Uruchamiając na początku tego sezonu program Citroën Racing Trophy w 8 krajach Europy (Francja, Wielka Brytania, Belgia, Irlandia, Republika Czeska, Rumunia, Polska i Portugalia), Marka Citroën przyczyniła się do stworzenia prawdziwego wydarzenia. "W krótkim czasie", oznajmia Simon Jean-Joseph, "Citroën Racing zdołał zrealizować to trudne, ale bardzo motywujące zamierzenie. Byliśmy w stanie zaproponować naszym klientom interesującą formułę rajdową. Jej elastyczny charakter daje zawodnikom możliwość wyboru rajdów, w których chcą uczestniczyć oraz pozwala na wzięcie udziału w rundach rozgrywanych w poszczególnych krajach, a nagrody za punkty w klasyfikacji przyciągnęły wieli kierowców. Mimo trudnej aktualnej sytuacji gospodarczej, mało sprzyjającej rajdom samochodowym, możemy uznać bilans pierwszego sezonu za pozytywny. Aby podkreślić sukces programu Citroën Racing Trophy postanowiliśmy zorganizować w Antibes starcie najlepszych ekip."
Stanowiący francuską rundę Mistrzostw Europy Rajd Antibes Côte d’Azur dobrze współgra z duchem otwartości, jaki emanuje z programu Trophy. "Charakterystyka tego wyścigu odpowiada istocie wydarzenia, jakie chcieliśmy stworzyć", tłumaczy Simon Jean-Joseph. "Poza tym, jest to wspaniały rajd na specjalnie wybranych i legendarnych już drogach. Wszystko to razem pozwoliło nam zorganizować to wyjątkowe dla załóg Trophy wydarzenie. "
Rajd Antibes, który był przedostatnim etapem w kalendarzu mistrzostw Europy, proponował 239,07 km do pokonania w ciągu trzech dni i 20 odcinków specjalnych, z których niektóre, jak na przykład przełęcz Bleine czy Turini, są jednymi z najbardziej cenionych w tej dyscyplinie. Entuzjazm bijący z wypowiedzi Simona Jean-Josepha odczuwa się również podczas rozmów z kierowcami, którzy przygotowują się do starcia.
"Jeszcze nigdy nie uczestniczyłem w Rajdzie Antibes i ta perspektywa bardzo mi się podoba", cieszył się Marc Amourette, który poprowadził Citroëna C2 Super 1600. "Znam już jednak niektóre z odcinków specjalnych, które pokonałem podczas Rajdu Monte-Carlo. Naszym celem będzie zdobycie 1. miejsca w kategorii samochodów z napędem na przednią oś i zajęcie jak najlepszej pozycji w klasyfikacji generalnej. To bardzo ciekawe wydarzenie. Pozwoli nam na porównanie naszych możliwości". Kierowca z Irlandii Północnej, Andrew Bushes, startujący za kierownicą identycznego auta, wręcz rwał się do rywalizacji. "To normalne", tłumaczył, "to będzie mój pierwszy wyścig poza granicami mojego kraju! Wiem, że nie będzie to łatwe, ale już nie mogę doczekać się startu."
"Citroën miał znakomity pomysł", stwierdził przed rajdem Bryan Bouffier, zwycięzca rajdu w roku 2006. "Aż 17 załóg wystartuje Citroënem C2-R2 MAX, rywalizacja będzie więc z pewnością zacięta. Ale to przecież istota tego sportu. Jestem więcej niż przekonany, że potencjał C2-R2 MAX utoruje nam drogę do końcowego zwycięstwa". Rywal kierowcy z Drôme, Thierry Neuville, również cieszył się ze współzawodnictwa z konkurentami z innych krajów: "To będzie wspaniałe doświadczenie!", ekscytował się młody Belg. "To nam pokaże, jaka jest nasza pozycja wśród najszybszych kierowców zasiadających za kierownicą MAX. "
Wzajemna rywalizacja kierowców C2-R2 MAX z pewnością motywowała wiele załóg. Inne natomiast z niecierpliwością czekały na odkrycie nowych tras. W szczególności Irlandczyk Martin McCormack. "Znam renomę tego rajdu", wyjaśniał tryumfator rajdu C2-R2 Cup UK 2009. "Wystartujemy w wyjątkowym rajdzie z legendarnymi wręcz odcinkami specjalnymi. Cieszę się, że mogę stanąć na jego starcie." Polski kierowca Jan Chmielewski miał takie samo zdanie. "To duże szczęście móc zmierzyć się z mistrzami z innych krajów na takiej trasie! Przełęcz Turini, 30-kilometrowe odcinki specjalne… dzięki Citroënowi to będzie niezwykły weekend."
W tygodniu, który załogi wykorzystują na rozpoznanie terenu i ostatnie przygotowania do tej 44. edycji Rajdu Antibes, napięcie rosło z dnia na dzień. Sięgnęło zenitu w piątek wieczorem około godziny 20:40, kiedy to wystartował pierwszy superOS. Citroën Racing Trophy rozpoczął wówczas swoją europejską przygodę.
Total i BFGoodrich są partnerami CITROËN RACING TROPHY
Źródło: Citroën Polska
Najnowsze komentarze