renault megane grandcoupe tce 140 30 Wiadomości
Wiadomości

Renault ma zakaz produkcji w Algierii. Z jakiego powodu?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
renault prarire Wiadomości
Wiadomości

Renault Prairie – pierwszy SUV Europy. Spalanie mogło szokować!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Peugeot 508 SW II
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

autor Gabi Rusek
2025-05-18
Peugeot LGBTQ+
Wiadomości

Peugeot e-3008 i e-5008 w tęczowym malowaniu na Birmingham Pride Parade 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
renault clio v6 Wiadomości
Wiadomości

Renault Clio V6 – dziki, bezkompromisowy i dla odważnych

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Nowy Fiat Tris 2025
Stellantis

Fiat Tris to nowy model włoskiej marki. Ma tylko trzy koła i technologię z Topolino

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Europa nie nadąża z elektryfikacją motoryzacji: kto zapłaci za kary? My, klienci

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2024-11-25
w Wiadomości, Różne
Czas czytania 3 minut
214
A A
4
Elektryzujacy wrzesien 2024 dla Peugeota we Wloszech Peugeot E 208 1 Wiadomości

Europa mierzy się z poważnym wyzwaniem związanym z realizacją ambitnych celów sprzedaży samochodów elektrycznych. Brak odpowiedniego tempa transformacji w tym sektorze grozi przemysłowi motoryzacyjnemu karami w wysokości nawet 15 miliardów euro. Choć wydaje się, że to producenci samochodów poniosą koszty, w rzeczywistości te obciążenia spadną na klientów.

Według przepisów unijnych, do 2025 roku producenci samochodów muszą znacząco obniżyć średnią emisję CO₂ w oferowanych modelach. Cele te mają być osiągnięte głównie dzięki zwiększeniu sprzedaży samochodów elektrycznych. Jednak prognozy wyraźnie wskazują, że popyt na pojazdy elektryczne nie rośnie wystarczająco szybko. Przyczyną są m.in. wysoka cena zakupu, ograniczona infrastruktura ładowania oraz zmieniające się przepisy dotyczące dotacji w poszczególnych krajach. Jeśli producenci nie sprostają wymogom, będą musieli zapłacić astronomiczne kary, które w dłuższej perspektywie zostaną przeniesione na klientów w formie wyższych cen samochodów. Dzisiaj szacuje się je na 15 miliardów euro. Lub więcej!

ACEA: Producenci samochodów ograniczają produkcję aut spalinowych

Stowarzyszenie Europejskich Producentów Samochodów (ACEA) alarmuje, że presja na szybką elektryfikację prowadzi do ograniczania produkcji samochodów spalinowych. To nie tylko pogłębia problemy związane z dostępnością tańszych pojazdów, ale również uderza w miejsca pracy. W fabrykach skoncentrowanych na produkcji aut z silnikami spalinowymi już teraz obserwuje się redukcje zatrudnienia. Przejście na elektryczne linie produkcyjne wymaga mniejszych zespołów, co zwiększa ryzyko dalszych zwolnień. Tyle, że na elektryki nadal nie ma popytu.

Warto przeczytać!

peugeot 208 01 Wiadomości

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

2025-05-23
citroen c3 1 Wiadomości

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Leapmotor T03 drugim najchętniej kupowanym miejskim elektrykiem w Polsce

2025-05-22

Renault 5 E-Tech i Dacia Spring do jazd testowych w Łodzi. Rusza EV Experience Urban Edition 2025

2025-05-22

Kto zapłaci za transformację?

Koszty transformacji są ogromne. Klienci, którzy już dziś muszą liczyć się z rosnącymi cenami nowych samochodów, będą w jeszcze większym stopniu finansować elektryfikację sektora. Wyższe ceny aut elektrycznych oraz brak przystępnych alternatyw w postaci tanich samochodów spalinowych oznaczają, że część konsumentów będzie zmuszona do pozostania przy starszych, bardziej emisyjnych pojazdach.

Dodatkowo, dopłaty do samochodów elektrycznych, również zjadają pieniądze z podatków. Dwa problemy występują więc jednocześnie: osłabiamy przemysł motoryzacyjny, doprowadzamy do zwolnień a jednocześnie zwiększamy obciążenia podatkowe. To sytuacja bez wyjścia.

Konsekwencje dla przemysłu i gospodarki

Ograniczenie produkcji aut spalinowych oraz potencjalne kary mogą w dłuższej perspektywie wpłynąć negatywnie na całą gospodarkę. Przemysł motoryzacyjny, który jest kluczowym sektorem w wielu krajach europejskich, może stanąć w obliczu poważnych problemów. Utrata miejsc pracy, mniejsze wpływy z podatków i osłabienie pozycji konkurencyjnej europejskich producentów na globalnym rynku to tylko niektóre z możliwych skutków.

Co dalej?

Europa potrzebuje pilnych działań, aby uniknąć katastrofy w sektorze motoryzacyjnym. Brak wyważonych decyzji może sprawić, że koszty transformacji będą ogromne – zarówno dla producentów, jak i dla konsumentów. Zniszczenie przemysłu motoryzacyjnego to oddanie Starego Kontynentu w ręce producentów z innych krajów i wspieranie ich gospodarek. Czy warto zapłacić taką cenę za marzenia garstki polityków?

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: samochody elektryczne
Udostepnij78Tweet49Udostepnij14
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3497 udostępnienia
    Udostepnij 1399 Tweet 874
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1791 udostępnienia
    Udostepnij 716 Tweet 448
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1399 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823

Testy samochodów

05 Peugeot 3008 HYbrid4 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 HYbrid4 200 KM – oszczędny crossover z hybrydą z dieslem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-06-16
DSC 0907 Wiadomości
Wiadomości

Test: Citroën e-C4 kontra Opel Mokka-e – elektryk z Francji czy Niemiec? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie energii.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-16
renault captur 1 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur Esprit Alpine mild hybrid 1.3 TCe 160 KM. „Do twarzy Ci w tym Kapturku”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-09
ds 7 300 km phev 37 Wiadomości
Testy

Test: DS 7 360 KM PHEV 4×4 La Premiere – luksusowy SUV w najwyżej wersji

autor Małgorzata Kozikowska
2024-03-07
01. kobiecy styl Renault Twingo Bizuu test z męskiego punktu widzenia Wiadomości
Testy

Test: Renault Twingo Bizuu 0.9 TCe 90 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-03-28

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Kiedy luksusowy DS 4 pojawi się w Polsce? Znamy datę

Alliance Ventures inwestuje w chińskie WeRide.ai

Dlaczego Andre Citroën postawił na kobiety? Tajemnice dzieciństwa założyciela marki

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz