sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Erhard Schnell, projektant samochodów marki Opel, zmarł w wieku 92 lat

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-02-13
w Opel, Wiadomości
Czas czytania 2 minut
115 3
0
Erhard Schnell - Opel
120
UDOSTĘPNIEŃ
338
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine

Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora

Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault

Erhard Schnell zmarł w ubiegły weekend w Treburze w Hesji. Ojciec modelu Opel GT miał 92 lata. Do końca był blisko związany z marką i uczestniczył w wielu wydarzeniach. W 2018 roku świętował 50‑lecie Opla GT wspólnie z fanami klasycznych samochodów z całego świata na torze Hockenheimring. Schnell słynął z poczucia humoru, które ujawniał między innymi w rysowanych przez siebie karykaturach.

Erhard Schnell urodził się w 1927 roku we Frankfurcie. Zanim został projektantem studiował grafikę użytkową w Offenbach. W 1952 roku podjął pracę jako projektant w firmie Opel. Pasjonując się grafiką, zawsze z dumą podkreślał, że zaprojektował zaokrągloną czcionkę użytą w oznaczeniach modeli Opel Kapitän i Rekord. W 1961 roku doskonalił swoje umiejętności projektowania w GM Tech Center w Detroit.

W 1962 roku rozpoczął prace nad pierwszym samochodem koncepcyjnym europejskiego producenta. Był pomysłodawcą „Opel Styling Studio” otwartego w Rüsselsheim w 1964 roku. Efektem prac studia był Experimental GT, którego opływową sylwetkę porównywano do butelki Coca-Coli. Światowa premiera modelu Experimental GT miała miejsce na targach IAA we Frankfurcie w 1965 roku, a już trzy lata później uruchomiono produkcję seryjnego Opla GT. Ojciec Opla GT był wzruszony sukcesem swojego przeboju, którego smukłe linie nawiązywały do ówczesnej Corvetty.

Później Schnell nadał również kształt pierwszej generacji Opla Corsy oraz zaprojektował nadwozie wyjątkowo aerodynamicznego Opla Calibry. „Mój ulubiony samochód” — mówił Schnell o kultowym coupé. „To nowy i nowoczesny język projektowania. Miałem pełną swobodę stylistyczną”.

Nawet po odejściu z firmy Opel na emeryturę w 1992 roku Erhard Schnell nie przestał pracować. Gdy w 2014 roku zapytano go, czy kiedykolwiek zamierza odłożyć piórko, odpowiedział: „W żadnym wypadku. Po prostu przeniosłem się z pracą do domu, gdzie projektuję jego zmiany lub ogród. Często także maluję akwarelami. Nigdy nie będę w stanie całkiem z tym zerwać”.

 

Informacja prasowa: Opel Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Erhard Schnell - Opel
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CorsaOpel
Udostepnij59Tweet25Udostepnij7
Poprzedni

Renault Zoe – niemal 25% austriackiego rynku aut elektrycznych

Następny

Peugeot e-208 z darmowym ładowaniem na pół roku

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Peugeot e-208

Peugeot e-208 z darmowym ładowaniem na pół roku

Sprostowanie do tekstu Dlaczego Citroen tak nie lubi swojego dziedzictwa i fanów?

Opel Corsa

Nowy Opel Corsa nagrodzony przez Auto Bild i Computer Bild

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Peugeot o 408: „na razie nie mamy żadnej konkurencji”
  • Slawo - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Johnny - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]uskie.pl

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.