-06
renault koleos 4x2 2021 12 Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos 160 KM EDC Initiale Paris. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-07-11
Nowy Leapmotor B10 pierwszy model zaprojektowany z mysla o rynkach miedzynarodowych 09 Wiadomości
Testy

Jak jeździ nowy Leapmotor B10? Nowy SUV klasy C Od 119.900 zł w promocji

autor Tomasz Nowicki
2025-11-11

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona
  • Przemo - Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

Zobacz też

Upolowano Peugeota 508 SW

Nowy DS 4 – co wiemy o francuskim konkurencie Audi A3?

WRC: 67. zwycięstwo Loeba

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz