środa, 6 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Różne

Kierowca będzie niepotrzebny. Tylko samochody autonomiczne od 2050?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2020-06-12
w Różne
Czas czytania 2 minut
73 1
0
92
UDOSTĘPNIEŃ
210
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?

Peugeot 208 najpopularniejszym francuskim samochodem na świecie

Od dzisiaj jazda autostradą w Polsce za darmo, ale nie dla wszystkich. Kto pojedzie bez opłat?

Drogi w Europie stają się coraz bardziej bezpieczne. Szacuje się, że w ubiegłym roku w wypadkach drogowych zginęło 22.800 osób, co oznacza prawie 7.000 mniej ofiar śmiertelnych niż w 2010 r. Jest to spadek o 23%. To wstępne dane, ale Komisja Europejska chce przyspieszyć działania, mające na celu całkowite wyeliminowanie wypadków śmiertelnych.

Przy średnio 51 śmiertelnych wypadkach drogowych na milion mieszkańców, Europa jest zdecydowanie najbezpieczniejszym regionem na świecie, jeśli chodzi o bezpieczeństwo na drodze. Ale chce być jeszcze bardziej bezpieczna. Komisarz ds. Transportu Adina Vălean powiedziała: „Żadnych ofiar śmiertelnych i poważnych obrażeń na europejskich drogach do 2050 r. To jest nasz cel. Dążymy do 50% mniej zgonów i 50% mniej poważnych obrażeń do 2030 roku i wiemy, że nasz cel jest osiągalny. Jednak różnice między krajami pozostają ogromne„.

Zapowiedź Vălean o braku ofiar śmiertelnych do 2050 roku oznacza, że coraz większą rolę w naszych samochodach będą odgrywały systemy jazdy autonomicznej. Docelowo kierownica może całkowicie zniknąć z aut w perspektywie 10-20 lat. Już dzisiaj wszystkie elementy takich rozwiązań są dostępne: ultraszybka łączność 5G, radary, lidary, elektronika i superszybkie komputery.

Producenci, tacy jak Citroen, Peugeot czy Renault, posiadają technologię, która umożliwia wyprodukowanie samochodu autonomicznego. Brakuje w zasadzie tylko legislacji. Przepisy nie umożliwiają jeszcze poruszania się po drogach samochodów samodzielnie. Są tylko testy – ten na przykład zaawansowany Citroen C4 Picasso w trybie w pełni autonomicznym jeździ sobie po Vigo.

Pęd do bezpieczeństwa oznacza, że kierowca przestanie być w zasadzie potrzebny. Bo i do czego? Ale czy właśnie o to chodzi w prawdziwej motoryzacji?

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: bezpieczeństwoCitroensamochody autonomiczne
Udostepnij54Tweet16Udostepnij4
Poprzedni

Nowy elektryczny Citroen ë-Spacetourer 2020 wchodzi na rynek

Następny

Pracownicy Renault będą strajkować. Powodem obawy, związane z miejscami pracy

Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Następny

Pracownicy Renault będą strajkować. Powodem obawy, związane z miejscami pracy

Dlaczego miałbym płacić więcej za rzeczy, tylko po to żeby je pokazać? Raper SLAV śpiewa o Dacii

Dacia Sandero z silnikiem o mocy 250 KM

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Dacia Spring nadal bezkonkurencyjna cenowo. Europa masowo kupuje małego elektryka
  • Michał Z. - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Dawid - Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • seb - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?
  • Piotr001 - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • adalb - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • eliza - BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • adalb - Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Anonimowo - Otwarcie zamówień na całą gamę nowego Nissana ARIYA w Polsce – pełny cennik ujawniony
  • Trjku - Nowe podatki za posiadanie samochodu spalinowego nadchodzą. Ile zapłacimy?


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ile kosztuje nowy DS 4? Od lipca 2022 zmiany w polskim cenniku
  • Renault zainwestuje 2 miliardy reali w Brazylii
  • BP kontra Orlen. Wojna na promocje – czy ma to sens?
  • Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 26/2022
  • Citroën AMI jako nowa odsłona kultowego 2CV. Kupilibyście go?
  • Kulisy wdrożenia Zity przez Mobilize i Mobilize Share usług carsharingowych
  • Nowy serwis samochodów ciężarowych Nijhof-Wassink w Tarnowie Podgórnym
  • XII Zlot Sudeckiego Klubu Citroën 2022 – relacja. Tak bawili się miłośnicy francuskiej marki samochodów
  • Renault 5 Diamant. Różowy koncept, który będzie przeznaczony na sprzedaż
  • Salon Renault istniał w Warszawie w 1908 r.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.