Peugeot 205 to główny bohater Europ’Raid. Jest to pierwszy rajd przygodowy, kulturowa podróż po Europie obejmująca 10.000 kilometrów przez 20 krajów w ciągu 22 dni. Na pokładzie Peugeot 205 załogi odkrywają na nowo Europę, przeprowadzając jednocześnie akcje solidarnościowe. Siódma edycja odbywa się w dniach 30 lipca – 20 sierpnia. W przygodzie weźmie udział 256 załóg i 840 uczestników.
W rajdzie mogą brać wyłącznie załogi na Peugeot 205. Trasa 7-tej edycji rajdu wiedzie z Francji przez Szwajcarię, Włochy, Austrię, Słowenię, Chorwację, Bośnię i Hercegowinę, Albanię, Grecję, Bułgarię, Rumunię, Węgry, Słowację, Polskę, Czechy, Niemcy Holandię i Belgię z powrotem do Francji. Łącznie jest to ponad 10 tysięcy kilometrów.
Peugeot 205 jest owocem projektu M24, rozpoczętego przez Peugeot pod koniec 1977 r. Pierwszy prototyp powstał w 1981 r., a produkcję rozpoczęto pod koniec 1982 r. Peugeot 205 jest również legendarnym samochodem w historii sportów motorowych dzięki wersji Turbo 16, która w rękach Ariego Vatanena, Timo Salonena i Juhy Kankkunena zdobyła tytuły kierowcy i producenta w Rajdowych Mistrzostwach Świata w 1985 (Salonen) i 1986 roku (Kankkunen), następnie Paryż Dakar w 1987 (Vatanen) i 1988 (Kankkunen), oraz Mistrzostwa Francji w Rallycrossie w 1988 (Guy Fréquelin), 1989 (Philippe Wambergue) i 1990 (Jean-Manuel Beuzelin).
Peugeot 205 zajmuje szczególne miejsce w historii firmy. Jest to samochód, który był tak dużym sukcesem, że mówi się, iż uratował Peugeota. Do dzisiaj bywa obecny w wielu współczesnych reklamach marki.
Peugeot 205 był produkowany przez 16 lat. W tym czasie powstało ponad 5 milionów sztuk tego samochodu w wielu wersjach, w tym jako kabriolet.
Europ’Raid wystartował z Francji. 16 sierpnia spodziewamy się go w Krakowie – a dokładnie w Kryspinowie. A pozycję samochodów można śledzić na żywo na tej mapie.
Najnowsze komentarze