Zaczął się już sierpień, a za mniej więcej tydzień do punktów sprzedaży prasy trafić ma wrześniowe wydanie AUTO MOTOR I SPORT. To znaczy, że czas już najwyższy na publikację przeglądu numeru datowanego na sierpień. A jego okładkę psuje małe zdjęcie jakiejś Škody. Psuje, bo poza tym na stronie tytułowej widać samochody przygotowywane przez koncerny francuskie.
AUTO MOTOR I SPORT nr 08 (351) z VIII.2020
Wydawca: Motor Presse Polska zależne od Motor-Presse Stuttgart
Stron: 100 (z okładką)
Cena: 10,99 zł
Koszt 1 strony: blisko 11 groszy
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: 19_19, Ami, Berlingo, C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C5, C5 Aircross, Spacetourer, 3 Crossback, 4 Crossback, 7 Crossback, DS 9, 208, 2008, 308, 508, 5008, Rifter, Instinct, Traveller, Captur, Clio, Astra, Combo, Corsa, Grandland X, Mokka, Zafira
Swoją drogą ewolucja, i to dość pełzająca, jest charakterystyczna głównie dla koncernów niemieckich. Gdyby świat rozwijał się w takim tempie, jak stylistyka koncernu VAG, to nie wiem, czy bylibyśmy już w epoce kamienia łupanego ;-) To Francuzi od lat słyną z wszelkich możliwych rewolucji. Ale niech im tam w tym AUTO MOTOR I SPORT będzie.
Co nowego z PSA?
Na stronach 6-11 AUTO MOTOR I SPORT prezentuje nowości francuskich koncernów i wizualizuje ich zapowiedzi. Zaczyna od Opla Mokki w wersji elektrycznej, pokazuje Citroëna C4, DS 3 Crossbacka i Peugeota 2008, przewiduje nową Astrę. Nie zapomina też o bliźniaczych dużych vanach – Citroënie Spacetourerze, Peugeocie Travellerze i Oplu Zafirze. W tym materiale natraficie też na wzmianki na temat Citroenów Ami, Berlingo, C3, C4 Cactus, C5 i C5 Aircross, Peugeotów 208, 508, 5008 i Riftera, czy Opla Grandlanda X, Combo i Corsy. Przypomniano też koncepcyjnego Peugeota Instinct sugerując, że z jego stylistyki może czerpać nowa generacja 308-ki. Pokazano również zdjęcie flagowego DS 9 i zapowiedziano DS 4 Crossbacka. Znalazło się nawet miejsce na fotkę ubiegłorocznego konceptu 19_19 od Citroëna.
Drobiazgi
Renault Clio został wzmiankowany w teście nowej Hondy Jazz (strony 24-27).
Test Opla Corsy GS Line znajdziecie na stronie 30. AUTO MOTOR I SPORT. Auto wypadło całkiem nieźle, a za konkurenta wybrano mu Peugeota 208.
Siedmiomiejscowy SUV
Peugeot 5008 jest na rynku już od dobrych kilku lat i mam tu na myśli jego drugą generację. AUTO MOTOR I SPORT na stronie 38. opublikował test wersji GT napędzanej 2-litrowym dieslem. Takie auto kosztuje sporo pieniędzy (testowany egzemplarz, to cennikowy wydatek przeszło 175.000 zł), ale w zamian otrzymuje się przestronny, wygodny samochód ze znakomitym dynamicznym silnikiem, siedmioma miejscami (seryjnie w Polsce), wielkim bagażnikiem, który w dodatku jest świetnie wyciszony i oszczędny, a na autostradzie radzi sobie naprawdę imponująco.
Świetny styl pozwala wyróżnić się na drodze, ośmiobiegowy automat znakomicie współpracuje z dwulitrowym dieslem BlueHDi, a całość jest bogato wyposażona i znakomicie wykończona. I ciekawostka: AUTO MOTOR I SPORT pisze, że historyjki o tym, że nie da się usiąść tak, żeby kierownica nie zasłaniała cyfrowych wskaźników, proponujemy włożyć między bajki. My o tym piszemy od pierwszej generacji i-Cockpitu®!!!
Za wady uznano sterowanie klimatyzacją włącznie za pomocą dotykowego ekranu i cenę, która po dorzuceniu paru elementów wyposażenia opcjonalnego może sięgnąć 200.000 zł.
Drobiazgi
Peugeota 508 Hybrid wspomniano w roli konkurenta dla opisanej na stronie 39. Škody Superb.
Toyota ProAce Verso, to auto produkowane przez koncern PSA dla japońskiego partnera. Powstaje jako bliźniak Peugeota Travellera i Citroëna Spacetorurera. Test takiej toyoty znajdziecie na stronie 64. sierpniowego AUTO MOTOR I SPORT.
Renault Captura wspomniano w roli rywala dla opisanego na stronie 65. Volkswagena T-Cross.
Dwie strony dalej zamieszczono zapis z jazd w testach długodystansowych. Jest tam także Renault Clio. Odkreślono rekordową w segmencie pojemność bagażnika Clio V. Zwrócono też uwagę na sensowne ceny w autoryzowanym serwisie podczas przeglądu okresowego.
Używane
AUTO MOTOR I SPORT w tym miesiącu dokonał przeglądu miejskich aut na rynku wtórnym. Pojawił się w nim Citroën C3 drugiej generacji. Na jego bazie powstawał też vanik C3 Picasso, o czym wspomniano w artykule (strona 86.). C3 okazuje się tani w obsłudze, bo jest prosty od strony technicznej, nieźle wypada trwałość, autko jest też w swojej klasie całkiem bezpieczne. Zapewnia sporo komfortu, jak na segment B, i dobre wykonanie.
I to już wszystko, co o naszych ulubionych samochodach napisano w ósmym tegorocznym numerze AUTO MOTOR I SPORT.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: Auto motor i sport
Najnowsze komentarze