O tym się plotkowało już od pewnego czasu, a dziś mamy potwierdzenie: Esteban Ocon dołącza do Renault F1 Team. Francuz będzie partnerem Daniela Ricciardo od sezonu 2020, piątego z rzędu od powrotu Renault do królowej sportów wyścigowych.
Dwudziestodwuletni Esteban Ocon pochodzi z Normandii (Francja). Nie jest to człowiek znikąd – to już dobrze znane nazwisko w wyścigowym światku. Był kierowcą rezerwowym Renault w 2016 roku i członkiem juniorskiego programu Lotusa.
Esteban Ocon zadebiutował w wyścigu F1 w połowie 2016 r. w zespole Manor Racing, a następnie przeniósł się do Sahara Force India F1 Team w 2017 r. W swoim pierwszym pełnym sezonie w tym sporcie zdobył 87 punktów i zajął ósme miejsce w klasyfikacji kierowców. W 2018 roku Esteban dodał kolejnych 49 punktów do swojego dorobku w F1, zanim dołączył do zespołu Mercedes AMG Petronas F1 Team jako kierowca rezerwowy na sezon 2019.
Zanim trafił do F1 Esteban Ocon odnosił sukcesy w serii GP3 (rok 2015), a wcześniej w FIA European Formula 3 (rok 2014). Wygrał też trochę wyścigów w Formule Renault.
„Bardzo cieszymy się z nawiązania współpracy z Estebanem na następne dwa sezony. W swojej karierze w F1 Esteban Ocon doświadczał wzlotów i upadków tego sportu i w pełni rozumiał potrzebę wykorzystania każdej możliwej okazji. Oprócz użyczenia swojego naturalnego talentu, celem Estebana będzie skupienie swojej naturalnej energii i jazdy, które zostały zintensyfikowane przez rok bez startów. Od nas zależy, czy wprowadzimy je w kolejną fazę rozwoju zespołu. Esteban Ocon pokazał swoją zdolność do zdobywania punktów, odznacza się wielkim profesjonalizmem na torze i poza nim, a jego niedawne doświadczenie w roli kierowcy rezerwowego dla zespołu obecnych mistrzów świata będzie cennym atutem dla rozwoju całej naszej ekipy. Chciałbym przy okazji podziękować Nico Hülkenbergowi za jego fenomenalne zaangażowanie i ogromny wkład w nasze postępy w ciągu ostatnich trzech sezonów. Kiedy Nico zdecydował się do nas dołączyć, zespół był dziewiąty w stawce. W zeszłym roku doprowadził nas na czwarte miejsce i zajął siódmą pozycję w klasyfikacji kierowców. Zbliżający się koniec jego kontraktu sprawił, że decyzja ta była trudna, ponieważ Nico był filarem naszego postępu. Pierwsza część tego sezonu była trudniejsza, ale wiem, że możemy na niego liczyć i jeszcze wiele osiągnąć przez drugą połowę roku” – powiedział Cyril Abiteboul, szef zespołu Renault F1 Team.
„Przede wszystkim jestem bardzo dumny z tego, że mogę zostać kierowcą Renault. Dorastałem w Enstone, zaczynając od Lotusa w 2010 roku, a następnie w Renault. Jestem bardzo przywiązany do tego zespołu i wszystkich, którzy tam pracują; to oni otworzyli mi drzwi najwyższej klasy sportów motorowych. Po drugie, cieszę się, że zespół z dużymi ambicjami dał mi możliwość ponownego wykazania się umiejętnościami na najwyższym poziomie F1. Odpowiedzialnie podchodzę do czekających mnie zadań. Pewność, jaką pokładają we mnie, abym pomógł w rozwoju zespołu, stanowi bardzo pozytywną presję i nie mogę się doczekać, aby dać z siebie wszystko” – dodał Esteban Ocon.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze